עם איכות הגימור והייצור של פולקסווגן יחד עם הנעה אחורית לשיפור חווית הנהיגה ומראה קופה נקי פולקסווגן ID5 זה SUV משפחתי מאוד אטרקטיבי. היא מציעה טווח נסיעה מרשים ושפע של אבזור בתא הנוסעים.
מנוע וסוללה
פולקסווגן ID5 נמכרת עם מנוע אחד וסוללה אחת. המנוע נמצא מאחור והוא מוכר מדגמי
ID.4 ; ID.BUZZ ודגמים חשמליים נוספים מבית VAG כמו אאודי
Q4 e-tron. ה-ID 5 כבר לא נחשבת לרכב חדש מפני שההשקה הרשמית שלה הייתה בשנת 2021. הייצור התעכב בעקבות מגפת הקורונה ו
שיבושים בשרשרת האספקה העולמית. באיחור אופנתי בשנת 2023 הוא הגיע לישראל. המנוע שנמצא מאחור מייצר הספק של 286 כוח סוס ו-55 קג"מ. מזינה אותו סוללה בקיבולת של 82 קוט"ש וטווח הנסיעה המרבי שמתקבל הוא 546 ק"מ בין טעינות. הסוללה נתמכת כמובן בטעינה מהירה וזמן של טעינה מסוג זה היא כ-28 דקות. המנוע החשמלי של פולקסווגן לא בזבזני, די ממוצע למה שקיים בשוק והוא צורך כ-163 קילוואט לשעה.
רמות גימור ואבזור
לישראל, פולקסווגן ID5 מגיע ב-2 רמות גימור שגם משפיעות מעט על הביצועים וצריכת הסוללה. מה שמפתיע הוא, שהגרסה היקרה והמאובזרת יותר היא בעלת טווח הנסיעה הרחב יותר. כנראה שהדבר היחיד שמבדיל בין המנועים זה עדכון תוכנה.
Pro
ברמת גימור פרו ורמת הגימור פרמיום נקבל אבזור זהה מלבד העניין שלגרסת הפרמיום יש יותר מה להציע. האבזור הבסיסי כולל המון וזה אומר מבחינתנו שאין צורך אמיתי לשלם יותר עבור הפרמיום. האבזור כולל מסך מולטימדיה מתקדם עם מקשי מגע בגודל 12.9 אינץ', משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, כוונון חשמלי וזיכרונות למושבים הקדמיים, חימום למושבים הקדמיים, מצלמות חנייה היקפיות וחיישני חנייה, בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה, חלונות אחוריים מושחרים וחיישני תאורה וגשם. מחוץ לתא הנוסעים נראה גם מראות מתקפלות חשמלית, פנסי מטריקס LED וחישוקים קלים בגודל 19 אינץ'.
Pro Premium
רמת גימור פרמיום משדרגת באבזור ספורטיבי את תא הנוסעים וזה כולל מושבי ספורט, גג שמש פנוראמי עם וילון חשמלי ומערכת שמע יוקרתית של מותג HARMAN KARDON.
בטיחות
פולקסווגן ידועה במערך בטיחותי עשיר עוד מפולקסווגן גולף MK8 משנת 2019 שכבר הכילה את כל מערכות הבטיחות המתקדמות. פולקסווגן ID5 זכתה ל-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של EURO NCUP. מערך הבטיחות האקטיבי שלה כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי עם התרעה ובלימה אוטונומית למניעת התנגשות, היגוי אקטיבי למניעת התנגשות במעבר נתיבים ובמקרה של סטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור והתרעת עייפות נהג. כמו כן, יש לה 7 כריות אוויר.
חווית נהיגה
פולקסווגן iD.5 מתוכננת כרכב קרוסאובר משפחתי בעל אופי ספורטיבי. יש לה יותר כוח בגלגלים מלרוב המתחרות בסגמנט והמנוע האחורי משפר את חווית הנהיגה באופן משמעותי. ל-ID5 יש 286 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש לוקחת פחות מ-7 שניות. המנוע האחורי מאזן את משקל הרכב ומשחרר עומס מהגלגלים הקדמיים כדי לשפר באופן ניכר את ההיגוי בעיקולים חדים ובזגזוג בין נתיבים. המתלים של פולקסווגן ID 5 קשיחים יחסית אך אינם משפיעים באופן ניכר על נוחות הנוסעים. הקשיחות שלהם תורמת לאחיזת כביש גבוהה יותר שאכן דרושה ברכב גבוה. מי שמעוניין בגרסה ספורטיבית יותר של ID5 לא יוכל להשיג אותה בישראל וזה נורא מצער אותנו. ל-ID5 GTX מנוע נוסף מלפנים ושיפורים נוספים שהופכים אותה לספורטיבית מאוד כדי שהיא תוכל לעמוד בכבוד מול
טסלה מודל Y פרפורמנס.
חוות דעת על Volkswagen ID 5
מול רכבים באותה קטגוריה ואותו טווח מחירים כמו קיה EV6, SERES 5 וסקודה אניאק, פולקסווגן ID.5 אינה מציעה חידושים או יתרונות יוצאי דופן אך זה גם מה שפולקסווגן אמורה להיות. החברה בנתה את שמה על העיקרון שכל הרכבים שלה שמרניים וסולידיים והיא ממשיכה לעשות זאת גם ב-SUV החשמלי שלה, ב-ID5. מלבד שליטה שונה במסך המולטימדיה, לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן ובורר ההילוכים שנמצא מעל ההגה, אין הבדל גדול בינה לבין דגמים אחרים של קונצרן VAG שמייצר גם את הרכבים של סקודה, אאודי וסיאט. לדעתנו בחירת ה-ID5 על פני האחרות זה עניין של טעם ובעיקר עבור מי שנאמן למותג ומעדיף אותו על פני האחרים.