רכב פנאי שטח הפופולארי בישראל, מאובזר בכל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר כבר מרמת הגימור הבסיסית וגרסת הפלאג אין היבריד החדשה שלה היא היקרה ביותר בקטגוריה, כל מה שצריך לדעת על טויוטה ראב 4 החדשה.
ההיסטוריה של טויוטה ראב 4
בשלושת הדורות הראשונים שלה טויוטה ראב 4 הייתה רכב פנאי בגודל בינוני שתוכנן קודם כל להתמודד עם מכשולים בנהיגת שטח ורק אחר כך לשמש כמשפחתית לנהיגה בכביש. היא הושקה בשנת 1994 ונמכרה בכמויות קטנות בארה"ב. לישראל היא הגיע בשנת 2000 ונמכרה מעט יחסית. החל מהדור הרביעי (2018), טויוטה שינו כיוון וכעת הראב 4 עברה מהפך ותוכננה כעת קודם כל כרכב משפחתי לנהיגה בטוחה ונוחה בכביש, ורק אחר כך לנהיגת שטח מתונה בחלק מהגרסאות. כעת, בדור החמישי, טויוטה ראב 4 מוצעת גם בגרסאות היבריד
ופלאג אין היבריד והיא הפכה במהירות לאחד מהרכבים המבוקשים ביותר בישראל.
מנועים והנעות טיוטה ראב 4
חוץ מגרסת הפלאג אין, הראב 4 נמכרת בישראל עם 2 מנועים לבחירה: מנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק המפיק 175 כ"ס ב-6,600 סל"ד בהנעה 4 על 4, ומנוע היברידי בנפח 2.5 ליטר שמפיק 178 כ"ס מ-5,700 סל"ד בהנעה קדמית או הנעה 4 על 4 לבחירה. שני המנועים כוללים 4 צילינדרים ואת טכנולוגייתVVT-iE . זאת טכנולוגיית תזמון שסתומים אינטליגנטית הנשלטת בידי מנוע חשמלי. הטכנולוגיה מסייעת בשיפור הדיוק של עבודת המנוע בטורים נמוכים ובטמפרטורות נמוכות. הטכנולוגיה פותחה במקור עבור רכבי לקסוס המפוארים ביותר וכעת היא מצאה את דרכה לראב 4 החדשה.
עיצוב פנימי וחיצוני
בעבר טויוטה ראב 4 עוצבה כדי להתמודד עם נהיגת שטח וזה אומר פגושים קצרים וגבוהים לזוויות גישה ונטישה. כעת הרכב אינו מיועד לכך ולכן קיבל עיצוב חיצוני שונה לחלוטין, קרבי יותר ומרשים בהרבה. בחזית הגרילים הקדמיים מדמים את מגן החזירים שהיה בעבר על רכבי השטח של טויוטה. מאחור הוא קופסתי ומסיבי יותר כדי להעניק תחושת נוכחות בכביש, ובצידי הרכב הדגש המרכזי הוא כלפי בתי הגלגלים בצורת טרפזים, שוב כדי להדגיש את העבר של הרכב בעולמות השטח וקווי מתאר עמוקים בצידי הרכב. התאורה מלפנים ומאחור בכל רמות הגימור היא מסוג לד ובעלת צורה של מקביליות שמוסיפה לתחושה הספורטיבית והאגרסיבית של הרכב. פנים הרכב אינו שונה בהרבה מדגמי טיוטה אחרים ושומר על קו עיצובי נקי ומינימליסטי בצבעים, בחומרים ובאלמנטים.
אבזור ובטיחות טויוטה ראב 4
במרכז הקונסולה ישנו מסך צף לשליטה על המולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם מערכת הפעלה טויוטה טאץ' 2 בעברית וחיבור למכשירי אנדרואיד ואפל. בכל הדגמים מלבד E-VOLVE יש לוח מכוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', בלם יד חשמלי, חיישני גשם, חיישני תאורה, דלת תא מטען חשמלית ופנסי ערפל מסוג לד. ברמות הגימור ההיברידיות מקבלים גם מושבים דמוי עור שחור ואפשרות לכוונון חשמלי למושב הנהג. האבזור הבטיחותי לא נחסך מאף רמת גימור וכולן כוללות את כל המערכות המתקדמות, 7 כריות אוויר, הפעלת אור גבוה אוטומטי ומערכת למניעת שכחת ילדים.
חווית נסיעה טיוטה ראב 4
בנסיעה עירונית המתלים של הראב 4 מרגישים קשיחים יחסית ומתמודדים בצורה סבירה עם בורות ופסי האטה בכביש. בכביש מהיר הראב 4 סובלת מרעשי רוח וכביש אבל כשיחות המתלים מוכיח את עצמו בספיגה יעילה ונוחות נסיעה מצוינת. גרסת הפלאג אין היבריד חזקה מאוד ומפגינה ביצועים מרשימים ונתון האצה של 0 עד 100 קמ"ש ב-6 שניות בלבד. בשאר הגרסאות ביצועי המנוע מפתיעים, גם במנועי הבנזין, ומפגינים נמרצות.