ספינת הדגל וה-SUV היוקרתי שהמציא את הקטגוריה הגיע בדור חמישי – לנד רובר ריינג' רובר החדש. גרסאות היברידיות, בנזין ודיזל עם ביצועים ספורטיביים במיוחד עיצוב חלק במיוחד ותא נוסעים מפואר.
ריינג' רובר מ-1970 ועד היום
הדור הראשון של ריינג' רובר הוצג בשנת 1970 לאחר מספר דגמים ניסיוניים שחברת
לנד רובר פיתחה במשך כ-20 שנים. בשנות ה-70 היה זה ה-SUV הראשון מסוגו בעולם. רכב שטח אמיתי שמסוגל לחצות את מדבר סהרה, לצלוח מעברי מים ולהתחרות בראלי דקאר. כל זה לצד אופי של רכב מנהלים בעל תא נוסעים יוקרתי, מנוע עוצמתי ועיצוב ספורטיבי. בעקבות הצלחת הדגם פותחו עוד תתי דגמים של ריינג' רובר ולמעשה הפכו את השם ריינג' רובר לתת מותג של לנד רובר. כך נולדו גם
ריינג' רובר איווק הקומפקטי, ריינג' רובר ספורט הבינוני ודגם הוולאר שניצב בין הספורט לריינג' המקורי.
ריינג' רובר המקורי הוא כמובן הדגם המפואר והיוקרתי ביותר ובשנת 2023 הוא הגיע לישראל בדור חמישי ב-3 גרסאות.
גרסאות לבחירה
RANGE ROVER תמיד היה מוצע במספר גרסאות שאפשרו לרוכשים לבחור את המתאימה להם ביותר בהתאם ליחסי נהיגת שטח מול יוקרה וספורטיביות וכן בהתאם
לתקציב הלקוח.
D350 HSE
זאת הגרסה המתאימה ביותר למי שמעוניין להשתמש בריינג' רובר שלו לנהגית שטח. הוא מצויד במנוע טורבו דיזל עם מנוע חשמלי בהנעה מיקרו היברידית בהספק של 350 כ"ס ו-71 קג"מ. חישוקי הגלגלים של גרסת D350 הם בגודל 21 אינץ', נפח תא המטען הוא 1050 ליטר ומרווח הגחון הוא 29.5 ס"מ. כמו כן הוא מכיל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לנהיגת שטח כמו ה-RESPONSE 2 של לנד רובר, היגוי לגלגלים האחוריים, בקרת תנועה איטית בשטח ומתלי אוויר אדפטיביים.
D350 Autobiography
הגרסה הזאת הופכת את הריינג' רובר לגרסה מפוארת יותר על חשבון ביצועי נהגית שטח. יש לה את אותה יחידת הנעה עם מנוע טורבו דיזל V6 המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות ואל כל ארבעת הגלגלים. ישנן תוספות מיוחדות בדגם זה כמו עיצוב חיצוני "אוטוביוגרפי", חישוקי גלגלים 22 אינץ', חלונות צד עם ציפוי אקוסטי, מושבים משודרגים, ריפוד עור לתקרה וכיסוי תא מטען עם קיפול אוטומטי.
P530 Autobiography
גם זאת רמת גימור אוטוביוגרפי אך כאן מדובר במכונת מלחמה הבנויה לנהיגה במהירויות מטורפות על הכביש ועל שבילי עפר. מתחת למכסה המנוע יש 530 סוסים. הכוח מתקבל ממנוע טורבו בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. נתונים חסרי פרופורציה לחלוטין לרכב במשקל עצמי של 2.5 טון.
בטיחות
ריינג' רובר קיבל 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. יש לו את כל מערכות הבטיחות המתקדמות וזה כולל בקרת שיוט אדפטיבית סמי-אוטונומית, בלימה בחירום, בקרת סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית עם אורות גבוהים חכמים למניעת סנוור והפעלת פנסים אוטומטית.