הרכב הנמכר ביותר באירופה קיבל יחידת הנעה חדשה, מערכות בטיחות מתקדמות ורמות גימור מאובזרות יותר – פולקסווגן גולף החדשה. היא מגיעה כעת עם 9 כריות אוויר כסטנדרט, מנוע טורבו-מיקרו-היברידי בהספק של 150 כוח סוס ופנסי מטריקס LED חכמים.
מאז 1974
פולקסווגן גולף יצאה אל העולם אי שם באמצע שנות ה-70. היא תוכננה כדי להחליף את המכונית הנמכרת ביותר בעולם – פולקסווגן חיפושית. החיפושית הקטנה והצפופה הייתה בעלת מנוע בוקסר אחורי ומרכב 2 דלתות.
פולקסווגן ראו את עולם הרכב מתפתח לנגד עיניהם והחיפושית שלהם לאט לאט איבדה מהרלוונטיות שלה. הם לקחו מעצב איטלקי, את טובי המהנדסים שלהם, ויצרו את הרכב האייקוני – פולקסווגן גולף. היא הייתה סופר מודרנית לתקופתה, ולמעשה, עד היום, פולקסווגן גולף החדשה מעוצבת ובנויה על בסיס אותם עקרונות מ-1974.
עיצוב חוצה דורות
פולקסווגן המציאה שפת עיצוב עבור הגולף שכוללת כמה קווים מנחים שניתן למצוא בכל גולף לאורך כל הדורות שלה. ראשית, הגריל הקדמי העליון מתחיל ומסתיים ביחידות התאורה ללא הפרדה. הקווים שעוטפים את הרכב מיחידות התאורה הקדמיות ועד לאלה שמאחור, הם מקבילים לקו החלונות ומחוברים זה לזה כדי ליצור המשכיות אלגנטית. כמו כן, יחידות התאורה האחוריות הן אופקיות ונמצאות מעט מתחת לשמשה האחורית כאשר היא בזווית די ישרה והיא לעולם לא עוצבה בסגנון קופה. בפעם היחידה שפולקסווגן עשו את הגולף בתצורת קופה הם קראו לה
פולקסווגן קוראדו. דבר נוסף חשוב מאוד בעיצוב של
פולקסווגן גולף הוא השמרנות. בכל דור, השינויים בין הדגמים הם קטנים ככל האפשר רק כדי לשמר את המראה המודרני שלה למרות שהעיצוב המקורי קים עוד משנות ה-70.
תא נוסעים מושלם
מלבד עיצוב חיצוני ששינה את תעשיית הרכב כולה, גם תא הנוסעים של פולקסווגן גולף תוכנן בקפידה אי שם לפני 50 שנה ותמיד היה נחשב לנוח ביותר בקטגוריה שלו. פולקסווגן גולף החדשה שומרת על הנדסת האנוש המשובחת של הדגם לאורך הדורות ויחד עם זאת משלבת אלמנטים חדשניים וטכנולוגיה מתקדמת. על הדשבורד, עם הפנים לנהג, מונח מסך מרכזי בגודל 12.9 אינץ', לוח המחוונים הוחלף במסך דיגיטלי המציג גם את הניווט על גבי מפה, בורר ההילוכים הפך לקטן ואלקטרוני, בלם היד הוחלף בכפתור וכפתורי מגע מחליפים את החוגה ששימשה לשליטה על התאורה. אבל, מה שהופך את פולקסווגן גולף לנוחה במיוחד זאת תנוחת הישיבה. לא ברור איך, פולקסווגן מצליחים לגרום לשילוב בין שדה הראייה, איכות המושבים והמבנה ההנדסי של סביבת הנהג, להיות מוצלח יותר בכל דור מחדש. זה משפיע המון על חווית הנהיגה בפולקסווגן גולף החדשה שלטעמנו טובה בהרבה מזו שמציעה
יונדאי אלנטרה - המשפחתית הכי נמכרת בישראל.
בטיחותית מאי פעם
בגרמניה, פולקסווגן גולף זאת המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים. גם פולקסווגן גולף החדשה ממשיכה את ההצלחה של הדורות הקודמים ולכן אין שום סיבה שתהיה התפשרות על הבטיחות. פולקסווגן שמו עליה את חבילת הבטיחות המורחבת שלהם שכוללת 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בכל כיוון נסיעה, היגוי אקטיבי המתקן את שגיאות הנהג, אורות גבוהים אוטומטיים ובקרת שיוט אדפטיבית. היא זכתה כמובן ב-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי וברמת גימור Style תקבלו גם מצלמות חנייה בתצוגת 360 ופונקציית חנייה אוטומטית.
מעכשיו רק עם מנוע 1.5 ליטר
מתחת למכסה המנוע של פולקסווגן גולף יש מנוע TSI בנפח 1.5 ליטר המוכר לנו מהמון דגמים ששייכים לקונצרן, החל מסיאט
איביזה FR הסופר מיני הפופולארית ועד ל
סקודה קודיאק – SUV 7 מושבים. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות. כדי להפחית בפליטת המזהמים ולשפר את צריכת הדלק, יש לו מנוע עזר חשמלי של 48V. המנוע הינו בנפח של 1,498 סמ"ק, בנוי מ-4 צילינדרים ומקבל חיזוק ממגדש טורבו אשר יודע לעבוד גם בטורים נמוכים. ההספק המרבי של פולקסווגן גולף החדשה מתקבל ב-5,000 סל"ד והוא מייצר 150 כוח סוס. אם תרצו לחסוך בעלות הקנייה ובהוצאות הדלק, אפשר לקבל את המנוע הזה עם הספק מופחת של 116 כוח סוס. בגרסה הבסיסית הזו מתקבלת צריכת דלק של 19.2 קילומטר לליטר. בגרסה עם המנוע החזק צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר. זה אומר שפולקסווגן גולף החדשה חסכונית יותר מ
אופל אסטרה, סיטרואן C4
ופורד פוקוס. אם אתם מעוניינים במנוע חזק יותר, אתם מוזמנים לבדוק את פולקסווגן
גולף GTI החדשה.