פולקסווגן קאדי
המותג שמכונה "מכונית העם" ייצר דגמים אייקונים במהלך פעולתו שהובילו ליצירת קונצרן רכבים ענק ולמעשה אחד משני הגדולים ברחבי העולם.
במהלך שנות השמונים הוא הוציא את ה
גולף והפאסאט וכך יצרה והגדירה
פולקסווגן את הרכבים המשפחתיים הגדולים והקומפקטיים של אירופה.
תוך כדי פולקסווגן יצרה טרנד חדש. גרסת ביצועים על גבי בסיס של מכונית רגילה.
באמצע שנות התשעים, החברה קבעה תקן חדש לאיכות פנים הרכבים ובעתיד היא החליפה את קו המנועים של החברה למנועים מוגדשים המשודכים לתיבות דו מצמדיות.
אמנם פולקסווגן הייתה מותג עממי אך בעזרת איכות פנים הרכבים וכניסתה לקטגוריית רכבי פנאי ופאר, פולקסווגן זכתה להילת יוקרה (וגם בזכות העובדה שהקונצרן מחזיק במותגי על כמו למבורגיני, בוגאטי,
פורשה ו
אודי).
מהצד השני, הקונצרן חתום גם על שערוריית זיוף הנתונים הגדול שידעה ההיסטוריה של המכוניות.
בימים אלו פולקסווגן מייצרת קו מלא של דגמי רכבים החל ממיני דרך משפחתית גדולה, פנאי, מיניוואנים,
רכבים מסחריים ועוד.
כיום החברה פונה גם לייצור של דגמים חשמליים ובשנים האחרונות גם חנכה מותג ייעודי לדגמים כל חשמליים.
יבואנית פולקסווגן לישראל כבר במשך זמן ממושך הינה צ'מפיון מוטורס.
פולקסווגן קאדי: דור 5
הדור החמישי של המסחרית הקטנה, הפולקסווגן קאדי נחשף בתחילת שנת 2015.
הדור החדש הינו בעצם מהדורה מחודשת לדגם שהוצג עוד בשנת 2004 לעומת הציפיות לדגם חדש לחלוטין.
מבחינת העיצוב, ניתן לראות שינויים קלים גם מבפנים וגם מבחוץ אך השינויים המשמעותיים שבדור החדש באים לידי ביטוי במערכות בטיחות מתקדמות ויחידות הנעה עדכניות.
הפולקסווגן קאדי מוצע לציבור עם שני בסיסי גלגלים.
2.68 מטר לגרסה הקצרה של הרכב ו-3.01 מטר לגרסה הארוכה והאורכים משתנים בהתאם בין 4.41 ל-4.98 מטר.
בנוסף, הרכבים מוצעים במגוון של תצורות מרכב והתאמות.
מערכות ההנעה
מבחינת היצע יחידות ההנעה, ישנה אפשרות גדולה לבחירה.
ניתן להשיג את הרכב עם מנוע טורבו דיזל בנפח של 2.0 ליטר עם כמה גרסאות הספק כאשר ניתן לבחור בהספק של בין 75 כ"ס ועד ל-150 כ"ס למנוע זה.
הרכב מוצע גם עם שלושה מנועי טורבו בנזין.
מנוע טורבו בנזין בנפח של 1.2 ליטר והספק של 84 כ"ס, מנוע בנפח של 1.0 ליטר והספק של 102 כ"ס ועד למנוע בנפח של 1.4 ליטר עם הספק של 125 כ"ס.
המנועים יכולים להיות משודכים לאחת משלושה תיבות הילוכים. תיבת הילוכים ידנית חמישה הילוכים או רובוטית דו מצמדית עם שישה או שבעה הילוכים.
תא הנוסעים ותא המטען
אמנם השינויים בעיצוב קלים אך ניתן להבחין שסביבת הנהג עודכנה.
יש אבזור רב ועשיר כאשר פולקסווגן מדגישה את מערכך מערכות הבטיחות ברכב שהוא כולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת לניטור עייפות אצל הנהג, חנייה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית.
סביבת הנהג גם קלה וברורה לתפעול והתמצאות ומזכירה את דגמי פולקסווגן המוכרים האחרים.
ניתן לנהוג ברכב בנוחות גם בעבור שאר הנוסעים כאשר מדובר במרווח ונוחות הרכב הכללית.
התנהגות
הפולקסווגן קאדי יכול להתנדנד מעט על גלי כביש אך יש לציין שהוא לא חובט.
הנוחות הכוללת של הרכב טובה יותר מדגמים הקרובים אך הנטייה של הרכב הינה להרחיב קווים בפניות.