קרוסאובר קומפקטי, בעל ממדים נדיבים בתא הנוסעים לצרכי המשפחה, אבזור טכנולוגי עשיר ו-2 הנעות חשמליות לבחירה: היברידי נטען וחשמלי מלא. מה הופך את קיה נירו החדשה למבוקשת כל כך?
חיסכון בדלק
הסיבה הראשונה להצלחתה של קיה נירו בישראל היא בזכות צריכת הדלק הנמוכה שהיא מציעה. כבר בדור הקודם (2016-2022), הנירו הגיעה רק בהנעה היברידית. לאחר מתיחת הפנים קיבלנו גם
קיה נירו פלאג-אין (נטענת) שהציעה טווח נסיעה של עשרות קילומטרים באמצעות חשמל בלבד. היא מהבודדות בקטגוריה שמציעה הנעה מתקדמת כל כך. רק רכבי יוקרה או קרוסאוברים יקרים בעשרות אלפי שקלים מגיעים עם טכנולוגיה מהסוג הזה. הדור החדש של קיה נירו מגיע אלינו רק בגרסה זו ובגרסה חשמלית מלאה. בגרסת הפלאג-אין היא מתחרה בקטגוריה מול רכבי SUV קומפקטיים כמו
ניסאן קשקאי ורנו ארקנה. אך לאף אחת מהן אין גרסה נטענת במחיר הזה, רק היברידי רגיל (בטעינה עצמית). קיה נירו מספקת טווח נסיעה של 61 ק"מ ללא שימוש בדלק. צריכת הדלק הממוצעת, כאשר הסוללה טעונה במלואה, עומדת על לא פחות מ-111 ק"מ לליטר.
פלטפורמה ויחידת הנעה
הפלטפורמה של קיה נירו זהה לזו של
יונדאי איוניק. בזמן שיונדאי השתמשה בה למרכב האצ'בק 5 דלתות, קיה צפו מראש שמרבית הלקוחות מעדיפים מרכב קרוסאובר גבוה. הסוללה של קיה נירו פלאג-אין הינה בנפח 11.1 קוט"ש וצריכת החשמל שלה נמוכה במיוחד, רק 136 קוט"ש לקילומטר.
מנוע הבנזין של קיה נירו הוא בנפח 1,600 סמ"ק וזה משודך לתיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים. יחד שני המנועים (החשמלי והבנזין) מייצרים הספק מרבי של 183 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-161 קמ"ש. דרגת הזיהום של הנירו היא הנמוכה ביותר -1.
רמות גימור ואבזור
בשלב זה קיה נירו מגיעה לישראל ברמת גימור אחת לכל גרסה. גרסת הפלאג-אין מעט צנועה יותר מזו החשמלית אך בהחלט מספקת תמורה מצוינת. באבזור הבטיחותי לא נחסך דבר ויש לה את כל מערכות הבטיחות המתקדמות למניעת תאונות: היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה קדימה וגם לאחור, התרעת תנועה חוצה בצומת ובלימת חירום במידה והצומת אינה פנויה. כמו כן יש התרעה למניעת שחכת ילדים במושב האחורי, התרעת עייפות ואורת גבוהים אוטומטיים.
קיה לא התפשרו גם בנושא אבזור הנוחות וסביבת הנהג וזה כולל מסך מולטימדיה עם חיבור אלחוטי למכשירים ניידים, GPS מובנה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי יציאה ליושבים מאחור, ריפוד מושבים עם אוורור, כוונון חשמלי למושב הנהג, בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה, חלונות כהים מאחור, מראות צד עם הפשרה אוטומטית ועוד. בגרסה החשמלית של קיה נירו מתווספים לרשימת האבזור גם תא מטען קדמי (מתחת למכסה המנוע) וחיישני חנייה היקפיים.
קיה נירו EV
מאחר ויונדאי הפסיקה את השיווק של
איוניק היברידית ועברה לייצור
רכבים חשמליים באופן מלא (יונדאי איוניק 5 ויונדאי איוניק 6), גם קיה נירו קיבלה גרסה חשמלית משלה. הגרסה החשמלית של קיה נירו משתמשת במנוע חשמלי הממוקם על הסרן הקדמי (הנעה קדמית). המנוע מייצר הספק של 204 כוחות סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות בלבד. את המנוע מזינה סוללה בנפח 64.8 קוט"ש שנמצאת ברצפת המכונית. טווח הנסיעה שמתקבל עומד על 460 ק"מ בתנאים אופטימאליים. זמן הטעינה המהירה אורכת כ-45 דקות. בגלל שהסוללה אינה תופסת מקום בתא המטען, לנירו החשמלית 475 ליטרים נפח ותוספת של 20 ליטרים מתחת למכסה המנוע.
קיה נירו – חוות דעת
בגרסה ההיברידית, קיה נירו זו כנראה הקנייה כי טובה. זאת מפני שאין לה מתחרות באותו טווח מחירים שיכולות להציע צריכת דלק נמוכה כל כך. לעומת זאת, לגרסה החשמלית יש לא מעט מתחרות, בעיקר מסין, שמציעות טווח נסיעה, הספק ואבזור דומים למדי. ההבדל העיקרי ביניהן לבין יצרנית כמו קיה הוא המוניטין של היצרנית הוותיקה, האחריות (5 שנים) והאמינות שכבר הוכיחה את עצמה בדור הקודם של הנירו. כדי לקבל חוות דעת נוספת על קיה נירו החדשה מומלץ להתייעץ עם המומחים של קפיטל מוטורס. יחד איתם תוכלו לבחון את כל הדגמים הרלוונטיים עבורכם לפי צרכים ותקציב. כמו כן, תוכלו לבנות מסלול מימון מותאם אישית ולקבל הצעות מגוונות בכל אחד מהמסלולים שלנו: מימון מלא, החזר חודשי נמוך וטרייד-אין.