איזה מחירון רכב עדיף: לוי יצחק או יד 2?

מחירון רכב

בישראל קיימים שני מחירונים בבעלות פרטית ומחירון אחד שנקבע על ידי משרד התחבורה. אם אתם מעוניינים למכור או לקנות רכב, תופתעו לגלות שבכל מחירון תקבלו ערך שונה עבור הרכב שלכם. אז, לפי איזה מחירון כדאי לכם להחליט? לוי יצחק, יד 2 או מחירון משרד התחבורה?

למה צריך מחירוני רכב?

מחירוני הרכב באים לתת אינדיקציה לתמחור רכבים בשוק הרכב בארץ על ידי איסוף סטטיסטי של כל השנתונים ודגמי הרכבים הקיימים.
כל דגם מקבל את מחירו לאחר שקלול מספר קטגוריות כגון: האם הרכב הוא פרטי/ליסינג/השכרה? האם הוא ביצע תאונה? מהו שנתון הרכב? כמה קילומטראז' נרשם ברכב? ועוד.
הצורך במחירוני רכב נובע בראש ובראשונה להגדיר מחיר מוסכם למחירי הרכב הגבוהים בארץ שמגיעים לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים.
בנוסף לכך, חברות ביטוח ומימון רכב זקוקות לגורם אמין שעליו יוכלו לבסס את תנאי ההלוואות שלהם בעסקאות הרכב.
שני המחירונים: לוי יצחק ויד 2, מנסים לשקף תמונת מצב ריאלית לגבי מהו המחיר האידיאלי לרכב. אך עם כל הרצון הטוב ביצירת סדר וארגון עם מחירוני רכב, שוק הרכבים המשומשים בארץ פועל בצורה אחרת ומושפע מגורמים שונים.

גיפ גלדיאטור החדש

מהי חלוקת ההעדפה של הקונים בין לוי יצחק ליד 2?

אין ספק שמחירי שוק רכבי יד שנייה בישראל הולך ומוריד את המחירים בהשוואה לשנים קודמות. הפופולאריות הרבה שזוכות חברות ליסינג בתנאי מימון נוחים ובעסקאות טרייד-אין לרכב יוצרת מצב שבו לאחר 3 שנים כמעט כל רכב חדש עובר לשוק המכוניות המשומשות.
מצב זה יוצר כמות עצומה של רכבים שמגדילים את התחרות וכתוצאה מכך גורם לירידה במחירי הרכב מתחת למחירון. במצב שכזה מחירונים כדוגמת לוי יצחק מתקשים לשקף את התמונה האמתית בשוק הרכבים המשומשים.
השוק מתחיל לייצר לעצמו מחירי רכבים המשתנים לפי קביעת המוכר / הקונה, כאשר נקודת ההשוואה ההתחלתית במשא ומתן היא מחירוני הרכב המוכרים.
בסקר שפורסם באתר MAKO לפני כשנתיים ע"י מכון 'פאנלס', נמצאה חלוקה של 39.4% לטובת מחירון לוי יצחק לעומת 40.1% לטובת מחירון אתר יד 2.
מתמונה זו עולה כי 80% מציבור מוכרי וקוני הרכבים בארץ משתמש בשני המחירונים. עוד נמצא שבני הגילאים 35 ומעלה הכירו יותר את מחירון לוי יצחק ודבר זה מצביע ככל הנראה דווקא על מודעות גוברת והולכת של צעירים למחירון יד 2.

טויוטה קורולה החדשה

לאיזה מחירון עדיף להתייחס?

מחירון יד 2 מורכב מנתונים סטטיסטיים שגובשו מכלל מכירות הרכב שבוצעו באתר. יתכן וישנה בעיה מסוימת בנתונים אלו כיוון שלא ניתן לדעת בוודאות אם סכום המכירה שמולא על ידי מוכר הרכב הוא באמת אמין ומשקף את מחיר המכירה האמיתי שבוצע בפועל.
מחירון לוי יצחק לעומתו משקף את דעתם של אנשי מקצוע מתחום השמאות שגיבשו מחירון הכולל פרמטרים שונים. שקלול כל הפרמטרים יחדיו נותן מושג לקונה או למוכר לגבי ירידת ערכו של הרכב.
ההחלטה על איזה מחירון להסתמך תלויה בנסיבות, בתנאי המכירה או קניית הרכב. במידה ואתם רוכשים רכב בעסקת טרייד-אין מול חברות הליסינג השונות, אזי חישוב עלות הרכב תיבדק לפי מחירון לוי יצחק, כמו גם חברות הביטוח השונות שמסתמכות עליו.
למרות זאת נראה כיום שאתר יד 2 מקבל יותר אהדה, אולי גם בשל הגמישות במשא ומתן שבין המוכר לקונה על סכום המכירה.

מחירון רכב משרד התחבורה

המחירון של משרד התחבורה משקף נתונים סטטיסטיים שמתקבלים אליו מדיווח על העברות בעלות. ככה המחירים אכן משקפים באופן די מדויק את השווי של הדגם. הבעיה במחירון משרד התחבורה, לעומת מחירון לוי יצחק, היא שעוד לא נאספו מספיק נתונים על הדגמים מכל השנתונים שנמכרו בישראל. לכן עבור חלק מהדגמים ניתן למצוא מחירון, שכנראה ישקף את המחיר הממוצע בשוק בצורה הריאלית ביותר, אבל, לא עבור כל רכב ולעיתים גם הנתונים הקיימים מתבססים על מעט מידי רכבים ומידע ולא באמת משקפים ממוצע כולל ורחב מספיק.

לסיכום, בסופו של דבר אתם אלו שקובעים באיזה מחירון לבחור. זכרו שלמרות ששוק הרכבים מסתמך על מחירונים אלו הם עדיין בגדר המלצה בלבד.
אם אתם מוכרים רכב העדיפו לתמחר את הרכב עפ"י המחירון הגבוה ביותר תוך כדי השוואה של רכבים אחרים בעלי אותו דגם ושנתון. במידה ואין היענות יש להוריד את המחיר בהדרגה עד לקבלת פניות מקונים פוטנציאליים.
סוכנות הרכב קפיטל מוטורס מתמחה בעסקאות טרייד-אין ומאפשרת לכם להחליף את הרכב הישן למבחר דגמים חדשים, כמו כן, היא סוגרת את המימון לרכב הישן (במידה ויש) וניתן לקבל תנאים אטרקטיביים בהרבה מהעסקה הקודמת. פשוט חייגו 3580*

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך