סקודה סופרב
המפעל שנהיה לסקודה בשנות העשרים של המאה הקודמת, פעיל עוד מסוף המאה ה-19 אך החל בייצור מכוניות רק בשנת 1905.
לאחר שנרכש על ידי תאגיד הנשק
סקודה וכך שינה גם את שמו, הוא נאלץ לשרת את הנאצים בייצור מכוניות פאר ולא הרבה זמן לאחר מכן גם לשרת את המשטר הקומוניסטי ולייצר מכוניות פשוטות.
עם השנים המפעל עבר לבעלות
פולקסווגן ועם חשיפת
האוקטביה הראשונה בשנת 1996, יצאה סקודה לדרך חדשה. היום סקודה עוסקת בייצור דגמי מיני, משפחתית גדולה וגם רכבי פנאי.
בשנת 2015, נחשף הדור השלישי של הסקודה סופרב תקופה קצרה לפני מועד תערוכת ז'נבה. כמו בדור היוצא, הדור השלישי של הסופרב עושה שימוש ברצפה המשותפת לדור השמיני של הפאסאט.
יחד עם זאת, המידות של הסקודה סופרב גדולות מאלו של הפאסאט ולעומת הדור היוצא, מרווח הכתפיים למושבים האחוריים שופר בדור החדש.
היצע יחידות ההנעה של הרכב מוכרות לנו מדגמים אחרים של פולקסווגן כאשר יש את מנועי הטורבו בנזין עם 7-6 הילוכים עם תיבות דו מצמדיות ואבזור הבטיחות נאה (עם ציון בטיחות גבוה). ברמות הגימור הגבוהות של הרכב, ניתן לשלוט בכיול המתלים.
השיווק של הרכב בישראל החל לקראת סוף שנת 2015.
עיצוב והנדסת אנוש
הדור השלישי של הסקודה סופרב נאה מאוד.
ממדיה הגדולים מעניקים לה נוכחות מרשימה בגביש והעיצוב שלה ייחודי גם כאשר בוחנים את הדגמים האחרים של המותג. העיצוב הפנימי של הסקודה סופרב דומה יחסית לזה של הדור הנוכחי של האוקטביה אבל יש לציין שאיכות החומרים וההרכבה טובים יותר.
המרחב הקדמי של הרכב טוב מכל הבחירות וכך גם המרחב האחורי.
כמו בדגמים רבים גם בסופרב הנוסע האמצעי יסבול מכך שהמושב נוקשה ומנהרת ההינע מפריעה לרגליים. תא המטען של הדור החדש שימושי וגדול במיוחד כאשר הנפח שלו הוא 584 ליטר. בגרסאות היקרות של הדגם, מפרט האבזור מרשים ביותר אך מספק גם בגרסאות הבסיס.
ביצועים
כאשר הרכב מצויד במנוע הטורבו בנפח של 1.4 ליטר, על אף שהוא נחשב לצנוע יחסית, הביצועים של המכונית מספקים לגמרי וצריכת הדלק מרשימה.
כאשר מותקן במכונית המנוע טורבו בעל הנפח של 2.0 ליטר עם ההספק של 280 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים דו מצמדית, כמעט ולא תוכלו להיתקל במצב שבו חסר לרכב כוח. יחד עם זאת, ישנה השהיה המורגשת בעת זינוק מעמידה.
צריכת הדלק של המנוע הגדול עומדת על 8.2 ק"מ נסיעה לליטר דלק במבחנים מאומצים.
התנהגות
נוחות הנסיעה ברכב טובה. ניתן לשלוט בכיול של בולמי הזעזועים והדבר משמעותי ותורם לנוחות. הצמיגים הגדולים של הרכב, ההנעה הכפולה (בגרסה הבכירה של הרכב) ומצב הספורט של המתלים מאפשרים למכונית להיות מהירה בכל הכבישים.
סיכום
היתרונות הבולטים של הסופרב הינם שהיא עשירה בציוד והיא בטיחותית. המכונית בנויה בצורה טובה, מרחב המחיה טוב והביצועים שלה מעולים כאשר הנתון משתפר עם העלייה בגרסאות.
החסרונות הבולטים לעומת זאת, הינם שברמות הגימור הנמוכות אבזור הבטיחות איננו מספק. לסיכום מדובר במכונית סולידית ואיכותית מאוד וזאת גם כאשר היא איננה נחשבת למכונית פורצת דרך.
אפשרי לרכוש את הסופרב בכל הדרכים: מימון מלא,
ליסינג פרטי וליסינג מימוני.