פיג'ו 3008 1.2 אקטיב בדרך להשוואה...

כולם רוצים מכוניות חסכוניות בדלק. יצרניות הרכב קשובות לצרכנים והחלו לשלב גרסאות ‘ירוקות’ יותר בדגמי הרכבים שלהן. הנה כמה רכבים שירחיקו את ידית משאבת הדלק מחשבונכם.

צריכת דלק בישראל היא אחד הגורמים המייקרים ביותר את תחזוקת הרכב. לא פלא שבשנים האחרונות החלו יצרניות הרכב לשווק לציבור אוחזי ההגה פתרונות כמו רכבים היברידיים (עם או בלי גרסאות פלאג – אין) ורכבי מיני חסכוניים ביותר.

נושא החיסכון בדלק נובע לא רק מהסתכלות כלכלית בלבד אלא גם מהסתכלות ירוקה. ניתן לגלות מגמת עלייה אצל יצרניות רכבים שהחלו לשווק רכבי SUV (שנחשבים כרכבים זוללי דלק ומאסיביים) בגרסה היברידית וחסכונית בדלק כדוגמת קיה נירו 1.6 ליטר.

יחד עם זאת יש גורמים אחרים ושונים שעלולים להשפיע על צריכת הדלק כמו: עיצוב הרכב מבחינת התנגדות רוח, נהיגה עירונית או בין עירונית, מצבו המכני של הרכב ועוד.

ליקטנו עבורכם, מקטלוג הרכבים שלנו, את המכוניות הידועות ביותר כחסכוניות בדלק, חלקן שייכות לקטגוריית רכבי המיני, חלקן משלבות מנוע בנזין עם מנוע חשמלי (היברידיות), אך כולן יוצרו למען אותה מטרה – נסיעה מרובת קילומטרים עם הוצאה מינימלית בדלק. הנה הן לפניכם:

סיטרואן C1 1.0 ידני Feel

סיטרואן C1

בהסתכלות על צריכת דלק בקטגוריית רכבי המיני, הסיטרואן C1 1.0 ידני Feel בהחלט מובילה בחיסכון. עם צריכת דלק עירונית של 20.0 ק”מ לליטר וצריכת דלק בין עירונית של 27.8 ק”מ לליטר סיטרואן C1 יודעת לתת תמורה בצמצום הוצאות הדלק. ניתן למצוא אותה גם בגרסה אוטומטית עם תיבה רובוטית 5 הילוכים. סיטרואן גם השקיעו מבחינה בטיחותית עם בלימה אוטונומית והתראת סטייה מנתיב.

ניסאן ליף

ניסאן ליף

הליף שייכת לקטגוריית המשפחתיות הקטנות וידועה כאחת המכוניות החסכוניות ביותר.

מדובר במכונית חשמלית כאשר טווח הנסיעה החשמלי בה עומד על 458 ק”מ, מדובר בטווח נסיעה עצום שעבר שדרוג משמעותי לעומת הגרסה הקודמת שלה. הליף מגיעה עם 204 כ”ס ו – 34.6 קג”מ.

טעינת הרכב מתבצעת באמצעות שקע 100 קילוואט. גרסת האי פלוס של הליף מצוידת בתיבת הילוך אחד והנעה קדמית. כעת לאחר הגדלת טווח הנסיעה החשמלי שעברה הליף בגרסתה החדשה היא נחשבת כאחד הרכבים המובילים בצמצום בזבוז אנרגיה ולאלו שנוסעים בה בצמצום הוצאות הדלק.

טויוטה פריוס (גרסת פלאג אין)

טויוטה פריוס

בקטגוריית הרכבים המשפחתיים, הגרסה החשמלית של טויוטה יקרה יותר מרכב סטנדרטי (החל מ – 170,000 שקל גרסת הבסיס). עדיין, מדובר ברכב הנטען משקע חשמל עם מצברי ליתיום-יון במקום ניקל-מטל.

את טעינת הרכב תבצעו משקע ביתי רגיל ותקבלו בתמורה לכך תצרוכת דלק משולבת של 50 ק”מ לליטר. לפי נתוני יצרנית הרכב טווח הנסיעה החשמלי עומד על 23 ק”מ.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV (גרסת פלאג אין)

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

כאמור, יצרניות הרכב השונות החליטו על קווי ייצור חדשים בכל הקשור לרכבי הפנאי שטח, רבים מהם יוצרו כרכבי דיזל מזהמים ובטרנד העולמי על שמירת הסביבה, החלו היצרניות לשלב בהם גם מנועים חשמליים בגרסאות היברידיות.

כך גם עשתה חברת מיצובישי שיצרה גרסה שעולה על קודמתה עם נתונים של 50 ק”מ לליטר (נתוני יצרן).

טויוטה יאריס הייבריד

טויוטה יאריס היברידית

הענקית היפנית טויוטה לא מפסיקה להוציא גרסאות חדשות וחוץ מגרסת הפלאג אין לפריוס קיימת גם הטויוטה יאריס הייברידית עם צריכת דלק משולבת של עד 27 ק”מ / ליטר. היא מצוידת במנוע בנזין 1.5 ליטר ומצליחה להפיק בשילוב עם המנוע החשמלי שלה 100 כ”ס.

כניסה למערכת

על מנת להכנס לאזור האישי עליכם להזין את מספר הטלפון הנייד שלכם,
לאחר הזנת המספר תקבלו קוד אימות לצורך אימות זהותכם.
הקלד את הקוד שנשלח אלייך מקפיטל מוטורס
אם לא קיבלת כזה, נסה לשלוח סמס שוב
ברוכים הבאים לקפיטל מוטורס!
עכשיו רק נשאר לנו להכיר טוב יותר :)