עם עיצוב נועז, תא נוסעים אינטואיטיבי, מרווח פנימי פרקטי למשפחות ומחיר אטרקטיבי במיוחד – KGM טיבולי החדשה. היא מוצעת ברמת גימור אחת מאובזרת מאוד יחד עם יחידת הנעה עוצמתית בהספק של 163 כוח סוס, תיבת הילוכים אוטומטית, במידות מושלמות לעיר ובלי גימיקים מיותרים.
הקוריאנית הקטנה חוזרת
KGM טיבולי כבר שווקה בעבר בישראל לתקופה קצרה ונעלמה. כעת היא חוזרת והיא נחושה לספק את האלטרנטיבה המשתלמת ביותר בקטגורית ה-SUV הקטנים, קטגוריה שממשיכה להתייקר משנה לשנה. בקטגוריה הזאת אפשר למצוא דגמים פופולאריים מאוד כמו
פולקסווגן טי קרוס,
טויוטה יאריס קרוס וקיה סטוניק. לעומת המתחרות, טיבולי גדולה ומאובזרת יותר אבל זה לא מה שמייחד אותה מבין כולן: למעשה, KGM טיבולי היא החזקה ביותר בקטגוריה בזכות מנוע טורבו בנזין עוצמתי.
מנוע וביצועים
KGM טיבולי מצוידת ביחידת הנעה אחת אבל אחרי שתחוו את העוצמה שלה תבינו שאין סיבה להתלבט. מתחת למכסה המנוע מסתתר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר אשר משודך לגיר אוטומטי עם 6 הילוכים. אל הגלגלים הקדמיים מגיע הספק של 163 כוח סוס ו-26.5 קג"מ. זה שווה ערך להספק הכוח שמציעים קרוסאוברים גדולים כמו
קיה ספורטז' ויונדאי טוסון בגרסאות ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין. זה מאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.6 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. אבל, יחד עם הכיף שמציע המנוע של טיבולי החדשה, הוא מבקש תמורה על כך. צריכת הדלק הממוצעת שלו היא 12.8 ק"מ לליטר לפי נתוני יצרן וזה אומר שהוא די שתיין ביחס לדגמים האחרים בקטגוריה.
אבזור וגימור
נכון לעכשיו KGM טיבולי מגיע אלינו רק ברמת גימור אחת. זה אומר שתקבלו את כל האבזור שיש לדגם להציע מבלי שתצטרכו לשדרג לגרסה יקרה יותר. וזה טוב בגלל שהמחיר ההתחלתי שלו מאוד אטרקטיבי והוא בהחלט מציע תמורה על כך. מחוץ לרכב תראו חישוקי גלגלים מעוצבים בקוטר 18 אינץ', חיישני חנייה ומצלמת רוורס, כניסה ללא מפתח ומראות צד בקיפול חשמלי עם הפשרה אוטומטית. כשתיכנסו לתוך תא הנוסעים תגלו מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 9 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות משתנות בהתאמה אישית, מושבים בריפוד דמוי עור, בקרת אקלים מפוצלת ל-2 אזורים כמו ברכבי מנהלים ושקעי USB.
עיצוב ייחודי
העיצוב של KGM טיבולי שונה מדגמים אחרים בקטגוריה והוא מנסה להיות כמה שיותר מקורי. הוא שומר על הקו העיצובי של מותג KGM בכך שהרכב מאוד קופסתי ומורכב מזוויות חדות כמעט בכל מקום: יחידות התאורה, מכסה מנוע, הדגשת בתי הגלגלים, גריל קדמי מלבני וקוו חלונות ישר ומחודד. מעבר לכך, לדגם יש כמה נגיעות עיצוביות שמאוד אהבנו כמו למשל שלושת החורים בחלק הקדמי המדגישים את הספורטיביות של הדגם ודימוי של מגיני גחון בתחתית הפגושים שמוסיפים לתחושה האגרסיבית של הרכב.
תא נוסעים
בתוך תא הנוסעים של TIVOLI החדשה הפשטות היא שם המשחק. היא עוצבה במטרה להתאים גם לקהל לקוחות שמרני יותר שלא מעוניין לחפש כל דבר בתפריטים במסך ולכן השליטה על בקרת האקלים נעשית על ידי לחצנים נפרדים, בורר ההילוכים גדול ומתפקד כמו בדגמים פחות מודרניים לשמירה על הנוחות וכן גם למסך יש כפתורי קיצור פיזיים לשימוש מהיר יותר בזמן נהיגה. יחד עם זאת, תקבלו קישור למכשירי אנדרואיד ואפל, התנעה בכפתור ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות
מערכות בטיחות
KGM TIVOLI זכתה ב-4 כוכבים מתוך 5 במבחן הריסוק האירופי. את הציון הזה היא קיבלה בזכות מערך של 7 כריות אוויר הפזורים בצורה אסטרטגית בתא הנוסעים, תאורה אדפטיבית חכמה, בלימה אוטונומית למניעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי ומערכת להתרעה על עייפות הנהג.
חוות דעת
KGM טיבולי החדשה חוזרת לישראל עם הצהרה ברורה: להציע יותר מכל אחת אחרת בקטגוריית ה-SUV הקטנים – יותר כוח, יותר אבזור ויותר אופי. עם מנוע טורבו חזק במיוחד (163 כ"ס), עיצוב בולט שלא מנסה לרצות את כולם ותא נוסעים שמדבר בשפה פשוטה ונוחה, היא מבליטה את עצמה מעל למתחרות. מצד שני, צריכת הדלק שלה פחות חסכונית, והיא זמינה כרגע רק בגרסה אחת. למי שמחפש רכב קטן שהוא קצת יותר ג'יפון ופחות גימיק –
טיבולי היא אלטרנטיבה מפתיעה, אמינה ובעיקר – לא עוד אחת מהשורה.