רכבי ספורט ומכוניות ביצועים אלו צעצועים יקרים מאוד כשמדובר בדגמים חדשים. קופרה פורמנטור VZ
למשל עולה 90 אלף ש"ח יותר מהמקבילה שלה עם מנוע 1.5 ליטר. דוגמה נוספת היא פולקסווגן גולף
בעלת מנוע 1.0 ליטר שזולה ב-105 אלף שקלים מגרסת GTI הספורטיבית. האלטרנטיבה המתבקשת
היא לקנות רכב ספורט מיד שנייה. אבל, האם כדאי לעשות את זה?
סיבות בעד
רכבי ספורט מצוידים במנועים חזקים בעלי הספק גבוה, תיבות הילוכים המותאמות לכך, מתלים קשיחים יותר, בלמים אפקטיביים
והיגוי שמחזיר תחושה מהכביש. בעת פיתוח הרכבים, כדי לבחון עד כמה הם מהירים, הם עוברים מבחנים אינטנסיביים במסלולי מרוצים.
בזכות כך אנחנו מקבלים מכונית בעלת שימושיות משפחתית לצד ביצועים ספורטיביים. רכב ספורט מגיע במגוון תצורות כמו האצ'בק,
קופה וסדאן, ומתווספים לעיצוב המקורי אלמנטים שונים כדי לשפר את הביצועים ואת הסטייל הספורטיבי של המכונית. אם אתם
מתעניינים ברכישת רכב ספורט מיד שנייה, יש לכם המון אפשרויות רכישה לבחור מהן ומגוון רכבים ספורטיביים המוצעים מיד שנייה ומעסקאות טרייד-אין
בישראל.
לפניכם רשימה חלקית של רכבי ספורט עד 100 אלף ₪ (בממוצע לפי בדיקה שערכנו):
יצרן | דגם | מנוע |
פיאט | אבארט' 500 | 1.4 ל' 160 כ"ס |
פולקסווגן | פולו GTI | 2.0 ל' 220 כ"ס |
אודי | TT | 2.0 ל' 200 כ"ס |
פיג'ו | 208 GTi | 1.6 ל' 208 כ"ס |
סיאט | איביזה קופרה | 1.4 ל' 180 כ"ס |
מיני | קופר S | 1.6 ל' 184 כ"ס |
פולקסווגן | שירוקו | 2.0 ל' 210 כ"ס |
הבעיות של רכב ספורט זול
אחרי שעברנו על רשימת הדגמים הנפוצים מייד שנייה, אפשר לראות את הבעיה הראשונה בדגמים האלה רק לפי הספקי הכוח של המנועים.
מדובר במנועי טורבו בנזין בנפחים קטנים שעובדים בלחץ גבוה. כך מתקבל הספק גבוה יותר אך גם הבלאי של המנוע משמעותי יותר.
זה מביא אותנו לבעיה הראשונה: עלות אחזקה. רכבי ספורט משומשים יקרים יותר באחזקה ודורשים הרבה יותר יחס שמתבטא בעיקר בכיס.
בעיה נוספת עם מנועי הטורבו זו למעשה גם הברכה שלהם – אפשר לשפר את הביצועים אפילו יותר ממה שהיצרן קבע על ידי תוכנות ניהול
מנוע והגדלת מגדש הטורבו. התעסקות כזו במנוע אינה חוקית בישראל עבור רכבים שנוסעים בכבישים ציבוריים ומותרת רק לרכבים בעלי
רישוי אפור. לכן אם תיתקלו ברכב משופר, תשקלו היטב האם כדאי לכם לקנות אותו, לעבור על החוק ולהסתכן בקנס גבוה,
חוסר יכולת לעבור טסט (רישוי שנתי) ואף סיכון להורדת הרכב מהכביש.
רכב ספורט יד 2 מומלץ
ובכל זאת, אם אתם נחושים ליהנות מכל נסיעה במכונית ספורטיבית משלכם, יש לנו כמה המלצות שאולי יעניינו אתכם:
פורד מוסטאנג – המכונה האמריקאית הגיע לישראל בעיקר דרך יבוא אישי ויבוא מקביל. היו גרסאות שונות עם מנוע V6,
מנוע V8 ומנוע אקובוסט כמו זה שבפוקוס RS. בחיפוש בקבוצות פייסבוק ובאתר יד 2 ניתן למצוא מוסטאנג במחיר של כ-100 אלף ש"ח.
מאזדה MX5 – היא נחשבת לאחת ממכוניות ההנעה האחורית המבוקשות ביותר בישראל. מחיר של דגם משומש כמעט זהה למחיר שלו
כשהיה חדש. ובכל זאת, ניתן למצוא מאזדה מיאטה במחיר נמוך מ-100 אלף ש"ח אם תרדו מספיק בשנתונים.
שברולט קמארו – את מכונית השרירים עדיין קשה להשיג במחיר נמוך מ-100 אלף שקלים בגלל שהפופולאריות שלה כאן בארץ הקודש
תפסה תאוצה רק בעשור האחרון ולכןרוב הדגמים כאן חדשים. אך יש מספר דגמים שיובאו לישראל לפני 2010 והם כנראה כן יעמדו
בתקציב.
חוץ מרכבי ספורט טהורים, יש גם המון דגמים אשר נראים כמו מכוניות ביצועים אך אינם נחשבים לכאלה ובעצם מספקים תחושות דומות
במחיר נמוך יותר יחד עם חיסכון בהוצאות השוטפות: יונדאי סונטה, מיצובישי אקליפס קרוס, יונדאי i20, הונדה סיויק, מאזדה 6,
סיאט לאון, פורד פומה ועוד רבים וטובים.
סיכום
בעיקרון אכן יש אפשרות ליהנות מרכב ספורטיבי משומש במחיר נמוך יחסית. אבל זה מגיע עם סכום גבוה יותר שתאלצו להוציא על טיפולים,
תיקונים ואף שחזור אם מדובר בדגמים משופרים. לכן, האפשרות המועדפת היא לקנות רכב ספורט חדש, באחריות יצרן ו-0 ק"מ על מד האוץ.
קפיטל מוטורס מאפשרת לכם להתחדש בכל רכב שתרצו (כולל יבוא מקביל) במימון. אתם מוזמנים להגיע ולעשות טרייד-אין עבור הרכב הישן
שלכם וליהנות מרכב חדש כל 3 שנים בהחזר חודשי נמוך.
לדוגמה: קופרה לאון החדשה 2023 עם 300 כ"ס החל מ-3,248 ₪ לחודש | סקודה אוקטביה RS החדשה 2023
עם 245 כ"ס החל מ-2,826 ₪ לחודש.
למידע נוסף חייגו עכשיו 3580*
שואלים את עצמכם מה יש לעשות עם רכב ספורט בישראל? לחצו כאן למאמר על מסלולי נהיגה מומלצים