ההוט-האצ' המיתולוגית מציעה חווית נהיגה ספורטיבית יותר, מערכות בטיחות אוטונומיות מתקדמות ותא נוסעים טכנולוגי ברמת פרמיום – פולקסווגן גולף GTI החדשה. היא משלבת פרקטיות לשימוש יום-יומי לצד חווית נהיגה מלאת אדרנלין בזכות מנוע טורבו חזק, הנעה קדמית בעלת דיפרנציאל אלקטרוני ומתלים אדפטיביים.
הטובה ביותר בקטגוריה?
פולקסווגן גולף GTI היא הראשונה בעולם שהציעה חווית נהיגה ספורטיבית בתוך מרכב האצ'בק שימושי. היא הייתה ונשארה הפופולארית ביותר בקטגוריה שלה למרות שיש לא מעט מתחרות באותה קטגוריה שמציעות חווית נהיגה ספורטיבית יותר. זאת שומרת על האופי שלה לאורך כל הדורות כאשר היא לא מוכנה לוותר על נוחות הנסיעה והשימושיות המשפחתית לטובת ביצועים ספורטיביים יותר. אם אתם מחפשים חווית נהיגה קיצונית יותר אתם יכולים לבחור בפורד פוקוס ST, הונדה סיוויק טייפ-R או רנו מגאן ספורט RS. מצד שני, אם אתם רוצים חווית נהיגה נוחה ומפנקת יותר וביצועים מרשימים יותר יש לכם את האפשרות לבחור מבין שלושת הגרמניות: מרצדס
A35 AMG,
BMW M135 או
Audi A3 40TFSI.
מה חדש בדור הנוכחי?
פולקסווגן גולף GTI החדשה קיבלה מתיחת פנים בשנת 2024 שכוללת פגושים ופנסים חדשים לגמרי, לוגו מואר של VW בחזית, ספויילר אחורי מוגדל, אלמנטים מושחרים במקומות שונים ברכב ומערכת פליטה רועשת יותר. עם זאת, גולף GTI שומרת על עיצוב מאופק יחסית והיא אינה צועקת שהיא ספורטיבית. מבפנים אין הרבה שינויים מבחינת העיצוב. תא הנוסעים כולל מושבי באקט ספורטיביים עם טקסטורת המשבצות המוכרת של גולף GTI, תפירה אדומה כאופציה ודוושות אלומיניום. מערכת המולטימדיה שופרה וכעת תקבלו מסך מרכזי בגודל 12.9 אינץ' עם מערכת הפעלה מעודכנת לצד לוח המחוונים הדיגיטלי וכפתורי המגע הוסרו והוחלפו בכפתורים פיזיים כפי שמצופה ברכב שבנוי לנהג עבור נהיגה ספורטיבית.
שימושיות משפחתית
גולף GTI החדשה מציעה מרחב מכובד לנוסעים מלפנים עם תנוחת ישיבה נמוכה ונוחה במיוחד. בחלק האחורי יש מרווח ראש מעולה אך יכול להיות מעט צפוף עבור הברכיים לאנשים בגובה מעל הממוצע. תא המטען הינו בנפח של 374 ליטר אשר נחשב לקטן ביחס
להונדה סיוויק Type-R אבל צורתו הקופסאתית מאפשרת הטענה נוחה של פריטים גדולים. כמו כן, ניתן כמובן לקפל את משענת הגב של שורת המושבים השנייה ולקבל שטח הטענה של 1,230 ליטר.
חווית נהיגה ספורטיבית
פולקסווגן גולף GTI החדשה בנויה לנהיגת מסלול ועבור טיפוס הרים בכבישים מעוקלים. למרות שהיא בעלת הנעה קדמית, יש לה דיפרנציאל אלקטרוני מתקדם ששודרג לאורך הדורות כדי לאפשר היגוי חד ומדויק במיוחד. למעשה, מה שהדיפרנציאל עושה הוא נשיכה של הגלגל הפנימי ברדיוס של העיקול ומספק יותר כוח לגלגל החיצוני. זה גורם לרכב לחתוך פניות כנגד חוקי הפיזיקה. בנוסף לכך, גולף GTI מצוידת במערך מתלים אדפטיביים המשנים את קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר וזה כמובן מסייע לאחיזת כביש גבוהה יותר כאשר המתלים נמצאים במצב הקשיח ביותר. אי אפשר לומר שהיא טובה יותר בפניות
מטויוטה יאריס GR אבל היא בהחלט יכולה להעלות חיוך למי שאוהב לנהוג בצורה דינאמית.
נוחות נסיעה
האמת הלא נעימה לגבי רכבי ספורט היא שרוב הזמן תנהגו בכלל בעיר, בפקקים ובדרכים פרבריות. כדי להתמודד עם חוסר הנוחות, גולף GTI מוצעת עם מערכת מתלים אדפטיביים ובהעברה למצב הרך ביותר שלהם אפשר להיות רגועים בנסיעה בכביש משובש במיוחד מבלי לפחד על עמוד השדרה שלכם. בנוסף לכך, ההגה של ה-GTI רגיש ורדיוס הסיבוב קטן יחסית מה שמשפר את התמרון בחניות ובזיגזוג בין רכבים ברחובות הצרים של העיר. כן חשוב להכיר ש
הגולף לא נמכרת יותר עם תיבת הילוכים ידנית ויש לקחת בחשבון שתיבת ההילוכים הרובוטית שלה רגישה מעט בתאוצה מהמקום.
ביצועים, צריכת דלק והספק כוח
לגולף GTI החדשה יש 265 כוח סוס שמתקבלים ממנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות ומשם אל הדיפרנציאל הקדמי. לפי הנתון הרשמי, תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות אך במבחן שאנחנו ביצענו הצלחנו להאיץ תוך 5.4 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת 'רק' ל-250 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת של גולף GTI החדשה עומדת על 13.9 ק"מ לליטר לפי נתוני יצרן.
בטיחות ואחריות
גולף GTI לא עברה מבחן ריסוק נפרד מזה של
פולקסווגן גולף הרגילה בגלל שמדובר באותו מרכב. גולף הרגילה קיבלה 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCUP. ל-GTI יש בלמים מוגדלים, בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי ומערכת למניעת התנגשות. גולף GTI החדשה נמכרת עם אחריות יצרן ל-3 שנים או עד 100,000 ק"מ.