קאדילק CT5 2023
הנעה אחורית, מנוע טורבו בנזין עוצמתי ותא נוסעים מפואר ומאובזר – כל מה שאתם צריכים לדעת על קאדילק CT5.
מה חדש בשנת 2023?
השם של קאדילק CTS השתנה ל-CT5. היא גדלה בממדים שכעת מציבים אותה בקטגוריית מכוניות הסאלון לצד
ב.מ.וו סדרה 5,
אודי A6,
וולוו S60 ו
מרצדס E קלאס. ברמת התמחור שלה היא מתומחרת מעט נמוך יותר מבין מתחרותיה ומחירה מתחיל ב-349,990 ₪. ל-CT5 מנוע בנזין בנפח 2 ליטר עם מגדש טורבו, גיר אוטומטי 10 הילוכים ואין הנעה היברידית. בדגם החדש שפע של מערכות בטיחות מתקדמות כולל מצלמת 360, בלימה אוטונומית, שיוט אדפטיבי מערכת חניה אוטומטית ועוד.
עיצוב חיצוני קאדילק CT5
רכבי קאדילק מתאפיינים בקווי עיצוב חדים ומלבניים, כך גם ה-CT5 מאוד מרובעת ומאוד אגרסיבית. בחזית גריל כרום גדול המזוהה עם המותג, מתחתיו פתח אוורור נוסף ובצדדים כונסי אוויר גדולים עם עיטורי כרום וקווי המשך לתאורת היום. מאחור היא מזכירה מאוד את העיצוב של
הונדה סיוויק החדשה עם משולש לסיומת החלון האחורי, חלון אחורי שמשתפל לאחור והוא כמעט שטוח לגמרי, פגוש עם דמוי דיפיוזר בתחתית וצמד אגזוזים. בצד הרכב העיצוב נקי וסולידי מאוד ללא קווי מתאר בולטים או אלמנטים מיוחדים כלשהם מלבד לוגו קאדילק על הפאנל הקדמי מעל בתי הגלגלים.
אבזור פנימי קאדילק CT5
ה-CT5 מגיע לישראל ב-2 רמות גימור: פרימיום-לאקצ'ורי וספורט. האבזור הפנימי שלהן כמעט זהה. לגרסת הפרימיום מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' עם GPS מובנה ושיקוף מכשירים ניידים, טעינה אלחוטית, מערכת בקרת אקלים עם פתחים מאחור, מושבי עור עם חימום, אוורור וכוונון חשמלי, לוח מכוונים דיגיטלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום להגה, בלם יד חשמלי, מראה מרכזית דיגיטלית, מערכת שמע של BOSE עם 15 רמקולים, בידוד רעשים פיזי (חלונות ודיפוני דלתות) והגה מתכוונן חשמלית.
מנוע וביצועים
קאדילק CT5 מצוידת במנוע בנזין 4 בוכנות בנפח 2,000 סמ"ק. המונע מוגדש טורבו ומפיק 237 כ"ס ב-5,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית טיפטרוניק בעלת 10 הילוכים וההנעה מועברת לגלגלים האחוריים. תאוצה מ-0 ל-100 אורכת 6.6 שניות בלבד. בנוסף למנוע הזה, בישראל מוצעת גם גרסת ביצועים – בלאקווינג בעלת חזות קרבית יותר, אבזור ספורטיבי וביצועים שמתחרים במכוניות ספורט סאלון גרמניות כמו M3 של ב.מ.וו.
CT5-V BlackWing
גולת הכותרת זאת יחידת ההנעה של CT5-V: מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר עם מגדש-על (סופרצ'ארג'ר) שמייצר הספק מרבי של 668 כוחות סוס ומומנט מטורף של 91.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית 10 הילוכים. רוב המתחרות בסגמנט עברו להנעה כפולה כדי שפר את אחיזת הכביש ולהתמודד עם המומנט, בקאדילק שמרו על המסורת והיא נשארה בעלת הנעה אחורית בלבד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה הכולל מערכת קירור משלו. בקרת השיגור תזניק את הרכב מהמקום ל-100 קמ"ש תוך 3.4 שניות ועד למהירות מקסימאלית של 320 קמ"ש.