6 חודשים מתוך שנת 2024 כבר עברו ואלה הם נתוני המכירות שהכי הפתיעו אותנו. הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא חשמלי מסין, אחריו ניצבת סקודה אוקטביה עם 5,200 מסירות ובמקום השלישי יונדאי אלנטרה עם 4,700 מסירות.
הרכב הנמכר ביותר בישראל – BYD אטו 3
הרכב הנמכר ביותר בישראל, נכון למחצית הראשונה של 2024, זה BYD אטו 3. רכב חשמלי המגיע אלינו מסין ונמכר ב-2 רמות גימור. לראשונה בהיסטוריה הרכב הנמכר בישראל הוא 100% סיני. מדובר בנתון שצפינו מראש מיד עם השקת הדגם. מדובר בעסקה משתלמת במיוחד שכוללת רכב SUV גבוה בעיצוב ספורטיבי שמצויד במנוע חשמלי בעל הספק של 200 כוח סוס, טווח נסיעה של 420 ק"מ בין טעינות ובמחיר שמתחיל ב-168,500 שקלים. מלבד כל אלו, לאטו 3 יש גם תא נוסעים מעוצב בהשראת תא טייס מהעתיד, 6 שנות אחריות ו-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופי. ב-6 החודשים האחרונים נמסרו 7,200 יחידות של BYD אטו 3.
מקום שני – סקודה אוקטביה
האוקטביה נמכרת כעת בישראל רק ב-2 גרסאות הנעה: טורבו בנזין ופלאג אין היבריד. גרסת הדיזל ירדה מהמדפים נכון לרגע זה ועדיין אנחנו עדים לכך שסקודה, יצרנית שעד לפני כמה שנים נחשבה לגרסת לואו-קוסט של פולקסווגן, הפכה את האוקטביה למשפחתית סדאן (או יותר נכון האצ'בק) הנמכרת ביותר בישראל. סקודה אוקטביה החדשה בגרסה הבסיסית מקבלת מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין בהספק של 150 כוח סוס אשר משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים. היא גם מאובזרת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות וכן גם לא מעט אבזור נוחות לנהג ולנוסעים. גרסת הפלאג-אין היבריד של סקודה אוקטביה משתמשת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר לצד מנוע חשמלי אשר יחד מספקים 204 כוח סוס דרך תיבת 6 הילוכים בעלת מצמד כפול. צריכת הדלק הממוצעת של הגרסה הזאת עומדת על 100 ק"מ לליטר (לפי נתוני יצרן).
מקום שלישי – יונדאי אלנטרה
נמסרו מעל 4,700 יונדאי אלנטרה בששת החודשים האחרונים. המחיר שלה מתחיל ב-176 אלף שקלים. המשפחתית הפופולארית של יונדאי מגיעה רק בגרסה היברידית חסכונית. היא מציעה את השילוב של כל מה שהנהגים הישראלים אוהבים: עיצוב נשכני, אמינות, חווית נהיגה נוחה ותא נוסעים מאובזר. לכל שלושת רמות הגימור יחידת הנעה זהה הבנויה ממנוע 1.6 ליטר אטמוספרי המוכר של יונדאי יחד עם מנוע חשמלי. יחידת ההנעה מייצרת הספק של 139 כוח סוס וצריכת דלק ממוצעת של 22.7 ק"מ לליטר. כמו כן, כמו כל דגמי יונדאי, גם ליונדאי אלנטרה יש אחריות יצרן ל-5 שנים. בגרסה המאובזרת ביותר של האלנטרה נקבל תוספות אבזור כמו משטח טעינה אלחוטית לטלפון, חלון בגג, מושבי עור בכוונון חשמלי ועם זיכרונות, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.
מקום רביעי – קיה נירו
קיה נירו נמכרה במספר גרסאות בתקופה האחרונה. זה כולל את הגרסה הקודמת של קיה נירו יחד עם קיה נירו פלוס בעלת מרכב מיניוואן ואת קיה נירו החדשה כאשר כולן בהנעות היברידיות או חשמליות. קיה נירו החדשה עברה שיפור משמעותי מהדגם היוצא והמחיר שלה מתחיל ב-176,900 שקלים לגרסת LX בהנעה היברידית. יש לה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי אשר יחד מייצרים הספק של 129 כוח סוס. האבזור שלה כולל מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', מסך נוסף במקום לוח מחוונים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ומערכת בקרת שיוט עם שמירת מרחק מהרכב מלפנים. לגרסה החשמלית של קיה נירו יש מנוע קדמי בהספק של 204 כוח סוס אשר מאיץ אותה למהירות של 100 קמ"ש תוך 7.8 שניות בלבד. סוללה בקיבולת של 64 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 460 ק"מ בין טעינות.
מקום חמישי – קיה פיקנטו
קיה פיקנטו מצליחה לשמר את מקומה בראש טבלת המכירות בישראל מאז ההשקה ב-2011. בשנת 2024 היא נמכרת ב-3 גרסאות ולשלושתן מחיר אחיד: 99,990 שקלים. במחצית הראשונה של השנה נמסרו 3,900 יחידות. לקיה פיקנטו יש מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר שמייצר הספק של 84 כוח סוס. הכוח עובר מהמנוע לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית בעלת 5 מהירויות. צריכת הדלק הממוצעת של קיה פיקנטו עומדת על 17.2 קילומטר לליטר. בשנת 2025 אנחנו מצפים להגעתה של קיה פיקנטו החדשה. זאת למעשה תהיה מתיחת פנים מקיפה לדור הנוכחי שכנראה גם תכלול תוספות אבזור חשובות ושדרוג חבילת הבטיחות.
הקוריאנים עדיין שולטים
למרות המהפכה של הרכבים החשמליים שמגיעים אלינו מסין, עדיין רוב הרכבים הנמכרים בישראל מגיעים אלינו מדרום קוריאה כפי שראיתם ברשימה זו, חוץ מהרכב הנמכר ביותר בישראל (BYD אטו 3) אין עוד רכבים סיניים שמככבים בראש הטבלה. רכב סיני חשמלי נוסף שנמצא במקום ה-9 זאת ג'ילי גיאומטרי C שהצליחה להגיע לידיהם של 2,600 נהגים בישראל. ההיסטוריה מלמדת אותנו שהטעם של הישראלים ברכבים כל הזמן משתנה. בתקופה של קום המדינה הדגמים השולטים בארץ היו מתוצרת אנגלית ואמריקאית כמעט באופן מוחלט. בשנות ה-70 וה-80 היו אלה הרכבים האירופאים שכבשו את לבבות הישראלים ובתחילת שנות ה-90 היו היפנים שהביאו את הבשורה שכולם חיכו לה – רכבים משפחתיים איכותיים ואמינים. במשך שנים טויוטה ומאזדה היו חביבות מאוד על הנהג הישראלי עד שהקוריאנים גילו את המתכון היפני ושילבו אותו עם העברת מפעלי הייצור שלהם לאירופה. כך יונדאי וקיה זכו לפופולאריות רבה בישראל משנות העשרה ועד היום. כעת, כאשר יותר ישראלים מעוניינים ברכבים חשמליים במחירים נגישים, יש סיכוי שבקרוב מאוד BYD לא תהיה לבדה בראש הרשימה ואליה יצטרפו יצרניות נוספות מסין.