סקודה אוקטביה דיזל – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה החדשה

סקודה אוקטביה דיזל – רכב משפחתי שיש לו הרבה מה להציע. עם עיצוב אלגנטי, חלוקה פנימית טובה מאוד ותא מטען מרווח, סביבת נהג מפנקת, אבזור שופע ומגוון מערכות עזר בנהיגה, מנוע חזק, וביצועים מצוינים – אין ספק, מדובר במשפחתית שכדאי לשקול.

 

סקודה היא מיצרניות הרכב האהובות בישראל. אמנם, בשנת 2022 שיעורי המכירות של סקודה ירדו בכמעט 30% – לא בשל ירידה בביקוש אלא בשל מחסור במלאי הרכבים בארץ. בכל זאת – את שנת 2022, השנה העדכנית ביותר מבחינת הנתונים המפורסמים מטעם ארגון יבואני הרכב, סיימה סקודה במקום החמישי בטבלת יצרניות הרכב הפופולאריות ביותר בישראל, עם מסירות של כמעט 14,000 רכבים. סקודה אוקטביה, גרסת הסדאן המשפחתית הנפוצה מבית היצרנית האירופאית, זוכה להרבה פופולאריות – ולא בכדי. גרסת סקודה אוקטביה דיזל היא, בשורה התחתונה, רכב אמין, חסכוני, ונוח המספק חווית נהיגה מצויינת וביצועים טובים מאוד ביחס לקטגוריה.

סקודה אוקטביה החדשה
מבחינת הנתונים המפורסמים מטעם ארגון יבואני הרכב, סיימה סקודה במקום החמישי בטבלת יצרניות הרכב הפופולאריות ביותר בישראל

סקודה אוקטביה דיזל בישראל

סקודה אוקטביה בגרסה הראשונה הושקה בשנת 1996, ובסוף שנת 2019 הושקה גרסת הדור הרביעי שלה. מעבר לעובדה שסקודה הולכת על רכב משפחתי זול שיש בו את כל האבזור שאפשר לבקש (בוודאי ביחס לתג המחיר שלה), מדובר ברכב שמספק את הסחורה, ובגדול.
אפשר להניח שמה שבאמת הפך את אוקטביה דיזל לרכב פופולארי בישראל היא הבחירה בדגם זה על ידי נהגי מוניות בארץ. נהגי מוניות, מנהלים של ציי רכב בארגונים ומי שמשתמשים ברכב לצרכי עבודה ונוסעים הרבה – גילו עניין דווקא באוקטביה דיזל, ואולי הם אלה שהפכו את הדגם למוכר בתחילת דרכו.

 

ביצועים ונתונים טכניים

בשנת 2012 השיק קונצרן פולקסווגן את פלטפורמת MQB, פלטפורמה מודולרית המשמשת לרכבים מתוצרת חברות ששייכות לקבוצה: סקודה, סיאט, פולקסווגן כמובן, אאודי, ועוד. אוקטביה דיזל משתמשת בפלטפורמה מוכרת זו, עם בסיס גלגלים של 268.6 ס"מ, רוחב 182.9 ס"מ ואורך 468.9 ס"מ – מעט גדולה יותר מסקודה אוקטביה של הגרסה הקודמת.
המרחב הפנימי הוא מצויין ומרווח, וגם חמישה נוסעים מבוגרים יוכלו לנסוע ברכב בנוחות יחסית (העובדה שהרכב מגיע עם מערכת בקרת אקלים נפרדת עבור הנוסעים מאחור בהחלט משפיעה על נוחות הנסיעה בשורת המושבים השנייה). עם נפח תא מטען גדול, יעיל ומעוצב בצורה שימושית: נפח תא המטען של האוקטביה דיזל הוא 553 ליטרים, והוא מגיע עם פתח לאחסון חפצים ארוכים במיוחד ושפע של ווי עיגון ותליה לאבטחת חפצים מטלטולים במידת הצורך.

סקודה אוקטביה החדשה
בנסיעה משולבת, על פי נתוני יצרן, היא תיסע 27 קילומטרים עבור כל ליטר של סולר

היא מגיעה עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטרים (כאמור, בהנעה קדמית), עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. ההספק המרבי של סקודה אוקטביה דיזל הוא 150 כ"ס עם 3,000 סל"ד להספק מרבי. היא מאיצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש תוך 8.7 שניות – נתון מכובד מאוד עבור רכב דיזל משפחתי בממדים נדיבים, והמהירות המרבית שלה 227 קמ"ש. בסקודה אוקטביה דיזל צריכת דלק היא נמוכה, מה שמהווה יתרון משמעותי מבחינת עלויות אחזקה של הרכב, וגם כאן הנתונים מחמיאים כפי שאפשר לצפות מהדגם: בנסיעה משולבת, על פי נתוני יצרן, היא תיסע 27 קילומטרים עבור כל ליטר של סולר.
מערכת הבלמים שאוקטביה דיזל מגיעה איתם היא מערכת משולבת ABS + EBD + BAS. בשורה התחתונה, מדובר בבלמים יעילים, עם עצירה בטוחה ותגובה מהירה.
מבחינת איכות הסביבה, בסקודה טוענים כי דגם זה של סקודה אוקטביה פולט 80% פחות חנקן.

עיצוב וחווית נהיגה

סקודה אוקטביה דיזל בדור הרביעי מגיעה בעיצוב חלק ואלגנטי, עם מכסה מנוע נמוך יחסית, הקטנה משמעותית של עיצוב השבכה הקדמית, תאורת לד בולטת (בעיקר מאחור), וחישוקי 18 אינץ' קלים. העיצוב הפנימי של הדגם גם הוא מהווה התפתחות ביחס לגרסה הקודמת שלו, עם הגה ספורטיבי בעיצוב בעל שני חישורים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' ומראה חדשני, מודרני, נקי ואסתטי לאזור הנהג – לצד מערכת ידידותית, כפתורים גדולים וברורים, ונוחות הפעלה של מערכות הרכב גם תוך כדי נסיעה. האוקטביה מגיעה עם פינוקים שמשווים תחושת יוקרה, כמו תאורת רצפה שנדלקת אוטומטית בפתיחת הדלת, ומערכת תאורת לד שפועלת גם ללא מגע. היא מגיעה עם מערכת שמע בשליטה מההגה, מערכת בקרת אקלים, חיישני תאורה וחיישני גשם, מערכת עזר לחניה הכוללת חיישנים ומצלמה אחורית, מערכת כניסה והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, ועוד.

סקודה אוקטביה RS החדשה
היא מגיעה עם מערכת שמע בשליטה מההגה, מערכת בקרת אקלים, חיישני תאורה וחיישני גשם

חוויית הנהיגה באוקטביה דיזל היא טובה מאוד: המנוע שקט (על אף שמדובר במנוע דיזל – מנוע רועש יותר בדרך כלל), אחיזת הכביש מצויינת, בידוד הרעשים נהדר, תיבת ההילוכים רכה והמתלים מאפשרים נסיעה נינוחה גם בדרך משובשת.
בסך הכל, אוקטביה דיזל מציעה תמורה טובה מאוד למחירה, עם חווית נהיגה מצויינת, אמינות גבוהה ואפילו צריכת דלק נמוכה מאוד.

תוספות, אבזור ומערכות עזר

סקודה אוקטביה דיזל קיבלה ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק, והיא מגיעה מאובזרת במגוון מספק של מערכות עזר לנהיגה, ביניהן: מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת לזיהוי הולכי רגל ב"שטח מת", מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת היגוי אקטיבי לבקרה על סטיה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מצלמות וחיישני חניה אחורית, מחשב דרך, מראות פנים וצד בעלות מערכת נגד סנוור, אפשרות להחליף הילוכים מגלגל ההגה, בורר מצבי נהיגה, ועוד.

סקודה אוקטביה RS החדשה
בסך הכל, אוקטביה דיזל מציעה תמורה טובה מאוד למחירה, עם חווית נהיגה מצויינת

מחפשים את רכב הדיזל הבא שלכם?

אם אתם מחפשים רכב משפחתי, רכב 7 מקומות, רכב פנאי שטח או מכונית מנהלים יוקרתית, רכב מונע חשמלית, מנוע בעירה פנימית או רכב היברידי, חשוב שתדעו שקפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, מציעה ליווי בבחירה ורכישה של רכב חדש, קטלוג רכבים מהגדולים והמגוונים בארץ בזכות שיתוף פעולה עם שורה ארוכה של יבואני הרכבים הגדולים בישראל, וליווי פיננסי עם הצעות מימון מטעם מרבית הבנקים וחברות המימון בישראל, וסיוע בבחירה במידת הצורך. התקשרו אלינו, ונשמח ללוות לרכישת הרכב הבא שלכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו