האם כדאי לקנות רכב היברידי משומש? האמת מאחורי קניית מכונית היברידית יד שנייה

טויוטה יאירס החדשה

בשנת 1997 הציגה טויוטה את הדגם הראשון של מכונית היברידית (טויוטה פריוס, ההיברידית הראשונה שנמכרה

בישראל, הגיעה אלינו בשנת 2006), ומאז –אין ספק ששוק הרכבים ההיברידים, המונעים גם באמצעות מערכת חשמלית

וגם באמצעות מנוע בעירה פנימית, כובשים נתחים גדלים והולכים משוק הרכבים העולמי. מעל 10 מיליון רכבים היברידיים

נמכרו בעשור האחרון בעולם, המספרים כמובן הולכים וגדלים, והשאלה הנשאלת היא – מה קורה בשוק הרכבים המשומשים

מסוג זה, והאם כדאי לקנות רכב היברידי משומש?

 

רכב היברידי הוא רכב בעל שתי מערכות שיש לתחזק

מי שבוחרים להתחדש ברכב חדש או ברכב 0 ק"מ –נהנים מרכב שכל המערכות שלו במצב הטוב ביותר האפשרי.

הבלאי על כל מערכות הרכב, מהמנוע עצמו ועד לכפתורים החשמליים בתא הנוסעים, מתחיל להשפיע על מצב מערכות הרכב

מהקילומטר הראשון, וברכב היברידי, שכאמור יש לו שתי מערכות נפרדות לנסיעה חשמלית ולנסיעה במנוע בעירה פנימית –אפשר

להבין שככל שהרכב משומש יותר, כך הבלאי על כלל המערכות שלו גדול ויידרש לתיקונים בהמשך חייו.

 

לא רק כמות המערכות והאלמנטים ברכב היברידי היא גדולה יותר – גם מחירי התיקונים השוטפים בדרך כלל יקרים יותר,

בממוצע בכ – 30%-50%. לדוגמה, טיפול 10,000 כללי לרכב בעירה פנימית עולה בין 1,500 ל – 2,200 ₪,

טיפול דומה לרכב היברידי יעלה 2,800-3,600 ₪.

 

אם כן, לשאלה האם כדאי לקנות רכב היברידי משומש יש תשובות רבות, בהתאם למצב הרכב. הרכב יהיה אטרקטיבי יותר ככל

שהקילומטראז' שלו נמוך, המערכות מטופלות ובספר הטיפולים המעודכן שלו תוכלו לוודא כי לא בוצעו טיפולים חריגים בשל

תאונות, קלקולים בלתי צפויים או שימוש לא זהיר ברכב.

 

נושא שחשוב לבדוק ברכב היברידי: מצב הסוללה

הסוללה של רכב היברידי היא  מקור הכוח של מערכת ההנעה בחשמל. במרבית דגמי הרכבים ההיברידיים הסוללה אמורה לפעול

למשך עד עשר שנים ויותר (לפי הערכות יצרנים, בין 130,000 ל – 200,000 ק"מ), וחשוב לדעת כי עלות החלפת סוללה ברכב

היברידי מתחילה, בדגמים זולים וקטנים יחסית, בכ – 20,000 ₪ ובדגמים יוקרתיים כמו למשל אאודי E-TRON, מחיר החלפת הסוללה

 הוא בן שש ספרות.

טויוטה קאמרי החדשה

לכן, כשאתם מחפשים מכונית היברידית יד 2 למכירה, חשוב לבדוק היטב את מצב הסוללה ברכב: בדקו שהרכב מגיע עם הסוללה המקורית,

שהסוללה נראית תקינה ושתוחלת החיים הצפויה לה (לפי גיל הרכב, הקילומטראז' שלו ומצב הסוללה) תספיק לכם.

 

אל תוותרו על בדיקה מקיפה

מי שמתעניינים ברכישת רכב יד 2, ישמעו ללא ספק את ההמלצה הזו, המקבלת משנה תוקף ברכישת רכב היברידי.

אל תוותרו על בדיקה מקצועית לפני הקניה. ברכבים היברידיים, חשוב לבצע את הבדיקה במוסך מתאים, ובמהלך הבדיקה

חשוב לשים לב למערכות אלה:

  • שני המנועים, החשמלי והבנזין
  • מערכת ההנעה
  • מערכת העברת הכוח בין שני המנועים
  • המערכת ההיברידית המחברת בין שתי המערכות (ממיר מתח, מערכת קירור, וכו')
  • מערכות הבקרה והניהול ההיברידיות
  • הסוללה
  • מערכות מוכרות כמו בלמים, צמיגים, אורות, חשמל, וכו'

על אף הפופולאריות העולה של מכוניות היברידיות, לא כל מכון בדיקות יודע לבצע בדיקות מקיפות למערכות השונות

של רכבים היברידיים –אל תוותרו על בדיקה מקיפה שגם תסייע לכם להבין מה איכות הרכב שאתם עומדים לרכוש,

וגם תאפשר לכם לקבוע מחיר מתאים למצבו.

 

בשורה התחתונה: האם כדאי לקנות רכב היברידי משומש?

היתרון הגדול של רכב היברידי, מעבר לתועלת הסביבתית, הוא כמובן החיסכון בדלק. אם רכב בהנעה בבעירה פנימית מציע

בממוצע 10 ק"מ לליטר דלק – רכבים היברידיים מציעים פי שתיים מזה בממוצע. אם כן, החיסכון הגדול ברכב היברידי יהיה בדלק:

אם משפחה ממוצעת מוציאה כ – 2,000 ₪ לרכב בחודש עבור דלק, החיסכון צפוי להיות של כ – 1,000 ₪ בחודש.

 

מאידך, כאמור, ההוצאות עבור תחזוקה שוטפת ותיקונים צפויות לגדול, עם מחיר גבוה יותר עבור כל ביקור במוסך.

המאזן יהיה לטובתכם, כשאתם בוחרים רכב היברידי עם קילומטראז' נמוך, במצב מכאני מצויין, שמור ומטופל.

 

ואם אתם חוששים מביצוע עסקה מורכבת כל כך עם אדם פרטי בשוק הרכבים יד 2, זה הזמן להזכיר כי קפיטל מוטורס מציעה מגוון

רכבים חדשים ורכבי 0 ק"מ עם אפשרויות אטרקטיביות לעסקת טרייד אין ומגוון מרחב של הצעות מימון מכל הגופים הגדולים בארץ.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך