כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדה ציבורית?

מרצדס eqe החדשה

אחד ההבדלים הגדולים בין שימוש ברכב בעל מנוע בעירה פנימית לבין שימוש ברכב חשמלי הוא שברכב חשמלי אין תהליך

של מילוי דלק, אלא במקום – הרכב נטען בחשמל בבית או בעמדות טעינה ציבוריות. לכן, כל מי ששוקל לעשות את המעבר לרכב

חשמלי מוכרח להבין את השינוי (לטובה כמובן) בתשלום עבור טעינה אל מול תשלום עבור תדלוק (בבנזין או בסולר).

הדרך הפשוטה ביותר לערוך השוואה כזו היא להתייחס לכל קוט"ש (קילוואט שעה) שאנו מזרימים אל תוך סוללת הרכב החשמלי

כמו לליטר דלק שהתרגלנו להזרים אל מיכל הדלק. "גודל" הסוללה (כמה אנרגיה היא מכילה) נמדד בקוט"ש ועשוי לנוע בין

כ-40 קוט"ש, ברכבים חשמליים קטנים עם טווח של כ-300 ק"מ, לכ-80 קוט"ש (ואף יותר) ברכבים חשמליים עם טווח העשוי

להגיע ל-600 ק"מ ואף יותר.

 

בתדלוק רכב בתחנת דלק התשלום מבוצע עבור כל ליטר בנזין או סולר שזורם מהמשאבה אל המיכל. בטעינת רכב חשמלי,

התשלום מבוצע עבור כל קוט"ש שזורם דרך כבל הטעינה, אל סוללת הרכב. בטעינה ביתית התשלום הוא לחברת חשמל,

כ-50 אג' עבור כל קוט"ש. התשובה לשאלה כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדה ציבורית תלויה בתעריף לקוט"ש שגובה

החברה המפעילה את עמדת הטעינה. ברוב עמדות הטעינה תעריף זה נע סביב 1.5 שקלים לקוט"ש אולם ישנן עמדות בהן התעריף

עשוי להאמיר עד לכ-2 שקלים ואף יותר.

 

כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדה ציבורית

לצורך מציאת עלות ממוצעת עבור הטענת רכב חשמלי בחרנו בטויוטה BZ4X החשמלית החדשה. הדגם שנמכר בישראל מגיע

עם סוללה בקיבולת של 71.4 קוט"ש. בהנחה שתגיעו לעמדה עם לפחות כ-10% סוללה, עלות הטעינה תהיה כ-126₪

(לפי 2 ש"ח לקוט"ש).

 

אפליקציות מומלצות לכל נהג רכב חשמלי

ישנן אפליקציות מומלצות עבור כל מי שקונה רכב חשמלי חדש (רכב 0 קילומטר) או משומש (רכב "יד שנייה"). אפליקציה ייחודית

לרכבים חשמליים היא כזו המאתרת עמדות טעינה, יש מגוון כאלה כגון CelloCharge (של משרד האנרגיה), Afcon EV,

סונול EVI, GNRGY GO, GREENSPOT, GRIVO, PLUGSHARE, YSPOT, EVEDGE ועוד.

אפליקציות מומלצות נוספות, מתאימות לכל רכב, חשמלי או רגיל, הן כאלה המסייעות לנהל את ההוצאות על הרכב (Drivvo למשל),

אפליקציות מולטימדיה (אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בראשן), אפליקציות המסייעות לאתר סרטונים ממצלמות רכב של רכבים אחרים

(למשל רכבים שהיו באזור בעת שהיינו מעורבים, לא עלינו, בתאונה), אפליקציות איתור רכב חונה, Drivemode המסייעת להתרכז

בנהיגה, אפליקציות ניווט (Waze בראשן) ועוד.

סקיוול ET5 החדשה

למה כדאי לעבור לרכב חשמלי?

יש מגוון סיבות טובות לעבור לשימוש ברכב חשמלי וביניהן מימוש הרצון להפחית את "טביעת הרגל האקולוגית"

(רכב חשמלי הרבה יותר ידידותי לסביבה מאשר רכב בעל מנוע בעירה פנימית), הפחתה משמעותית בעלות נסיעה

(עלות דלק לקילומטר מול עלות חשמל לקילומטר), אמינות (פחות חלקים נעים), רכבים חשמליים הם חדישים (טכנולוגיה מתקדמת),

אפשרות לטעון בבית ולהתחיל את היום עם סוללה מלאה, ביצועים טובים, חווית נסיעה מפנקת ועוד.

יש כמובן גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון כגון עלות רכישה גבוהה יחסית, היצע מוגבל (ביחס לרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית)

של רכב חדש 0 קמ והיצע מוגבל עוד יותר של רכבים חשמליים משומשים, צורך להחליף סוללה כל כמה שנים (הוצאה גבוהה),

לפעמים מוכרחים טעינה מהירה וצריך להבין כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדה ציבורית וכמה זמן זה לוקח,

למצוא עמדת טעינה בעת הצורך (ישנן מעט מאוד ביחס לתחנות דלק רגילות) ועוד.

איפה כדאי לקחת הלוואה לרכב חשמלי?

רכישת רכב 0 ק"מ, חשמלי או רגיל, כרוכה בהוצאה משמעותית. מכיוון שמחירי רכב חשמלי הם גבוהים ביחס לרכב

רגילאתגר המימון עשוי להיות מורכב ואם צריך הלוואה חשוב מאוד לדעת איפה כדאי לקחת אותה. למעשה,

נטילת הלוואה לרכישת רכב חשמלי אינה שונה מנטילת הלוואה לרכישת רכב רגיל, ישנם אינספור מוסדות פיננסיים המציעים

הלוואות כאלה וגם סוכנויות הרכב מציעות עסקאות טרייד אין ופתרונות 100% מימון. חשוב מאוד להבין את תנאי ההלוואה,

מה יהיה גובה תשלומי ההחזר, האם הם ישתנו במשך הזמן וכיצד, מה תקופת ההלוואה ומה הסכום הכולל שנשלם בסופו של דבר.

חשוב לערוך השוואה בין התנאים שמציעים לנו במקומות שונים ולקחת את ההלוואה המשתלמת ביותר והמתאימה ביותר עבורנו.

סוכנויות רכב מובילות, דוגמת קפיטל מוטורס, מתמחות גם בפתרונות מימון לרכב חשמלי.

קפיטל מוטורס ערוכה להציע לכם הלוואה לרכב חשמלי או רכב רגיל, חדש או משומש, בתנאים האטרקטיביים ביותר תוך התאמת

מבנה העסקה לצרכיכם, אפשרות לטרייד אין משתלם, פריסת תשלומים לפי גובה ההחזר החודשי המבוקש, ועוד.

 

שאלות ותשובות

רכבים חשמליים ניזונים מחשמל במקום דלק או סולר. זאת, באמצעות מילוי מצבר ברכב. את מילוי המצבר ניתן לעשות בבית, תוך חיבור לרשת החשמל הביתית, או בעמדות הטענה חשמלית הפזורות בארץ. שפע של אפליקציות ייעודיות יסייעו לבעלי רכבים חשמליים לאתר את תחנת ההטענה החשמלית הקרובה אליהם.
בפירוש לא. בעוד המחיר לקוט"ש בצריכת חשמל ביתית עומד על כ – 50 אגורות, המחיר לקוט"ש בטעינה בעמדה ייעודית משתנה, ונע בישראל בין 1.50 ₪ ל – 2 ₪ לקוט"ש.
מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך