סקודה קודיאק מציגה שיפור ניכר בדגש על קיימות, מרווח ובטיחות. ספינת הדגל של המותג הצ'כי בגרסת ה-SUV עבר שדרוג במידות וכעת מציע אלמנטים משפת העיצוב החדשה בשם Modern Solid. סקודה קודיאק החדשה מגיעה עם מערכת מולטימדיה מתקדמת, תצוגה דיגיטלית חדשנית לנהג ושליטה קולית המבוססת על Chat GPT.
הדור הראשון
סקודה קודיאק היא ה-SUV הנמכר ביותר של המותג בישראל בזכות השימושיות, העיצוב ומקום ל-7 נוסעים. בדור הראשון היא זכתה גם במעל ל-40 פרסים בתחום הרכב. הדור הראשון של הדגם איתנו עוד מ-2016. במהלך השנים נמכרו מעל ל-800 אלף יחידות של הקודיאק ברחבי העולם וב-2022 הוא היה לרכב השני הכי נמכר של המותג אחרי סקודה קאמיק. סקודה קודיאק בנויה על הפלטפורמה של פולקסווגן לרכבי SUV ועליה גם מבוססות
פולקסווגן טיגואן אולספייס וסיאט טראקו.
עיצוב וטכנולוגיה חדשים
הדור השני של סקודה קודיאק מצויד בפנסי MATRIX LED עם פס אור אופקי המחבר ביניהם, בתוך תא הנוסעים נעשה שימוש רחב בבדים ממחוזרים ועור שמקורו בתהליך עיבוד ידידותי לסביבה. המסך המרכזי של מערכת המולטימדיה מגיע ב-11 וב-13 אינץ', תלוי ברמת גימור ואפשרות לתצוגה וירטואלית של לוח המחוונים על השמשה הקדמית. ידית ההילוכים החליפה מיקום מהקונסולה, שכעת נקייה וידידותית יותר למשתמש, אל מאחורי ההגה כמו ברכבי סקודה החשמליים. מתחת למסך המרכזי ניתן לראות את המערכת החכמה לשליטה אידיבידואלית בפונקציות שונות ברכב על ידי 3 חוגות בהתאמה אישית של הנהג. כמו כן, יש משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד בהספק של 15 וואט.
דגש בפרטים הקטנים
הדור השני של סקודה קודיאק מציג מכסה מנוע מעוצב עם
לוגו סקודה מעודכן בגימור Unique Dark Chrome מט. הגימור משתלב עם מסגרת הגריל המיוחדת של סקודה, שניתן להאיר אותה כאופציה עם 14 אלמנטים תאורה המייצרים פס אור בין פנסי הראש. מתחת לגריל נמצא פתח אוויר רחב ורציף עם מבנה דמוי-תא דבורה, המעוצב במסגרת של שני "ווילונות אוויר". קו הגג המוארך עוצב בצורה אווירודינמית ומשתפל בעדינות לכיוון האחורי. מקדם הגרר של הקודיאק החדש הוקטן ל-cd = 0.282. שיפורים אווירודינמיים משמעותיים הושגו באמצעות ניהול אוויר אופטימלי לצורך קירור המנוע והבלמים, מראות חיצוניות מעוצבות בצורה אווירודינמית, פגושים קדמיים ואחוריים מעוצבים מחדש, חישוקים אופטימליים מבחינה אווירודינמית, ספויילר גג מוארך עם סנפירים צדדיים, ורכיבי גג לאורך משולבים. החלק האחורי מתאפיין בדלת תא מטען גדולה ורחבה. יחד עם סף טעינה נמוך, הדבר מקנה שימושיות גבוהה. הכתיבה הממוקמת במרכז הדלת האחורית מעוטרת בצבע Unique Dark Chrome. מתחת לדלת תא המטען יש ספוילר אחורי גדול בעיצוב מחודש עם דיפיוזר רחב ומובנה.
מנועים וביצועים
הקודיאק מוצע במגוון גרסאות עם תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, כאשר כל המנועים כוללים 4 בוכנות. גרסאות המנוע כוללות מנוע טורבו-בנזין מיקרו-היברידי בנפח 1498 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס, מנוע טורבו דיזל בנפח 1968 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס, מנוע טורבו דיזל נוסף בנפח 1968 סמ"ק עם הספק מרבי של 193 כ"ס, מנוע טורבו בנזין בנפח 1598 סמ"ק עם הספק מרבי של 160 כ"ס, ומנוע טורבו-בנזין מיקרו-היברידי נוסף בנפח 1498 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס. כל המנועים מציעים מומנט מרבי של 25.5 עד 40.8 קג"מ, תלוי בגרסה, עם סל"ד משתנה בין 1500 ל-1750 לסל"ד למומנט המרבי. כל הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית או כפולה (4X4) ומגיעות עם מספר אופציות תפעול, אך אין בהן יכולות שטח כגון נעילות דיפרנציאל או הילוכי כוח. ביצועים כוללים תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בין 8 ל-9.9 שניות, תלוי בגרסה, ומהירות מרבית של 192-217 קמ"ש. צריכת הדלק משתנה בין 14.1 ל-18.2 ק"מ לליטר, תלוי בגרסה ובתנאי השימוש.
בטיחות מרבית כסטנדרט
הסקודה קודיאק החדשה מציעה רמת בטיחות גבוהה, עם דירוג מרבי של
5 כוכבים במבחן הריסוק. הרכב מצויד במערכת בלמים מתקדמת הכוללת ABS, EBD ו-BAS, ומציגה 7 כריות אוויר. בנוסף, ישנה מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, אפשרות לביטול כרית אוויר לנוסע, מערכת איזופיקס לחיבור מושבי ילדים, חיישני לחץ אוויר, וזמזם התראה לחגורות בטיחות. הרכב כולל בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי דו-גלגלי, ובקרת שיוט אדפטיבית. כמו כן, ישנה מערכת בקרת סטיה מנתיב עם היגוי אקטיבי, זיהוי כלי רכב ב"שטח מת" עם היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור, ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. תוספות נוספות כוללות התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, אך לא כוללות זיהוי תמרורים או התרעה על שכחת ילד במושב האחורי.