חסכונית במיוחד עם צריכת דלק ממוצעת של 20.8 ק"מ לליטר, מערכות בטיחות אקטיביות ועיצוב ספורטיבי יותר – סוזוקי סוויפט החדשה. כעת היא מגיעה עם הנעה מיקרו היברידית לשיפור צריכת הדלק ומשמשרת את האפשרות לבחור בין תיבת הילוכים אוטומטית לידנית.
דור רביעי
סוזוקי סוויפט הגיעה לדור הרביעי שלה בגרסה הגלובלית (משנת 2004 ואילך). מהדור הראשון, סוזוקי סוויפט זכתה להצלחה ופופולאריות רבה בעולם וכן גם בישראל. האמינות של הסוויפט מתבטאת בכך שיש עוד לא מעט יחידות מהדור הראשון שעדיין נוסעות בכבישי ישראל ומשמשות סטודנטים וכרכב שני במשפחה. המתחרות העיקריות של סוזוקי סוויפט החדשה הן
טויוטה יאריס, יונדאי I20, מאזדה 2, פיג'ו 208, סיאט איביזה ועוד. קטגוריית רכבי הסופר מיני תחרותית מאוד אבל בזכות כך שהסוויפט שומרת על ממדים קומפקטיים ומחיר אטרקטיבי היא מצליחה לבדל את עצמה משאר הרכבים בקטגוריה.
מנוע חסכוני יותר
סוזוקי סוויפט החדשה החליפה את מנוע ה-4 צילינדרים במנוע 3 צילינדרים בנפח של 1.2 ליטר. השינוי הזה תורם לחיסכון של כ-10% בצריכת הדלק שלה לעומת הדור השלישי. מנוע הבנזין החדש מייצר הספק של 82 כוח סוס ולצידו מערכת עזר חשמלית (מיקרו היבריד) שמשפרת במעט את צריכת הדלק והביצועים. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 11.9 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. כל הנתונים האלו תקפים לגרסה האוטומטית (תיבת הילוכים רציפה) של סוזוקי סוויפט. בגרסה הידנית נתון התאוצה משתפר בכמה מאיות השנייה וצריכת הדלק טובה יותר: כ-22 ק"מ לליטר.
בטיחות
סוויפט החדשה קיבלה חבילת בטיחות משודרגת על פי הסטנדרט האירופי והיא כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק, היגוי אקטיבי ובקרת סטייה מנתיב. כמו כן יש רדאר המתריע על הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי בהמשך הדרך, זיהוי כלי רכב בשטחים שאינם נראים במראות הצד, מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום למניעת התנגשות, זיהוי עייפות נהג והתרעה על כך, הפעלה וכיבוי אורות גבוהים באופן אוטומטי והקרנת תמרורים במסך של לוח המחוונים. בנוסף לאלו יש גם כמובן 6 כריות אוויר.
אבזור סוזוקי סוויפט
בתוספת תשלום ניתן לקבל את הסוויפט עם צביעה דו גונית כפי שהיה גם בדור הקודם עם בחירת שילוב צבעים של צבע שחור לגג וצבע נוסף לשאר המרכב. שאר האבזור שלה כלול בכל גרסה שתבחרו וזה כולל תוספות חיצוניות: חלונות אחוריים מושחרים, מראות צד מתקפלות חשמלית ועם הפשרת אדים, כניסה ללא מפתח, תאורת LED מלפנים, חישוקי גלגלים מעוצבים בגודל 16 אינץ', חיישני תאורה להפעלת פנסים באופן אוטומטי, מצלמת רוורס ועוד.
תא נוסעים
לסוויפט החדשה תא נוסעים המשלב הנדסת אנוש מיושנת עבור שימושיות ונוחות כמו למשל בלם יד ידני, כפתורים לשליטה על בקרת האקלים וכו'. אך יחד עם זאת היא מאובזרת בצורה מכובדת מאוד וניתן ליהנות ממסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד ואפל ללא כבל, בקרת אקלים דיגיטלית, חימום למושבים מלפנים, העברת הילוכים מידיות מאחורי ההגה ועוד.
מאז 1985
סוזוקי סוויפט, שהושקה ב-1985 כמכונית קומפקטית חסכונית, התפתחה במהלך השנים למותג מצליח. היא שימשה בסיס לדגמים נוספים כמו איגניס וספלאש, והציעה גרסאות ספורטיביות ואופציות היברידיות. סוויפט זכתה לפופולריות בזכות עלות תחזוקה נמוכה, ביצועים טובים והיכולת לשמש כרכב יום-יומי פרקטי. הדור החדש, שהוצג ב-2024, מציע מנוע משופר ומערכת הנעה היברידית מתקדמת, וממשיך את המסורת של סוויפט כרכב שימושי וחסכוני.
יתרונות
כבר ציינו את יתרונותיה אך יש עוד משהו חשוב שאנחנו חושבים שיכולים להשפיע על בחירתכם. היתרון המרכזי הוא הממדים שלה שעדיין נשארו קומפקטיים לאלו מכם שמעדיפים רכב נוח לנהיגה בעיר. האורך הכולל שלה הוא 3.86 מטר והרוחב הוא 1.73 מטר. זאת לעומת
סיאט איביזה למשל שהאורך שלה הינו 4.05 מטר והרוחב 1.78 מטר.
חסרונות
המנוע החדש שלה אכן מציג שיפור ניכר בצריכת הדלק אבל אינו השתפר בהספק הכוח. ביחס למתחרות בקטגוריה מדובר במנוע חלש יחסית וזאת למרות שהוא נעזר גם במערכת מיקרו היברידית.
חוות דעת
סוזוקי סוויפט היא מכונית סופר-מיני פופולרית מאוד בישראל, הידועה באמינות ובחיסכון שלה. הדגם החדש משמר את היתרונות של הדורות הקודמים, עם שיפורים בעיצוב, בשימושיות ובבטיחות. למרות עלייה במחיר, סוויפט עדיין נחשבת לבחירה אטרקטיבית בזכות
צריכת הדלק הנמוכה שלה והעלות הכללית הנמוכה של התחזוקה. אנחנו מאמינים שמבין רכבי הסופר מיני הנמכרים בישראל, מדובר באפשרות אטרקטיבית מאוד שכוללת עלות רכישה נמוכה, עלות תחזוקה מינימאלית ושימושיות משפחתית מבלי להתפשר על בטיחות ונוחות.