ג'יפ חשמלי עם טווח נסיעה של 400 ק"מ: BYD אטו 3

BYD אטו 3 החדשה

במרץ 2022 נחת בארץ BYD אטו 3. רכב פנאי שטח מקטגוריית C-SUV עם ביצועים לא רעים, עיצוב פנים וחלוקת מרחב נהדרים וחבילת בטיחות מקיר לקיר. יצאנו לפגוש את מה שאפשר לכנות ג'יפ חשמלי לייט, מהדגמים הראשונים שחברת הרכבים הסינית המצליחה שלחה אלינו וללא ספק דגם שיש לו מה להציע. ההתרשמות של צוות קפיטל מוטורס מאטו 3 החשמלית מבחינת עיצוב, אבזור וביצועים, לפניכם.

המראה והעיצוב: זוכים בנקודות

לטעמנו, העיצוב של אטו 3 מבית BYD הוא בהחלט נושא ששווה להתעכב עליו: מדובר ברכב בעל עיצוב חיצוני שהוא ברובו סולידי אולם פה ושם הוא מפתיע: חזית הרכב ללא שבכה (רכב חשמלי, אחרי הכל), עם פס כסוף לכל רוחב החזית, כך שכמעט נדמה שמדובר בחיוך. הפרופיל של BYD אטו 3 הוא זורם ואפילו ספורטיבי, בעיצוב אחורי הרכב המראה מהודר, עם פס תאורת לד דק יוקרתי. ממדי הרכב ממוצעים ביחס לקטגוריה ומעט גדולים למשל מאלה של ג'ילי גאומטרי C, עם בסיס גלגלים נדיב במיוחד של 2.72מ', אורך 4.45 מ', רוחב 1.87 מ', גובה 1.61 מ' ומשקל כולל של 1,750 ק"ג.
ההפתעה הגדולה בעיצוב האטו 3 מגיעה ללא ספק, עם בחינת המרחב הפנימי של הרכב. כאן, ניראה כי BYD לא חסכה במאמצים, עם סביבת נהג חדשנית, זורמת, מעוצבת וידידותית במיוחד, עם מסך מולטימדיה ענק (15.6 אינץ' – עם אפשרות סיבוב פיזי של המסך, ממצב אופקי לאנכי), ועוד לוח מחוונים של 5 אינץ', ידית בורר הילוכים מעוצבת ונוחה במיוחד, ידיות פתיחת דלת ופתחי מיזוג אוויר מעוצבים. בחזית הרכב אזור לוח המחוונים מעוצב לעילא, בקווים מעוגלים ורכים ובדוגמת גלים שיוצרים מראה רך ומעוצב. בתוך הדלתות מוטמעים מעין מיתרים שלא הצלחנו להחליט אם הן פריט עיצובי או גאדג'ט נוסף, שכן הן מפיקות צלילי בס למגע בהן. תאורת האווירה ברכב היא עשירה במיוחד, אבל כדאי שנגיד, שלא כל מצבי התאורה עבור המרחב הפנימי אפשרו לנו להתרכז בנהיגה. עוד בצד החובה של טבלת החוויות שלנו מאטו 3, נציין כי חלק מהכפתורים והמחוונים הרגישו לנו קטנים מכדי לכנות אותם ידידותיים, למעשה התקשינו לנהל חלק מהתפריטים, בוודאי שמדובר במשימה מאתגרת תוך כדי נהיגה. בסיכומו של דבר, נאמר כי אנחנו מרגישים שאטו 3 מגיע בעיצוב פנימי מפתיע, אפילו מרהיב, אבל יש עוד דרך לעשות, עד שנוכל להעניק לו גם את המחמאה "ידידותי למשתמש".

BYD אטו 3 החדשה

ביצועים לא רעים בכלל

לאבזור של אטו 3 עוד נגיע בהמשך, ביחס לתחרות בקטגוריית ג'יפ חשמלי, מדובר ברכב שמגיע עם חבילת אבזור ותוספות מהפנטת. אבל רגע לפני, בואו נדבר על מערכות ההנעה והביצועים.
BYD אטו 3 מבוסס על הפלטפורמה החשמלית e-Platform 3.0 של היצרנית, עם מנוע חשמלי שמייצר 204 כ"ס (בהנעה קדמית בלבד) ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. המהירות המרבית שלו 160 קמ"ש והוא מאיץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות, נתון לא רע עבור ג'יפ חשמלי גדל מידות. בעולם, מוצע אטו 3 עם שני סוגים שונים של סוללות: האחת היא סוללת 50 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 350 ק"מ, והשנייה היא סוללת 60.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ. זמן הטעינה הביתי לפי נתוני היצרן כ – 8.5 שעות. ניתן לטעון את האטו 3 גם בטעינת DC מהירה, בתוך חצי שעה.
אטו 3 מגיע עם בורר מצבי נהיגה, כאשר המצב הספורטיבי משחרר את עוצמת כל 220 כוחות הסוס של מערכת ההנעה, ולעומתו מצב החיסכון המאפשר שימוש ב 175 כ"ס הוא מצב נוח ואקולוגי. במצב הנהיגה הרגיל ניתן להשתמש ב 192 כ"ס לכל היותר, והביצועים נותרו טובים.
אנחנו מצאנו שמדובר ברכב נוח מאוד, עם יכולות לא רעות אבל בלי רכיב האדרנלין. ניראה כי כיול המתלים רך, מה שמאפשר שיכוך טוב גם בנסיעה בכבישים משובשים. לצד הרכות המורגשת בנהיגה, מתלים רכים מביאים גם תנודות רבות של המרכב בנסיעה, מה שהורגש במהירויות גבוהות יותר. מערכת ההיגוי לא הרגישה זריזה או תגובתית במיוחד, וגם בידוד הרעשים לא הפיל אותנו.

BYD אטו 3 החדשה

בטיחות ואבזור

בסיכומו של דבר, אטו 3 הוא לדעתנו רכב עם תמורה מצויינת למחיר – כפי שבוודאי כבר הובן, לא מדובר בהתנהגות כביש פנומנאלית. מה כן? נוחות הנסיעה, ובהחלט הבטיחות והאבזור. ביחס לקטגוריית ג'יפ חשמלי – מדובר ברכב מאובזר ובטוח: בשנת 2022 קיבל אטו 3 חמישה כוכבי ריסוק במבחני ה – NCAP האירופאיים לבטיחות רכבים, עם ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 89% בילדים ו – 69% בהגנה על הולכי רגל. בהיצע מערכות הבטיחות בגרסה הבסיסית תמצאו שבע כריות אוויר, בלמי ABS+EBD+BAS, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת אוטונומית לבלימת חירום, מערכת לניטור רכב בשטחים מתים, מערכת שמירת נתיב אקטיבית, בלמי חניה אלקטרונים, ועוד. מבחינת האבזור, תמצאו באטו 3 גג שמש פנורמי נפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת כניסה והנעה ללא מפתח, מערך מצלמות היקפי, כוונון חשמלי וחימום במושב הנהג, מערכת שמע מקורית עם שמונה רמקולים וסאונד מצוין, משטחי טעינה אלחוטיים ושקעי USB, ועוד ועוד.
התחושה בנסיעה ברכב היא בהחלט תחושת אבזור מקיף, אם כי על פי ההבדלים בין הגרסה הבסיסית של אטו 3 לבין רמת האבזור בגרסאות בכירות יותר – ניראה לנו שתוספת הכסף לשדרוג הגרסה אינה מצדיקה את ההפרשים ברמת האבזור. לצד זאת נזכיר כי לא כל המערכות מגיעות עם תפעול ידידותי – חלקן, עשוי לקחת זמן עד שתלמדו איך להפעיל.

BYD אטו 3 החדשה

מחפשים ג'יפ חשמלי? רכב משפחתי או עירונית קטנה?

קפיטל מוטורס מחכה לכם עם קטלוג רכבים עשיר, הצעות מימון מהגופים הגדולים בישראל והצעות טרייד אין לרכב הישן. פנו אלינו – ונשמח לעזור, בדרך לרכב הבא שלכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך