כבישים בישראל – מסלולי נהיגה מומלצים

מסלולי נהיגה בישראל

מה ההגדרה שלנו לכביש/מסלול נהיגה יפה?

כדי לקבוע איזה כביש הוא יפה והמסלול שבו הוא עובר, אכן מתאים לנהיגה מהנה, הגדרנו כמה תנאי סף לכבישים שבחרנו. קבענו אותם לפי הרלוונטיות של הכבישים בחיים האמיתיים ולא רק כתמונה לאינסטגרם כדי שיכללו את כל החוויה בשלמותה. אלה התנאים:
אורך המסלול – הכביש צריך להיות ארוך מספיק כדי שיהיה שווה לעשות בשבילו עיקוף בדרך או אפילו לנהוג אליו במיוחד. הכביש צריך להיות באורך של 20 ק"מ לפחות ולחבר בין כבישים אחרים כדי שתהיה אפשרות לצאת ממנו לכיוון אחר במידת הצורך.
נוף – הכביש צריך להיות באזור הררי עם נוף כדי שלא רק הנהג יהנה מהנהיגה, אלא גם הנוסעים שאיתו. הוא גם צריך להיות מספיק יפה כדי שיהיה שווה לעצור בצד הדרך לצלם ולהצטלם עם הרכב.
עיקולים – בשביל חוויית הנהיגה הכביש חייב להיות מפותל ובעל עיקולים רבים.
איכות הכביש – הכביש צריך להיות סלול, בעל שני נתיבים ובטיחותי לנהיגה.
מעבר בישובים – הכביש צריך לעבור באזורים פסטורליים כדי לא לסכן הולכי רגל וכדי שלא תהיה הגבלת מהירות של נסיעה עירונית

חשוב!
התוכן הבא אינו מעודד נהיגה מסוכנת ו/או נגד חוקי התנועה בשום שלב. הכבישים והטיפים הינם בגדר המלצה בלבד למסלול נסיעה זהירה ובטוחה באחריותו של הנהג בלבד.

כבישים בישראל
כבישים מומלצים בצפון

כביש 98 – חוויית נהיגה ברמה

הכביש עובר לכל אורך רמת הגולן בצידה המזרחי (גבול סוריה) מאתר הסקי שבחרמון ועד לצומת מעגן על שפת הכינרת.
אורך המסלול – 99 ק"מ.
נוף – נוף הררי עוצר נשימה של שדות ופרדסים. בחלקו המרכזי של קטע הדרך, בחורף, מתקבלת תחושה של נהיגה בעמק אירופאי.
עיקולים – אזורי העיקולים מתרכזים בחלקו הצפוני ובחלקו הדרומי של הכביש. בחלק הצפוני אלה הירידות מהר החרמון לכפר מג'דל שמס, ובחלקו הדרומי אלה הירידות מרמת הגולן לאתר הנופש חמת גדר.
*תוכנית הטלוויזיה 'טופ גיר' הגדירה אותו כאחד הכבישים הטובים בעולם!
איכות הכביש – הכביש ברובו צר אך מסומן לכל אורכו ככביש בעל שני נתיבים (נתיב לכל כיוון). איכות הכביש מעט ירודה אחרי חורף מושלג ולכן מומלץ לנהוג בו בחודשי הקיץ או בתחילת החורף אחרי שכבר שופץ ולפני שהספיק להיסדק שוב.
מעבר בישובים – הכביש עובר דרך 3 כפרים אחד אחרי השני: מג'דל שמס, מסעדה ובוקעאתא. לאחר מכן עד סופו הוא עובר ללא כניסה לאף ישוב.

קישור למפות

 

כביש 899 – כביש הצפון

הכביש עובר לאורכו של כל הגליל העליון בצמוד לגבול לבנון מצומת כ"ח בכביש 90 ועד לצומת בצת בכביש 4. בעבר הכביש עבר צמוד מאוד לגדר הגבול. בגלל המתיחות הביטחונית, נסללו קטעים חדשים והקטעים ההיסטוריים נסגרו לתנועה אזרחית.
אורך המסלול – 63 ק"מ.
נוף – הרים גבוהים ויערות ירוקים בכל ימות השנה. נוף על עמק החולה בקצה אחד ונוף לים התיכון בצידו השני.
עיקולים – הכביש מלא בעיקולים לכל אורכו. ישנם המון סוגי עיקולים החל מסללומים חדים ועד לסיבובים רחבים מאוד.
איכות הכביש – בגלל שהכביש עבר שינויים ושדרוגים לאורך השנים ניתן ליהנות מאזורים בהם הכביש פסטורלי וצר, ובאזורים אחרים הכביש חלק, רחב וחדש.
מעבר בישובים – הכביש עובר בין קיבוצים רבים אך לא נכנס לתוך אף אחד מהם. הישוב היחיד שהכביש נכנס אליו הוא מועצה מקומית שלומי הקרובה לקיצו של הכביש בצומת בצת.

קישור למפות

כבישים יפים

כבישים מומלצים במרכז ובשומרון

כביש 465 – עיקולים שלא נגמרים

הכביש מתחיל בצומת גבעת כ"ח בין אלעד לשוהם וממשיך מזרחה עד לכביש 60 (חוצה שומרון).
אורך המסלול – 38 ק"מ
נוף – שומרוני עם גבעות, וואדיות וחורשות עצי זית. בקטעים מסוימים יערות עצי אורן ונקודות תצפית על השומרון ועל גוש דן.
עיקולים – הכביש מלא בעיקולים לכל אורכו מאחר והוא עובר בוואדיות ודרך נחלי אכזב.
איכות הכביש – כביש מתוחזק היטב עם שוליים רחבים ברוב המקטעים שלו.
מעבר בישובים – הכביש אינו חוצה אף ישוב בדרך אבל חשוב לקחת בחשבון שהוא עובר בכמה צמתים די מרכזיות בשומרון.

קישור למפות

 

כביש 386 ו-3866 – נס הרים

זהו כנראה אחד הכבישים המפורסמים במדינה לחובבי ספורט מוטורי. הכביש מתחיל בשדרות יגאל אלון בעיר בית שמש ומסתיים בשכונת עין כרם בירושלים. הוא עובר בסמוך לתוואי הרכבת הישנה לירושלים.
אורך המסלול – 24 ק"מ.
נוף – הכביש עובר באזור יערות פראיים של קק"ל. המון תצפיות וחניונים לאורך הכביש עם נוף מיוער-ים תיכוני.
עיקולים – כביש מעוקל מאוד לכל אורכו כאשר חלק מהסיבובים מסוכנים וחלקים מאוד.
איכות הכביש – הכביש נבנה במשך עשרות שנים, מתקופת קום המדינה ועד לשנות ה-80. לכן בחלק מהאזורים הוא צר מאוד ללא הפרדת נתיבים ובחלקים אחרים, מודרניים יותר, הוא רחב ובעל שוליים רחבים.
מעבר בישובים – הכביש עובר בסמוך לכמה ישובים אך לא עובר ישירות דרך אף אחד מהם.

קישור למפות

 

כביש 353 – הטוסקנה של ישראל

הכביש עובר לצד נחל גוברין באזור בעל מורשת היסטורית בחבל לכיש מצומת שריגים, כביש 38, ועד לצומת קוממיות בכביש 40.
אורך המסלול – 24 ק"מ.
נוף – בקיץ לאזור יש נוף של עמק ישראלי ייחודי. בחורף ישנה תחושה של נהיגה בחבל טוסקנה שבאיטליה. באזור יש המון כרמים ויקבים ויש לו הכרה בין לאומית כחבל היינות הרשמי של ישראל.
עיקולים – רוב העיקולים אינם חדים כמו בגליל ובגולן אבל בהחלט ניתן לקבל חווית נהיגה מהנה מאוד גם מהעיקולים הפשוטים יחסית.
איכות הכביש – הכביש מתוחזק היטב, בעל שני נתיבים (אחד לכל כיוון) ושוליים צרים.
מעבר בישובים – הכביש אינו עובר בתוך אף ישוב.

קישור למפות

מסלולי נהיגה בישראל

כבישים מומלצים בבקעת הירדן

כביש 458 – ארץ המרדפים

הכביש מכונה כך בעקבות מרדפים שהצבא עשה אחר פולשים מגבול ירדן בשנות ה-70. שמו המקורי הוא "כביש אלון" ע"ש יגאל אלון. הוא נמתח במקביל לכביש 90 ומתחיל בכביש 1 באזור מישור אדומים וממשיך לכיוון צפון עד כביש 90 בצומת מחולה לא רחוק מהעיר בית שאן.
אורך המסלול – 88 ק"מ.
נוף – סביבה של גבעות מדבריות בתוליות ונוף מרהיב על אזורים שונים בבקעה.
עיקולים – עיקר קטע הכביש החווייתי לנהגים הוא מכביש 1 עד מעלה מכמש. אבל בשביל ליהנות מהנופים המרהיבים של הבקעה כדאי להמשיך צפונה.
איכות הכביש – הכביש ברובו תקין ומתוחזק היטב. בקטעים מסוימים רחב מאוד ובקטעים אחרים צר ללא שוליים.
מעבר בישובים – הכביש אינו עובר באף יישוב.

קישור למפות

 

כביש 90 – הכביש הארוך בישראל

זה כנראה הכביש היחיד בישראל שמתאים לגרנד טורינג (מסע מוטורי למרחקים ארוכים). הוא נמתח לכל אורכה של ישראל בגבולה המזרחי ממועצה מקומית מטולה בצפון ועד למעבר טאבה בגבול מצרים בדרום.
אורך המסלול – 477 ק"מ.
נוף – כל נופי מדינת ישראל שכולל: הרים מושלגים בגליל ובגולן (בחורף), ימת כנרת, בקעת הירדן, ים המלח, מדבר יהודה והרי אילת.
עיקולים – ישנם מספר קטעים בכביש בעלי עיקולים חדים מאוד כמו למשל בירידה לכנרת מצומת כורזים ובאזור ים המלח אך רובו ישר.
איכות הכביש – הכביש באיכות מעולה ברוב האזורים ומתוחזק היטב כל השנה. בחלק שעובר בערבה, אחרי ים המלח, המהירות המרבית המותרת הינה 100 קמ"ש.
מעבר בישובים – הכביש עובר בערים טבריה ואילת.

קישור למפות  

כבישים בישראל

כבישים מומלצים בדרום

כביש 40 – מכתש רמון

הכביש עובר באחד מפלאי הטבע המדהימים ביותר בישראל – מכתש רמון. כביש 40 עצמו מתחיל בכפר סבא, אבל הקטע שמעניין אותנו מתחיל בעיקולים חדים מאוד בירידה ממצפה רמון ומגיע עד לצומת קטורה בחיבור עם כביש 90 לא רחוק מיוטבתה.
אורך המסלול – 97 ק"מ
נוף – מדברי לחלוטין וכולל את מכתש רמון ודיונות סלעיות. בחלקו הוא גם עובר בין שטחי אש של צה"ל.
עיקולים – העיקולים המעניינים באמת נמצאים בירידה למכתש ובעליה ממנו. אחריהם הכביש מפתיעה עם אזורים שטוחים לחלוטין ומפעם לפעם הוא מתעקל מאוד.
איכות הכביש – הכביש באיכות סבירה. במקומות מסוימים בכביש יש מעברים בהם טנקים חוצים אותו ושם כדאי להאט בגלל בורות וסדקים באספלט.
מעבר בישובים – מלבד קיבוץ נאות סמדר לצד הדרך, אין אף ישוב לכל אורכו של הכביש.

קישור למפות

 

כביש 31 – מערד לים המלח

המסלול מתחיל בערד וכולל פיתולים ועיקולים רבים לכל אורך הדרך עד לחיבור עם כביש 90 ליד ים המלח. בחלקו המערבי של הכביש, לכיוון באר שבע הוא כביש מהיר שממשיך את כביש 6 והתוכנית העתידית היא להמשיך אותו ככביש מהיר עד לים המלח. לכן מומלץ ליהנות ממנו בזמן הקרוב, לפני שזה קורה.
אורך המסלול – 23 ק"מ
נוף – מדברי עם תצפית על עמק הירדן וים המלח. בדרך יש מספר תצפיות מרהיבות שניתן לעצור בהן.
עיקולים – רובו של הכביש מעוקל ועובר בצמוד לתוואי הנחלים שמובילים לים המלח.
איכות הכביש – הכביש חלק יחסית עם נתיב לכל כיוון וכולל שוליים צרים.
מעבר בישובים – אינו עובר דרך אף ישוב.

קישור למפות

 
מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך