רכב פנאי-שטח חשמלי עם טווח נסיעה של עד 622 ק"מ, קצב טעינה מהיר במיוחד, ביצועים ספורטיביים ואיכות נסיעה משופרת – טסלה מודל Y החדשה. יש לה מרווח פנימי נדיב ותא מטען עצום לשימושיות משפחתית לצד גאדג'טים טכנולוגיים רבים, מערכות בטיחות מתקדמות ובקרת שיוט סמי-אוטונומית.
SUV חשמלי מבוקש
טסלה מודל Y זאת
מודל 3 עם הורמון גדילה שמעניק לה לנוחת נהיגה גבוהה יותר ומרחב פנימי נדיב. כמו מודל 3, גם מודל Y עברה מתיחת פנים של אמצע החיים ששדרגה את העיצוב החיצוני ובעיקר את רמת הגימור. בגלל שמדובר ברכב פנאי-שטח (SUV), מודל Y נחשבת לא פחות חשובה עבור היצרנית מבחינת היקף המכירות. בגלל הצלחתה הבינלאומית, לטסלה מודל Y יש המון מתחרות וחלקן אפילו מנסות לחכות אותה כדי להציע את אותה התמורה במחיר נמוך יותר. מבין רכבי הפנאי החשמליים שניתן להשוות אליה הבולטות ביותר הן
סקודה אניאק קופה,
יונדאי איוניק 5,
ליפמוטור C10 ו
אקספנג G6.
ביצועים
כל הגרסאות של מודל Y הן מהירות וזה כולל גם את גרסת הבסיס עם הנעה אחורית (RWD) שמאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות. לשם השוואה, קיה EV6 בהנעה אחורית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.1 שניות. מעל גרסת ההנעה האחורית של טסלה מודל Y יש גרסה מעט מהירה יותר שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות. גרסת ההנעה הכפולה בעלת הטווח הארוך תעשה את זה ב-4.6 שניות ובגרסת הביצועים (Performance) היא תעשה את זה תוך 3.5 שניות. אך נכון לעכשיו (אפריל 2025) גרסה זו עוד אינה זמינה לרכישה.
טווח נסיעה חשמלי
כשמדובר בטווח הרשמי,
מודל Y מרשימה מאוד. בגרסת ההנעה האחורית היא מציעה טווח של עד 500 ק"מ בין טעינות ואילו בגרסה הטווח הארוך (גם בהנעה אחורית) היא מציעה טווח מרבי של 622 ק"מ. במחיר שלה, הרכב היחיד שיכול להציע טווח מרשים כל כך זאת
יונדאי איוניק 6.
נוחות נסיעה והתנהגות
לפני מתיחת הפנים, העקב אכילס של טסלה מודל Y היה נוחות הנסיעה שלה. כעת היא עברה מקצה שדרוגים במערכת המתלים והיא סופגת שיבושים טוב יותר ובכביש המהיר הנסיעה מרגישה חלקה יותר. אמנם יש דגמים שעושים את זה טוב יותר, כמו אאודי Q4 E-TRON ו
ג'נסיס GV60, אבל הם גם נמכרים במחיר גבוה בהרבה. אין זה מפתיע שרכב גבוה וכבד כמו מודל Y אינו מהנה לנהיגה כמו מודל 3, אך טסלה הקדישה זמן נוסף לכיול מחודש עבור מתיחת הפנים. אחיזת הכביש גבוהה ואין יותר מידי נטיות של המרכב בעיקולים. גם בידוד הרעשים שופר באופן משמעותי וכעת תא הנוסעים של מודל Y שקט להפליא, גם בנהיגה במהירות גבוהה בכביש מהיר.
מערכת המולטימדיה
מודל Y כולל מסך מגע בגודל 15 אינץ' עם מערכת הפעלה אינטואיטיבית ומלאה בפיצ׳רים כמו ניווט לווייני, נטפליקס ומשחקים. מערכת המולטימדיה שלו עדיפה על
קיה EV6 וסקודה אניאק, אך ג'נסיס GV60 מציעה שליטה קלה יותר בזכות בורר פיזי. לנוסעים מאחור יש מסך מגע בגודל 8 אינץ' לשליטה במערכת הקירור והמדיה, עם אפשרות לחיבור אוזניות בלוטות' לנוחות מרבית.
מרחב פנימי עצום
יושבי המושבים הקדמיים בטסלה מודל Y ייהנו ממרווח ומאחסון רב, כולל תא אחסון גדול בין המושבים ואחסון מתחת למשענת היד המרכזית. החלונות הגבוהים והגג הפנורמי מוסיפים לאווירה מוארת. שני נוסעים בגובה 1.80 מ' ירגישו בנוח גם בנסיעות ארוכות, והשלישי במושב האמצעי לא ירגיש מקופח בגלל הרצפה השטוחה. המודל Y אינה זמינה בישראל עם שבעה מושבים, למרות שגרסה כזאת הייתה זמינה בעבר באירופה ובארצות הברית. תא המטען גדול, כולל חלל מתחת לרצפה ואזור אחסון לכבלי טעינה. הגרסה החדשה מציעה פחות מקום אחסון בהשוואה לדגם הקודם, אך עדיין נחשב פרקטי ביותר. דלת האצ'בק מאפשרת הכנסת עגלה גדולה בקלות וישנה דלת תא מטען חשמלית שניתן לפתוח ולסגור במספר דרכים – אפליקציה בטלפון, מסך המגע בתא הנוסעים וכפתור על דלת תא המטען עצמה.
חוות דעת טסלה מודל Y
כאשר טסלה מודל Y יצאה לעולם בשנת 2019 היא פתחה קטגוריה משלה. הרף הגבוה שהיא הציבה גרם ליצרניות רבות בעולם פשוט לחקות אותה. כעת, אחרי מתיחת הפנים היא עושה זאת שוב כאשר היא מצליחה לתקן את כל החסרונות שהיו לה, להוסיף עוד קילומטרים לטווח הנסיעה, לשפר את הנראות החיצונית ולשדרג את איכות תא הנוסעים.