מכונית המיני הפופולארית של יונדאי חוזרת בדור השלישי שלה בעיצוב דינאמי, מרווח בתא הנוסעים וחיסכון בצריכת הדלק - יונדאי i10 החדשה. הבחירה המושלמת עבור צעירים או רכב שני במשפחה בזכות החזר חודשי נמוך במיוחד, הוצאות שוטפות מינימאליות ושימושיות מושלמת.
מה חדש בשנת 2023
ה-I10 החדשה קיבלה עיצוב חדש וספורטיבי, תיבת הילוכים אוטומטית חדשה וזכתה בכל מערכות הבטיחות המתקדמות. רמות הגימור השונות מאפשרות ליהנות ממכונית עירונית במימדים קומפקטיים מבלי להתפשר על אבזור ונוחות כמו גג שמש, חישוקים קלים, מערכת בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה עם קישור לאנדרואיד ואפל ועוד. בנוסף לכך גם העיצוב בפנים הרכב שודרג ומציג איכות חומרים, הרכבה והנדסת אנוש מהטובים ביותר בקטגוריית רכבי המיני.
עיצוב חיצוני
בדגם החדש, היונדאי הקטנה ביותר קיבלה את הרענון הכי משמעותי בדור השלישי שלה. בחזית, התאורה הראשית קיבלה חידוד למראה אגרסיבי, הסבכה מותאמת לסגנון העיצוב העדכני של
יונדאי ועליה תאורת יום. ניתן לבחור בשני צבעים לרכב (גוף הרכב בצבע אחד וגג הרכב בצבע שני) בסגנון רטרו. בתי הגלגלים מובלטים עם מסגרות סביבם ובחלק האחורי של ה-i10 גגון דמוי ספויילר מעל השמשה ובחלק התחתון של הטמבון דיפיוזר, יחד הם מעניקים מראה ספורטיבי הפונה לקהל לקוחות צעיר.
אבזור ועיצוב פנים
העיצוב הפנימי של יונדאי I10 שובר את כל המוסכמות בקטגוריית הסופר מיני: דשבורד מעוצב עם כמה סוגי חומרים המעניקים תחושה יוקרתית בפנים הרכב, דיפוני הדלתות מעוצבים ומעניקים המשכיות לעיצוב הדשבורד, מושבים מרווחים ונוחים עם טקסטורה ייחודית ובד במרקם איכותי. לדגם החדש מערכת שמע מקורית עם שליטה ממסך מגע בגודל 8 אינץ' ושליטה מההגה ותמיכה בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. כמו כן המסך מציג את המצלמה האחורית בנסיעה לאחור. בנוסף לכך יש מסך מידע לנהג בלוח המכוונים.
מערכות בטיחות יונדאי i10
ה-i10 החדשה קיבלה 3 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCUP (68% הגנה לנוסעים בוגרים, 75% לילדים במושב האחורי ו-59% בעזרי הבטיחות). הדגם איבד את עיקר הנקודות בגלל מחסור בהגנה על התנגשות בהולכי רגל. עוד סיבה לציון נמוך יחסית היא מכיוון שאין סיוע לנהג בחציית צומת ואין בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. מעבר לכך, ל-i10 יש את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות והיא נחשבת לאחת המכוניות הבטוחות ביותר בסגמנט, בהשוואה לדגמים דומים כמו
שברולט ספארק,
קיה פיקנטו , אייגו X ו
מיצובישי ספייס סטאר. ליונדאי יש 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, התרעה על עייפות הנהג, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעה על תחילת תנועה של רכב מלפנים.
מנוע, תיבת הילוכים וחווית נהיגה
מנוע הבנזין של יונדאי-I10 הוא בנפח 1.2 ליטר, 4 בוכנות בהספק של 84 כוחות סוס. המנוע משודך לגיר רובוטי חד מצמדי עם 5 הילוכים לצריכת דלק משופרת – 18 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני יצרן. הרכב אינו מצטיין בביצועי נהיגה בכביש מהיר אך הוא מותאם באופן מושלם לנהיגה עירונית. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 15.8 שניות והמהירות המרבית היא 171 קמ"ש. נוחות הנסיעה ברכב אינה מושלמת אך מצטיינת בקטגוריה שלה ומרגישה כמעט כמו נהיגה
ברכב משפחתי (סופר מיני).