ניסאן קשקאי
המקור של ניסאן הינו בתהליכי מיזוג ורכישה בין חברות ביפן במאה הקודמת עד שהגיעה יצרנית המכוניות 'DAT' לידיו חברת האחזון Nippon Sangyo בשנת 1933. המכונית הקטנה של יצרנית המכוניות שנרכשה קיבלה את הכינוי Datsun ותחת השם הזה נמכרו מכוניות ניסאן במשך שנים רבות.
כבר בשנות השישים, ניסאן הייתה בעלת נוכחות בשווקים עולמיים הכוללים גם את שווקי ארצות הברית וזאת במקביל לכך שהיא ראתה הצלחה בשוק היפני.
באותו העשור ניסאן הפכה כבר לאחת מיצואניות הרכב הגדולות בעולם. במהלך שנות ה-90 ניסאן הקימה את מותג היוקרה
'אינפיניטי' שיועד לשוק האמריקאי וזאת בתגובה למהלכים של חברות מתחרות.
יש לציין כי בשוק האמריקאי, ניסאן שיווקה רכבים המיוצרים במיוחד לשוק זה. בסוף שנות התשעים, קרה אחד מהשינויים החשובים שהפך את ניסאן למה שאנו מכירים היום וזה קרה בעת שניסאן הייתה במצב כלכלי קשה. בעת זו הקימה ניסאן שותפות עם
רנו ובזכות ניהול אגרסיבי של מנכ"ל רנו, ניסאן ראתה התאוששות.
מנכ"ל רנו,
קרלוס גוהן, קיבל אפילו אות הוקרה מהקיסר היפני בזכות הישגיו. בישראל לניסאן הייתה הצלחה אחת מרשימה עם הניסאן טראנו אשר נמכר בכמויות יפות.
ניסאן חשפה את הדור השני של הניסאן קשקאי בשנת 2013. מדובר למעשה, בדור חדש לגמרי כאשר המרכב גדול מהדור היוצא, מערכות ההנעה חדשות והרצפה חדשה.
השיווק של הקשקאי החדשה בישראל החל בשנת 2014 כאשר הוצעו שתי מערכות הנעה, מנוע בנפח של 1.2 ליטר טורבו בנזין עם הספק של 115 כ"ס ומנוע דיזל בנפח של 1.6 ליטר עם הספק של 130 כ"ס. שני המנועים שודכו לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם הנעה קדמית.
החל מאמצע שנת 2017, הוצעה בישראל גם גרסת מנוע טורבו בנפח של 1.2 ליטר עם אפשרות לתיבת 6 הילוכים ידנית. תחילה, שווקו מערכות הבטיחות המתקדמות רק כחלק מרמות הגימור הגבוהות של הרכב, אך כאשר הדגם עודכן בישראל (2017) מערכות הבטיחות המתקדמות נכללות באופן תקני.
בתחילת שנת 2019, השיווק של קשקאי בישראל החל עם מערכת הנעה חדשה. מנוע טורבו בנזין בנפח של 1.3 ליטר כאשר ישנה אפשרות לבחירה בין תיבת 7 הילוכים דו מצמדית עם הספק של 160 כ"ס לבין תיבת 6 הילוכים ידנית עם הספק של 140 כ"ס.
עיצוב והנדסת אנוש
העיצוב החיצוני של הניסאן קשקאי ניחן בהופעה מודרנית וזאת גם לאחר מתיחת הפנים שבוצעה בשנת 2018. הגודל הקטן יחסית של הרכב נותן לו הופעה מעט ספורטיבית. סביבת הנהג של הרכב עשירה באבזור כאשר זה מותקן ברמת גימור גבוהה.
האווירה שהרכב מייצר פשוטה, הדיפונים פשוטים והצבעים קודרים. מרחב הפנים מספיק לגמרי אך לעומת מתחרים, אינו נדיב דיו. בעבור היושבים במושבים האחוריים חסרים פתחי אוורור. תא המטען גדול.
ביצועים
המנוע של מערכת ההנעה עם המנוע טורבו בנזין בנפח של 1.2 ליטר חלש והתיבה מקשה על הנהג (וצריכת הדלק גבוהה). כאשר הרכב מצויד במנוע הטורבו בנפח של 1.3 ליטר עם תיבה דו מצמדית עם 7 הילוכים, השיפור ניכר באופן משמעותי.
התנהגות
בנסיעה בעיר, הנוחות טובה אך כאשר יוצאים ממנה נוחות הנסיעה נפגמת מפני שהרכב ניכר בחוסר ריסון אשר מוביל לתנודות מרכב. מעבר לכך, בידוד הרעשים לא מרשים. יש לציין שבדגם המעודכן של הקשקאי, המצב הפוך ונוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה יותר מאשר בנסיעה עירונית.