גרסת הביצועים של לנצ'יה אפסילון – אפסילון HF החשמלית בדרך

לנצ'יה אפסילון

HF, או High Fidelity, הוא פס גרסאות הביצועים של לנצ'יה שממש לאחרונה נודע כי הוא זוכה לתחיה מחודשת, עם העירונית הזריזה לנצ'יה אפסילון HF שהשקתה צפויה ב – 2025. הצוות של קפיטל מוטורס עם כל מה שכבר ידוע על גרסת 240 כ"ס החדשה של לנצ'יה אפסילון

מאז שנות ה – 90 אפשר לראות ירידה בפעילות ובפופולאריות של רכבי לנצ'יה בעולם – זאת, ככל הנראה בשל ההשתלטות של חברת פיאט על החברה לצד ניהול אלפא רומיאו, והניסיון למצב את אחת החברות הדינאמיות, הספורטיביות והייחודיות כחברה המייצרת רכבי נוחות ופאר, ניסיון שלא צלח.

בשנת 2021 התמזגה חברת לנצ'יה עם תאגיד הענק הסיני סטלנטיס – ומאז, החברה שבעשור האחרון ייצרה רק דגם אחד (היא לנצ'יה אפסילון, עירונית קטנה המבוססת על פיאט 500) וגם אותו שיווקה רק באיטליה – חוזרת לתחייה. בתחילת 2023 הודיעה לנצ'יה על שלוש השקות חדשות עד 2030, ולאחרונה התרגשנו לגלות שלנצ'יה מחדשת את פס הביצועים שלה, עם גרסה חדשה למכונית HF – High Fidelity, אותו הפס שמייצר רכבי ביצועים ודגמי ראלי מאז שנות השישים של המאה הקודמת.

לנצ'יה אפסילון במהדורה חדשה, וחשמלית

בפברואר השנה (2024) נחשפה בתערוכת הרכב בז'נבה לנצ'יה אפסילון החדשה, זהו הדור הרביעי לדגם הרכב שהושק בשנת 1995 והפך היחיד שהחברה מייצרת בעשור האחרון. גם היא, כמו רכבים רבים נוספים בקבוצה, מבוססת על פלטפורמת eCMP מבית סטלנטיס ולמעשה מזכירה מאוד את פיג'ו 208 וחולקת עם דגם זה מגוון מכלולים. היא מושקת ממש בימים אלה בגרסה מוגבלת עם 1906 עותקים בלבד (כהומאז' לשנת ההקמה של מפעל לנצ'יה), בגרסת הנעה קדמית בהספק של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ, עם טווח נסיעה מוצהר של כ – 400 ק"מ, שכנראה בפועל יהיה קרוב יותר ל – 300 ק"מ. המחיר עבור גרסת השקה זו של לנצ'יה אפסילון נקבע באירופה על 39,500 אירו, כ – 200,000 ₪. בהחלט בטווח המחירים הגבוה (ואפילו מאוד) עבור רכבים בקטגוריית המיני.

לנצ'יה אפסילון

לנצ'יה HF – מה יש לה להציע?

פחות מחודש מתאריך ההשקעה של אפסילון החדשה, והנה אנחנו מתבשרים על גרסת ביצועים לדגם – היא גרסת ה – HF. זו תהיה המכונית הראשונה במאה הנוכחית שתישא את סמל הפיל האדום המיתולוגי של פס הייצור HF, שאנחנו מזכירים כי הוא המחזיק הרשמי של המספר הרב ביותר של גביעים במרוצי המכוניות הבין לאומיים כמו ראלי ופריז דקר.

על אף ההשתייכות היוקרתית לפס הייצור המיתולוגי, נספר כי דווקא כאן – ייתכן שאין בסיס להתלהבות. מדובר, ככל הנראה, בגרסה חשמלית נוספת של אפסילון, עם הספק של 240 כ"ס (מזכיר את האבארט E600 הצפויה גם היא להיות מושקת בקרוב? לא בכדי – מדובר בשני דגמי רכבים שחולקים מכלולים ומגיעים, כפי הנראה, עם נתונים דומים למדי). אפשר להניח שכיול המתלים של האפסילון HF יהיה ספורטיבי יותר, שהעיצוב החיצוני יכלול אלמנטים נוסטלגיים מעיצובי עבר של רכבי ספורט, אולם פרט לנתון שפורסם כי האפסילון HF תאיץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות (לעומת האפסילון בגרסה הבסיסית שתגיע מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות). הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס יכול להניח גם דגם הביצועים של לנצ'יה אפסילון יגיע גם עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת משודרגת של בלמים, מרכב נמוך יותר ביחס לדגם הבסיס, סרנים נמוכים יותר מלפנים ומאחור, ועוד.

לנצ'יה HF

לנצ'יה אפסילון עדיין לא בדרך לישראל

כאמור, גרסת הבסיס לנצ'יה אפסילון מיוצרת כעת בגרסת השקה מוגבלת עם 1906 יחידות בלבד, ובמחיר גבוה מאוד יחסית לקטגוריה. קשה להאמין שנראה פרטים של לנצ'יה אפסילון בגרסת ההשקה בישראל, והאפסילון HF, שהשקתה צפויה אי שם בשנת 2025, גם היא לא צפויה להגיע לישראל בשלב ראשון. בהמשך, מבטיחים בלנצ'יה, צפויות גרסאות רבות נוספות לעירונית הספורטיבית, כולל גרסאות היברידיות.

מחפשים את העירונית הבאה שלכם? מחפשים רכב ספורטיבי בגרסת ביצועים מעוררת קנאה? צוות המקצוענים מבית קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, מחכה לכם עם ליווי בתהליך רכישת הרכב, עסקת טרייד אין משתלמת ועסקאות מימון בשיתוף עם הגופים הפיננסיים הגדולים בישראל. צרו עימנו קשר – ונשמח לעזור!

אפסילון HF החשמלית

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך