רכב חשמלי עד 200 אלף שקלים: צ'רי FX במבחן דרכים

רכב חשמלי עד 200 אלף

את צ'רי FX פגשנו לראשונה עוד בגרסת הבנזין שלה מיד כשהיא הגיעה לארץ בשנת 2022. אהבנו אותה מאוד ומיד הבנו שצ'רי החליטו לכבוש את שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים. זה מתבטא בשפע של אבזור בתא הנוסעים, עיצוב ספורטיבי והנעת טורבו בנזין עם 186 כוח סוס. הדגם החשמלי הגיע אלינו ממש לאחרונה והוא נכנס במדויק תחת הקטגוריה של רכב חשמלי עד 200 אלף שקלים. בגלל שמחיר הגרסה שאנחנו קיבלנו, הבכירה ביותר, מתחיל ב-162,990 ₪.

@capital.motors.il צ'רי FX חשמלי – כל מה שצריך לדעת #רכבים #מימון #קפיטלמוטורס #מימון_לרכב #cheryfxev ♬ оригинальный звук – Capital Motors

נתונים טכניים של צ'רי FX חשמלי

הספק 204 כוח סוס / 34.7 קג"מ
תאוצה 0-100 קמ"ש 7.6 שניות
טווח נסיעה חשמלי 430 קילומטרים
מבחן ריסוק 5 כוכבים
בסיס גלגלים 263 ס"מ
נפח תא מטען 380 ליטרים
מסך מולטימדיה 12.3 אינץ'
בקרת שיוט כולל שמירת מרחק

צ'רי FX חשמלי

צ'רי FX הוא רכב חשמלי עד 200 אלף שקלים משתלם מאוד. זה מתבטא לא רק בנתונים הטכניים שלו אלה גם ב-6 שנות האחריות שמגיעות איתו ועיצוב עתידני יוצא דופן. במבט מבחוץ, מלבד חזית ובתי הגלגלים, קשה להבחין בהבדלים בינו לבין דגם הבנזין. השינוי העיקרי הוא בגריל היהלומים שהיה מזוהה כל כך עם מותג צ'רי אך בדגם זה איננו קיים עוד. פתח שקע טעינה בפתיחה חשמלית מחליף אותו יחד עם פסי לד לכל אורך החזית. מעבר לכך, יש דברים נוספים שמאוד אהבנו שנשארו מדגם הבנזין כמו למשל הספויילר המסיבי שנמצא מעל השמשה האחורית וצללית ספורטיבית שמזכירה לנו זו של קופרה פורמנטור.

צ'רי FX חשמלי

בדקנו את צ'רי FX במשך יום שלם על מנת לבחון את ביצועי הנהיגה שלו, את איכות תא הנוסעים ואת נוחות הנסיעה. הופתענו לגלות שבלחיצה על דוושת התאוצה במצב ספורט קשה שלא להידבק אל גב המושב מהעוצמה המתפרצת בין רגע. ההיגוי שלו קל ואפשר גם לשנות את העוצמה שלו דרך מערכת המולטימדיה. מה שפחות אהבנו זה שאין אפשרות לשנות את הרגישות של דוושת הבלם. בכניסה לחנייה, כל מגע עם הדוושה גורם לרכב לעצור, במקום להאט כמו בכל רכב אחר.

צ'רי FX חשמלי

רכב חשמלי עד 200 אלף שקלים – מה חסר בו?

למרות המחיר האטרקטיבי, צ'רי FX חשמלי ברמת גימור NOBLE מציע את כל האבזור שניתן לבקש מרכב בשנת 2024. זה כולל תא מטען בפתיחה חשמלית, מסך שמחליף את לוח המחוונים, בקרת שיוט אדפטיבית, כל מערכות הבטיחות המתקדמות ומעל 200 כוח סוס שזמינים מתחת לדוושת התאוצה. למרות זאת, חסרים לנו מספר דברים שהיינו מצפים מרכב חשמלי מודרני וזה גג שמש פנוראמי (יש רק חלון קטן יחסית בגג) ומראות הצד לא מונעות סינוור.

צ'רי FX חשמלי
חסרים לנו מספר דברים שהיינו מצפים מרכב חשמלי מודרני וזה גג שמש פנוראמי (יש רק חלון קטן יחסית בגג) ומראות הצד לא מונעות סינוור

רכבים חשמליים מומלצים בפחות מ-200,000 ₪

פורת'ינג פריידיי

פורתינג פריידיי מצטרף לתחרות העזה בשוק ה-SUV החשמלי הקומפקטי בישראל, שם יפגוש דגמים פופולריים כמו BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C ו-MG ZS. הפריידיי מתבלט בעיצוב ספורטיבי עם זוויות חדות, הן מבחוץ והן מבפנים. תא הנוסעים מעוצב אף הוא ברוח ספורטיבית, עם מושבים תומכים ושילוב צבעים בהירים. מבחינת הגודל, הפריידיי בעל מידות ממוצעות לקטגוריה, עם בסיס גלגלים של 2.7 מטר, אורך כולל של 4.6 מטר ורוחב של 1.86 מטר. יתרון משמעותי שלו הוא תא מטען גדול במיוחד, בנפח של 480 ליטר. שילוב זה של עיצוב ספורטיבי, תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול הופך את פורת'ינג פריידיי לאופציה אטרקטיבית עבור מי שמחפשים רכב חשמלי עד 200 אלף שקלים.

פורת'ינג פריידיי

סיטרואן C4X

ה-C4X חשמלי חולקת את אותו מנוע עם דגמים חשמליים אחרים של סיטרואן, כגון ברלינגו ו-C5 (שאינה נמכרת בישראל). המנוע בעל הספק צנוע יחסית של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, והוא מניע את הגלגלים הקדמיים. הסוללה בקיבולת 50 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 358 ק"מ, וניתן לטעון אותה 80% ב-30 דקות באמצעות טעינה מהירה. נתונים אלו עשויים להיראות מאכזבים מעט, אך בהשוואה לרכבים חשמליים אחרים המיובאים לארץ מאירופה, מחירה של ה-C4X תחרותי מאוד, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור אלו שאינם זקוקים לטווח נסיעה ארוך במיוחד.

סיטרואן C4X

MG 5

ה-MG 5 מוצגת כסטיישן חשמלית ראשונה, אך למעשה מדובר בדגם סטיישן קיים שעבר הסבה להנעה חשמלית. מבנה הרכב דומה לגרסת הבנזין, והמנוע ממוקם מלפנים וההנעה קדמית. ה-MG 5 מגיעה עם מנוע חשמלי אחד בהספק 156 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות והמהירות המרבית היא 185 קמ"ש – מהגבוהות בקטגוריה. הסוללה בקיבולת 61 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ (350 ק"מ בתנאי נהיגה ריאליים). זמן טעינה מהירה עומד על 40 דקות. טרם נבחנה ה-MG 5 על ידי יורו NCAP, אך היא מצוידת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, ביניהן: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, אורות גבוהים אוטומטיים וסיוע בפקקי תנועה. מודל MG ZS קיבל 5 כוכבים במבחן הריסוק של 2019, עם 90% בבטיחות נוסעים מלפנים ו-70% במערכות בטיחות אקטיביות, מה שמרמז על רמת בטיחות גבוהה גם ב-MG 5. ל-MG 5 תא מטען מרווח בנפח 479 ליטר, שגדל ל-1,367 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

MG 5

כושר הגרירה עומד על 500 ק"ג. בסיס הגלגלים הארוך (266 ס"מ) מבטיח מרווח נדיב לנוסעים. -MG 5בישראל משווקת ברמת גימור אחת – Luxury – הכוללת אבזור עשיר כמו: מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', קישור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, בקרת אקלים דיגיטלית, ריפודי עור, כיסא נהג מתכוונן חשמלית, חימום מושבים קדמיים, מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי וחלונות אחוריים מושחרים.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך