פולקסווגן קראפטר
בישראל וכמו באירופה, החוק קובע כי רכבים שמוגדרים כמסחריים זכאים להטבות מס הכוללות בישראל ויתור על המע"מ כאשר המשקל שלו גבוה מ-3.5 טון.
מסיבה זו אנו רואים שסגמנט המסחריות שהמשקל שלהן הוא בין 3.5 ל-4 טון פורח כבר כמה שנים.
היום יש צורך בהוצאת רישיון נהיגה מיוחד בשביל לרכב על רכבים שמשקלם עולה על 3.5 טון אך מי שהוציא רישיון ב' לפני שנת 2011 יכול לנהוג על רכבים במשקל של עד 4 טון.
פולקסווגן קראפטר הינו אח תאום
למרצדס ספרינטר. למעשה, כמעט מכל כיוון שבו תסתכלו על שני הרכבים, תוכלו למצוא משהו משותף.
יחד עם זאת, בגריל הקדמי תוכלו למצוא הבדל לטובת הפולקסווגן כאשר הוא מציג מראה מודרני יותר.
הבדלים נוספים בין הרכבים הינם בכך שהספרינטר החדשה עברה חידוש ששיפר את סביבת הנהג בעוד שהפולקסווגן קראפטר נשאר עם מראה שטמון עוד בשנת 2006 כאשר פלסטיקה שחורה ומחוספסת עוטפת את התא.
נוחות הנסיעה
כיסא הנהג הידראולי ויחד עם זאת ברגעי הנסיעה הראשונים הוא לא ממש נוח. המושב קשה מעט וקטן אך עם הנסיעה המושב תומך בגב בצורה טובה ונוחה.
ישנן אפשרויות כיוונום רבות למושב וגם להגה וזה מאפשר את מציאת תנוחת הנהיגה הנוחה בצורה קלה יחסית אך יש לציין שהמושבים הנוספים נוחים פחות.
מערכת המתלים של הדגם רכה בעת שהקראפטר ריק ונוחות הנסיעה טובה בכבישים המהירים וגם בעיר אך יש לציין כי הרכב מתנדנד הרבה בעת שהוא ריק וכאשר הוא עמוס הוא מתאזן בצורה משמעותית.
בידוד הרעשים של הרכב לא מוגדר כטוב במיוחד, למעשה מדובר באחד מהרכבים שטוען לכתר הרכבים הרועשים כאשר רעשי המנוע הינם הנשמעים ביותר.
בדומה למסחריות אחרות, נסיעה בתוך העיר הצפופה לא פשוטה. הסיבה לכך לא טמונה דווקא באורך של הרכב פרט לצורך במציאת חנייה אלא דווקא בשדה הראיה המוגבל.
יחידת הנעה
הדגם משווק עם מנועי טורבו דיזל בנפח של 2.0 ליטר עם הספק שנע בין 109 כ"ס לבין 163 כ"ס.
הסקירה עוסקת בקראפטר עם ההספק של 136 כ"ס אשר משודכת לתיבת 6 הילוכים ידנית.
אמנם יחידת ההנעה הינה ישנה אבל היא מאפשרת לקראפטר לנוע ולהשיג ביצועים טובים גם ביחס למתחרות.
ההילוכים הראשונים של הרכב קצרים מאוד אך הסחיבה שלו טובה כבר מהם.
הקראפטר מסוגל לנוע בקלות במהירויות הגבוהות יותר גם ממה שהחוק מאפשר ולא ניכרת לרכב בעיה בשמירה על מהירות אחידה ומהירה לאורך זמן.
ידית ההילוכים של הרכב יכולה להיות קשה לתפעול, לפחות בהתחלה אך יש לציין שהיא מדויקת להפליא.
העמסה
כאמור וכמקובל בסגמנט, הקראפטר משווק במספר של גרסאות גובה, משקל ואורך וניתן להתאים אותו לצרכים האישיים של כל אחד ויש לציין שהגרסה הארוכה והגבוהה שלו שוקלת פחות מ-4 טון.
ניתן להעמיס ציוד על הרכב בקלות מפני שהמפתח של הדלתות רחב אך הדלתות קצת כבדות ולא נפתחות בקלות כמו הדלתות של חלק מין המתחרים.
סיכום
מדובר בכלי
רכב מסחרי מהסוג הוותיק. פנים הרכב פשוט, הרכב דל באבזור מתקדם ובידוד הרעשים שלא לא מוצלח.
יחד עם זאת, הרכב ניחן בנוחות נסיעה טובה, חלל העמסה גדול ומנוע חזק.