KGM

מציג 2 דגמים

סקירה קצרה לKGM

חברת KGM היא יצרנית רכב דרום קוריאנית שהחלה את דרכה בייצור כלי רכב צבאיים. היא משווקת בישראל 2 דגמים הבנויים על אותו שאסי וחולקים את אותו המנוע רק שאחד הוא טנדר עבודה והשני הוא SUV למשפחות שאוהבות שטח. בשנת 2022 היא מכרה 603 רכבים בישראל. בשנת 2023 המספר ירד ל-432 יחידות בלבד. כעת היצרנית עברה וממשיכה לעבור שינויים רבים שאמורים להרים אותה בחזרה ולהפוך ליצרנית בעלת רכבי שטח מבוקשים מאוד. היא מייצרת את כלי הרכב שלה בדרום קוריאה, אירן, וייטנאם, הודו ובקרוב במדינות נוספות כדי להיכנס לשוק הרכב המזרחי (מדינות מתפתחות באפריקה ואסיה). מותג הרכב הדרום קוריאני SANGYONG שינה את שמו ל-KG Mobility. אבל זאת ממש לא הפעם הראשונה שחברת סאנגיונג משנה את שמה. החברה החלה את דרכה בשנת 1954 תחת השם דונג מוטור (Dong-A-Motor). היא ייצרה בעיקר כלי רכב צבאיים ומשאיות ובכך קיבלה זיכיון לייצור רכבי שטח צבאיים של חברת ג'יפ. במשך השנים, התגלגל ושודרג הרכב המקורי עד שבשנת 1988 יצאה גרסה אזרחית בשם קוראנדו פמילי שהיה מבוסס על איסוזו טרופר. מאותה שנה חברת סאנגיונג שאפה להתברג בשוק האזרחי ולמקם את עצמה בין יצרניות הרכב בעולם. את השם סאנגיונג היא קיבלה לאחר שחברת מהינדרה לקחה את הבעלות. לישראל סאנגיונג הגיע בשנת 1996 ולא זכתה לפופולאריות רבה. היא תמיד מכרה כאן דגם אחד או שניים בלבד אשר מיועדים למשפחות חובבות שטח. סאנגיונג התמחו ברכבי שטח קשוחים עם מנועים דיזל עוצמתיים במעטפת של SUV משפחתיים.  

המהפך של KGM

במרץ 2023 תאגיד KG רכש מתאגיד מהינדרה ההודי את הבעלות על דונג מוטור. בשל כך, הבעלים החדשים בחרו לשנות את שמה שוב ל-KGM והיא מתכננת אסטרטגיה שונה לחלוטין מזו שהייתה עד עכשיו. KGM מתכננת לפתח ולמכור עבור השוק המערבי רק רכבים חשמליים. כמו כן, החברה מכוונת גם לשוק המדינות המתפתחות באסיה ובאפריקה ולכן כבר החלה בבניית מרכזים של החברה במדינות שלא היה לה בהם ייצוג כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירות הערביות. KGM ממשיכה למכור את הרכבים הקיימים של המותג לאחר מתיחת פנים קלה. מי שמעוניין להתחדש ברכב שטח קשוח בהנעת דיזל לפני שזה מתחלף בחשמל, כנראה שזאת ההזדמנות האחרונה.  

MUSSO

מוסו היה אחד מרכבי ה-SUV הנמכרים ביותר של סאנגיונג בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. מוסו היה פיתוח שנבע מתוך שיתוף הפעולה בין סאנגיונג למרצדס בנץ. הם השתמשו במנוע ובתיבת ההילוכים של מרצדס ובעצם יצרו רכב פנאי-שטח איכותי ומבוקש. בשנת 2018 KGM מוסו עבר להיות טנדר עבודה לאור הביקוש לכך בקרב הלקוחות הנאמנים של החברה. מוסו כמובן בנוי על שלדת סולם ומגיע בהנעת 4 על 4 כסטנדרט. בחזית שלו שוכן מנוע בנפח 2.2 ליטר בהנעת טורבו דיזל בהספק של 202 כוח סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות ולדיפרנציאל אחורי בעל נעילה. KGM מוסו מצויד בחבילת בטיחות נדיבה מאוד. המתחרה הישירה שלו זאת איסוזו די מקס. אך בהשוואה למידות הארגז ויכולות השטח, למוסו יתרונות רבים כאשר ניתן להעמיס עליו עד 1.16 טון (לעומת 1.08 בדי מקס) והארגז ארוך יותר בכ-30 ס"מ. גם אבזור הנוחות של מוסו עשיר ביחס לקטגוריית הטנדרים והוא כולל מסך מולטימדיה, בקרת אקלים, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח ומערכת בקרת נגרר.  

REXTON

סאנגיונג רקסטון הוצג לראשונה בשנת 2001. מיד אחר כך הוא הגיע לישראל והפך לסאנגיונג הנמכר ביותר כאן עד היום. הוא שימש אלטרנטיבה אטרקטיבית יותר לטויוטה לנד קרוזר. מדובר ברכב שטח אמיתי בעל שלדת סולם נפרדת והנעת 4X4 אנלוגית כסטנדרט. הוא חולק את אותה השלדה, המנוע והמכלולים על סאנגיונג מוסו. כעת, בדור השלישי, KGM רקסטון עבר עדכונים משמעותיים ומתיחת פנים נוספת בשנת 2023. הוא מגיע עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המייצר הספק של 202 כוח סוס. המנוע משודך לתיבה אוטומטית מסוג טיפטרוניק בעלת 8 הילוכים. יש לו מערכות לנהיגת שטח וזה כולל נעילת דיפרנציאל אחורי, בקרת משיכה והילוכי כוח (LOW). הרקסטון מאובזר מאוד והוא מגיע ב-2 רמות גימור לבחירה.

מאמרים על דגמי KGM