רכבי פלאג אין: עדיין רלוונטי בשנת 2024?

בינואר השנה (2024) התייקר מס הקניה על רכבים חשמליים בישראל מ – 20% ל – 35%, ועליות נוספות מתוכננות בשנים הקרובות. בתקציב האחרון שאושר בכנסת אושר גם מס נסועה בגובה של 15 אגורות לכל קילומטר, שייכנס לתוקף החל מתחילת שנת 2025. האם כל אלה הופכים רכבי פלאג אין פחות אטרקטיביים? הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס – עם כל היתרונות והחסרונות עבור רכבי פלאג אין 2024.

רכב פלאג אין – רכב חסכוני בדלק עם יתרונות על פני רכב בנזין ורכב חשמלי

שוק הרכבים החשמליים גדל בכל שנה, בעולם וגם בארץ. אבל רכבים חשמליים מגיעים עם טווח נסיעה מרבי בעזרת חשמל שלאחריו יש לטעון את הרכב – בתחנת טעינה לרכב חשמלי בבית, בחיבור AC ובמהירות פחותה, או בתחנת טעינה מהירה (DC) ציבורית, כך שרכבים חדשים יגיעו מ – 20% ל – 80% קיבולת סוללה בתוך פחות משעה.
מי שחוששים מרכב שתלוי בחשמל בלבד עשויים להעדיף רכבים היברידיים, המגיעים גם עם מנוע חשמלי וגם עם מנוע בנזין. עולם רכבי הפלאג אין הוא עולם מגוון ועשיר, כאשר הספק המנועים החשמליים משתנה בין רכבים מיקרו היברידיים והיברידיים לייט (או מיילד הייבריד) לבין רכבים היברידיים מלאים עם טווחי נסיעה משמעותיים על המנוע החשמלי בלבד.

טויוטה היילנדר היברידית החדשה
ברכבים היברידיים המנוע החשמלי נטען באמצעות מנוע הבנזין, אולם רכבי פלאג אין הם רכבים היברידיים שניתן לחבר לשקע של חשמל באמצעות כבל הטענה ולטעון גם באופן עצמאי. רכבים כאלה מגיעים בדרך כלל עם מנוע חשמלי משמעותי המאפשר טווח נסיעה על חשמל בלבד של כמה עשרות קילומטרים. הרכב יודע לנתב את הפעלת שני המנועים באופן סינרגטי לצריכת אנרגיה יעילה במיוחד, וכך בדרך כלל בנסיעות איטיות בפקקים ובדרכים עירוניות המנוע החשמלי הוא דומיננטי יותר, בעוד בנסיעות מהירות על כבישים פתוחים – מנוע הבנזין יעשה את רוב העבודה.

סקודה סופרב החדשה

הדגמים החדשים בשוק רכבי פלאג אין 2024

שנת 2023 היתה שנת הרכבים החשמליים הסיניים בישראל. אם עד 2023 המכוניות החשמליות שראינו בישראל היו בעיקר מכוניות מבית היצור של טסלה – בשנת 2023 הגיעו לישראל היצרניות הסיניות בהמוניהן והציעו מגוון מהפנט של רכבים חשמליים מכל קטגוריה, החל מעירוניות קטנות וכלה בג'יפי מנהלים ורכבי סלון יוקרתיים.
רכבי פלאג אין דווקא פחות מגיעים מאותן חברות סיניות צעירות, המתמחות בייצור רכבים חשמליים טהורים. בשנת 2024, נראה למשל דגמי פלאג אין מסקרנים מבית טויוטה (עם גרסת פלאג אין חדשה לטויוטה פריוס), מבית מרצדס עם ה – E-Class שמגיעה בגרסאות מנועי בנזין, דיזל וגם היברידיות פלאג אין; גרסת פלאג אין חדשה לסקודה סופרב עם טווח נסיעה חשמלי של מעל 100 ק"מ; פיג'ו 3008 הצפוי להיות מוצג במהלך 2024 גם בגרסת פלאג אין; ועוד. כאמור, בשל המחיר הגבוה עבור דגמי פלאג אין בישראל – לא ברור מי מהדגמים החדשים יגיע לשוק הישראלי, אם בכלל.

האם כדאי לבחור בדגם מהמגוון של רכבי פלאג אין?

ניראה כי המיסוי שעלה ועוד צפוי לעלות בעתיד הופך את דגמי הפלאג אין פחות משתלמים בישראל. לצד זאת, חשוב להגיד כי מחסור בעמדות תחנת טעינה לרכב חשמלי פוגע ביכולת השימוש ברכבים כאלה, ובעוד בעולם אנחנו רואים טיפול מוניציפאלי בנושא לקידום שוק הרכבים החשמליים שמפחיתים את תביעת הרגל האקולוגית שלנו והם ידידותיים יותר לסביבה – כאן, בישראל, אנחנו לא רואים, בתחילת שנת 2024, משאבים שמוקצים להרחבת עמדות הטעינה הציבוריות. משכך, ניראה כי מי שבוחר דווקא ברכב פלאג אין עושה כן בשל ההבטחה לרכב מפנק, בסטנדרטים טכנולוגיים גבוהים ועם חבילות אבזור מרשימות – פחות מאשר בשל הערך הכלכלי של הבחירה. ייתכן גם שמי שהשקיע במערכת סולארית ליצירת חשמל מהשמש, ויש לו עמדת טעינה בבית, מוצא כי רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין מציעים אלטרנטיבה שכדאי לשקול עבור רכב חסכוני בדלק, על אף המיסוי החדש שמייקר את הרכבים מסוג זה.

מחפשים את הרכב הבא שלכם?

קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל מתמחה בליווי רוכשים לרכב האופטימאלי עבורם, תוך ייעוץ מקצועי בבחירת הדגם מקטלוג מגוון של רכבים מכל קטגוריה, טרייד אין על הרכב הישן ואפשרויות מימון מכל הגופים הגדולים בארץ. פנו אלינו כבר עכשיו, ונשמח ללוות אתכם במקצועיות ובתשומת לב – אל הרכב המתאים לכם ביותר!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך