הסיבות שבגללן לא כדאי לקנות רכבים היברידיים זולים

mg HS החדשה

בעשור האחרון צברו המערכות החשמליות בשוק הרכב פופולאריות שהולכת ועולה. היצרניות הסיניות מציעות מכוניות חשמליות בעלות רשימת אבזור מפתה ורבות כבר נכתב על החיסכון בעלות לקילומטר של נסיעה, במערכות חשמליות ביחס לעלות במערכת מונעת בנזין. אבל רכבים חשמליים הם יקרים ביחס לרכבים המנועים בבנזין וטווחי הנסיעה שלהם, על חשמל בלבד, מוגבלים. על מנת להשיג את הטוב שבכל העולמות, קיימת משפחה של רכבים היברידיים – המגיעים עם מנוע בנזין לצד מערכת הנעה חשמלית, קטנה יותר ובעלת טווחי נסיעה מופחתים משמעותית מאלה שמציעות החשמליות הטהורות.

הטוב משני העולמות: חיסכון, אקולוגיה ונוחות

הרכבים ההיברידיים מציעים מעין פתרון שמכיל את הטוב שבכל העולמות: הם מגיעים עם מערכות אוטומטיות שמנהלות את חלוקת ההפעלה בין מנוע החשמל למנוע הבנזין ובכך הן מאפשרות גם חיסכון בעלויות תחזוקה, דלק וחשמל, וגם הפחתה בפליטה של מזהמים והקטנת תביעת הרגל האקולוגית. הן מאפשרות נסיעה ללא הגבלת מרחק באמצעות מנוע הבנזין אולם בנסיעות קצרות, איטיות, ועירוניות, המנוע החשמלי מאפשר כיבוי מנוע הבנזין וחיסכון בדלק, לצד השארת שאר מערכות הרכב (כמו המזגן) עובדות לנוחות הנוסעים ברכב.

הונדה ג'אז היברידית החדשה
בנסיעות קצרות, איטיות, ועירוניות, המנוע החשמלי מאפשר כיבוי מנוע הבנזין וחיסכון בדלק

רכבים היברידיים זולים: לא תמיד עסקה משתלמת

בשנים האחרונות אנחנו רואים מגוון של רכבים היברידיים זולים ששוטף את השווקים, באירופה ובישראל. רכבים היברידיים הם רכבים חסכוניים בדלק, כאמור, ומכונית היברידית עשויה להיראות כמו הפתרון הנכון מבחינת עלויות, עם חיסכון משמעותי בהוצאה על דלק. אבל האמת היא שזה לא תמיד נכון – הצוות של קפיטל מוטורס כאן להסביר למה רכבים היברידיים זולים הם לפעמים לא התשובה.

 

היתרונות של מכוניות היברידיות

המכונית ההיברידית מגיעה עם מנוע חשמלי שנטען באמצעות הפעלת מנוע הבנזין, כך שמנוע הבנזין בעצם מספק גם כוח להנעת גלגלי הרכב וגם למילוי המצבר של המערכת החשמלית. רכבים היברידיים פלאג אין מאפשרים גם טעינה של מערכת החשמל באמצעות כבל חשמלי, בדומה לטעינה מכוניות חשמליות טהורות. רכב היברידי אמנם כולל שתי יחידות הנעה, מה שמכפיל את הסיכון לתקלות, אולם לצד זאת הוא משחרר את בעליו מ"חרדת טווחי הנסיעה" עם מגבלת הדלק כמגבלה היחידה הרלוונטית לטווח הנסיעה האפשרי, עם תדלוק לעיתים רחוקות יותר ועם הפחתה של עד 50% בעלויות הדלק עבור הרכב.

רנו ארקנה החדשה
רכב היברידי אמנם כולל שתי יחידות הנעה, מה שמכפיל את הסיכון לתקלות

כמה עולה מכונית היברידית זולה?

בעולם, אפשר היום למצוא מכוניות חשמליות והיברידיות עירוניות קטנות במחירים של 20,000 דולרים ואף פחות, בעיקר בסין. ההיברידיות הזולות ביותר הן קצת יותר יקרות מהחשמליות הטהורות הזולות.
בארץ, מגוון המחירים לרכבים היברידיים מתחיל ב – 120,000 ₪ בקטגוריית מכוניות הסופר מיני העירוניות שמגיעות עם מנוע קטן וטווחי נסיעה צנועים. בקטגוריה זו נמצא את יונדאי באיון, טויוטה יאריס ודומות.
ניתן למצוא רכבים היברידיים בכל קטגוריה, כולל קומפקטיות ועירוניות, משפחתיות, רכבי קרוסאובר ופנאי ואפילו ג'יפ היברידי, רכבי סלון ורכבי פאר.

סוזוקי סוויפט החדשה
ניתן למצוא רכבים היברידיים בכל קטגוריה, כולל קומפקטיות ועירוניות

שתי סיבות מרכזיות בגללן לא כדאי לקנות מכונית היברידית זולה

כאמור, רכבים היברידים עולים יותר ברכישה ומחזירים את ההשקעה בעלויות דלק מופחתות – אם אופי הנסיעות שלכם הוא כזה שמאפשר למערך ההנעה המשולב של הרכב ההיברידי חיסכון משמעותי ובהנחה שעלויות הטיפולים והתחזוקה הגבוהות יותר ביחס לאחזקה של רכבי הבנזין, לא יכסו על הפער. מי שאופי הנסיעות שלא פחות מתאים לאפשרויות החיסכון של מכוניות היברידיות ומי שבוחר ללכת על רכבים שבהם המנוע ההיברידי הוא לא משמעותי ולא מייצר חיסכון ניכר – עשוי לגלות ששכרו יוצא בהפסדו. הנה פירוט על שני החסרונות שחשוב לקחת בחשבון ברכישת רכב היברידי.

#1 – רכבים היברידיים זולים הם לא תמיד רכבים חסכוניים בדלק

היום, משפחת הרכבים ההיברידיים מכילה מספר סוגים של מערכות, החל מרכבים בעלי מנוע חשמלי משמעותי המספק עוד כוח למערכת ההנעה המשולבת ומאפשר טווח נסיעה משמעותי על המערכת החשמלית בלבד, וכלה במערכות עם תוספת של סוללת 48 וולט שרק מחזיקה את המערכות החשמליות של הרכב (כמו המזגן) עובדות במהלך כיבוי מנוע הרכב בעצירות או בשיוט. אפשר לחלק את סוגי הרכבים ההיברידיים לשלושה בגדול: היברידי מלא, חצי היברידי (המכונה גם מיילד הייבריד או לייט הייבריד) ומיקרו היברידי – הנתון המשמעותי הוא נפח הסוללה החשמלית וסוג המעורבות של מערכת החשמל בהנעת הרכב.
רכבים היברידיים זולים המאפשרים מערכת חשמלית בהספק נמוך, לא תמיד מייצרים את החיסכון המבוקש בעלויות הדלק, ולכן חשוב לבדוק בכל דגם של רכב היברידי, עד כמה משמעותית המערכת החשמלית בחיסכון בעלויות התחזוקה ביחס למחיר העלות ומחירי התיקונים הגבוהים יותר ברכבים היברידיים ביחס לרכבים המונעים על בנזין.

 

#2 – רכבים היברידיים הם לא תמיד הבחירה החסכונית ביותר

רכב היברידי מומלץ, עם מנוע חשמלי משמעותי ועלות מתאימה ביחס לחיסכון בדלק, עשוי לשמש אפיק חיסכון יעיל – בתנאי שאופי הנסיעות שלכם מתאים לאלה שבהם המנוע החשמלי אכן מתערב בהנעת הרכב והוא משמעותי בחיסכון בעלויות. אם הנסיעות שלכם הן ברובן בתוך העיר, אם אתם עומדים בפקקים או מתנהלים בתנועה כבדה לעיתים קרובות – רכב היברידי עשוי להיות הפתרון המתאים לכם ביותר. אבל אם הנסיעות שלכם מורכבות משיעור ניכר של "נסיעות שיוט", נסיעות בין עירוניות במהירויות יותר גבוהות ובכבישים הפתוחים בישראל – ייתכן שהחיסכון שרכב היברידי יכול להציע לכם אינו הופך את המחיר הגבוה יותר של הרכב למשתלם.

קיה נירו פלאג אין החדשה
ייתכן שהחיסכון שרכב היברידי יכול להציע לכם אינו הופך את המחיר הגבוה יותר של הרכב למשתלם

מחפשים את הרכב ההיברידי הבא שלכם? נשמח לעזור!

צוות המקצוענים של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, מציע ליווי בתהליך הבחירה והרכישה של הרכב הבא שלכם, כולל בחירה מקטלוג עשיר של רכבי בנזין, רכבים היברידיים ורכבים חשמליים, איסוף הצעות מימון מהגופים הגדולים בארץ, והצעת טרייד אין משתלמת עבור הרכב הישן. נשמח לעזור לכם להחליט, האם רכב היברידי יהיה בחירה טובה וחסכונית עבורכם. לקבלת עוד ייעוץ – פנו אלינו ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך