פיאט זו תאגיד רכב הכוללת יצרנים רבים ביניהם כמובן פיאט, אלפא רומיאו, מזראטי, פרארי ולנצ'יה. כיום היא שותפה לתאגיד קרייזלר האמריקאית ויחד הם מייצרים רכבים שונים לקהלים
שונים אך עם טכנולוגיות, פלטפורמות ויחידות הנעה זהות. פיאט דובלו היא מסחרית בתצורת וואן ל-5 או 7 נוסעים (תלוי בגרסה). היא מתחרה בקטגוריה מול
סיטרואן ברלינגו הצרפתית ו
ביונדאי סטאריה הקוריאנית. כמו הברלינגו, כך גם דובלו מוכוונת לצרכים משפחתיים יותר לצרכי עבודה. השילוב מאפשר להשתמש באותו הרכב כרכב עבודה לבעלי מקצוע בימות השבוע, וגם לצאת לטיולים עם המשפחה בסוף השבוע.
מה חדש בפיאט דובלו?
הדובלו החדש מרווח יותר באופן משמעותי מהקודמים שגם הם לא לקו בחסר בנושא זה. הוא מאפשר נשיאת מטענים רבים, בין 790 ליטר נפח תא מטען כאשר המושבים פתוחים ועד ל-3200 ליטר אחרי קיפול המושבים באופן מלא. כל גרסאות הדובלו ניחנות ב-3 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק. הרכב מוצע גם עם תיבת הילוכים רובוטית אך זו קיימת רק בגרסת הטורבו דיזל בנפח של 1.6 ליטר עם הספק של 105 כ"ס. שאר גרסאות הדובלו שניתן להשיג בארץ הינן עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.3 ל' עם הספק של 95 כ"ס ומנוע טורבו דיזל נוסף בנפח 1,600 סמ"ק עם הספק של 120 כ"ס. כל המנועים הללו משודכים לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים.
עיצוב פיאט מסחרית
פיאט לא לקחו סיכונים מיותרים בעיצוב פיאט דובלו החדשה ורק ליטשו מעט את הדור הקודם. כעת הנדסת האנוש טובה בהרבה וגם איכות ההרכבה בתא הנוסעים השתפרה. מיותר לציין שהגישה אל תא המטען נוחה במיוחד עם פתח העולה כלפי מעלה כמו ברכבי האצ'בק ויש דלתות הזזה לספסל מאחור משני הצדדים. בסה"כ עיצובו החיצוני של הרכב הינו בעל רושם טוב וקווי עיצוב ייחודיים לחרטום שלו.
תא מטען ונוסעים
חלקים רבים מפנים הרכב מגיעים מגרנדה פונטו והדבר יוצר אחידות באיכות החומרים. מבחינת רמת האבזור של הרכב, ניתן לומר שמדובר על רמת אבזור סבירה כאשר משווים אותה לטנדרונים אחרים. אך העובדה שהסטנדרט הינו רק 2 כריות אוויר מוריד מעט מין ההצלחה הגדולה של שאר האבזור. מרווח הנוסעים סביר ותא המטען כמובן מותאם לשימוש מסחרי ברכב.
ביצועים
בבחירת דובלו עם מנוע הטורבו 1.6 דיזל המשודך לתיבת הילוכים ידנית ברמת גימור XL פנוראמה תיהנו מהספק אדיר וצריכת דלק נמוכה במיוחד. לגיר יש שישה יחסי העברה וזה מביא ל-17.5 ק"מ לליטר. כמו כן ניתן לגרור עד 500 ק"ג ללא בלמים ו-1,300 ק"ג לנגרר עם בלמים.
התנהגות הרכב
פיאט דובלו מאפשר נהיגה צפויה ובטיחותית אך נוחות הנסיעה נוקשה מעט ובעיקר בתוך העיר. יש לציין שבעת שמעמיסים משקל בתא המטען של הרכב, נוחות הנסיעה משתפרת. ריסון תנודות המרכב של הרכב איננו מוצלח כמצופה. חיסרון נוסף של הדובלו הינו שהיא רועשת מעט תחת עומס. מעבר לכך הראות החוצה מהחלונות מצוינת, רדיוס הסיבוב שלה קטן לצורך פניות פרסה וחניות, התחזוקה השוטפת שלה נחשבת לבין הנמוכות בקטגוריה ויש בה מקום ל-5 עד 7 נוסעים לצד שפע של ציוד.