מערכות סאונד חדשות באיכות סוחפת, מנועים חסכוניים ונקיים יותר בעלי הספק מרשים וחוויית נהיגה מושלמת – מרצדס CLE קופה החדשה. עיצוב דינאמי ומרשים יותר, חווית נהיגה ספורטיבית ונוחה וחוויה בלתי נשכחת בכל סיבוב.
סאונד ובידור
יש שלוש מערכות סאונד לבחירה בשורת הדגמים של מרצדס CLE קופה החדשה. הציוד המתקדם ביותר הוא מערכת סאונד מתקדמת של Burmester® 3D האופציונלית. המערכת לוקחת את חוויית האודיו הסוחפת לרמה חדשה. עם Dolby Atmos הסאונד מקיף את הנהג והנוסעים עם מרחב חסר תקדים וברור, שמביא אותם כמעט לאיכות סאונד של אולפן הקלטות או לבמה חיה. Dolby Atmo, Dolby Atmos יכולה להשתמש בטווח המלא וליצור חוויית סאונד של 360 מעלות. מערכת Burmester® 3D כוללת 17 רמקולים, כולל שניים קרוב לכל אוזן במושבים הקדמיים.
בקולקציית CLE קופה החדשה, לקוחות
מרצדס-בנץ שיש להם מנוי ל-Apple Music יכולים לגשת לבחירה הולכת וגדלה של שירים ואלבומים הזמינים באודיו מרחבי עם Dolby Atmos. Universal Music Group (UMG) היא חברת התקליטים הראשונה שמעודדת את האמנים שלה ליצור מוזיקה ב-Dolby Atmos. עם תקן האודיו החדש הזה, חברת המוזיקה הגדולה בעולם מאפשרת לאמנים לבסס את תהליכי אישור השירים שלהם על איך שהמיקס הסופי נשמע במרצדס-בנץ. לשם כך, UMG השיקה את הסמל החדש "Approved in a Mercedes-Benz" כתקן "זהב" ליישום Dolby Atmos ברכבים.
המנוע
בעקבות החשמול המתמשך וההקטנה החכמה של מנועי הבנזין, מרצדס CLE קופה החדשה קובעת סטנדרטים חדשים ביעילות. מגוון המנועים כולל יחידות ארבע צילינדרים ומנוע שישה צילינדרים מהמשפחה המודולרית הנוכחית של מרצדס-בנץ (FAME). בנוסף למגדש טורבו, יש להם מחולל חשמל משולב מדור שני (ISG). הוא מספק תמיכה בטווח מהירות נמוך ומבטיח כוח זמין.
ה-ISG כולל מערכת חשמלית של 48 וולט לרכב. היא מבטיחה פונקציות כמו גלישה, דחיפה או שיקום ומאפשרת חיסכון משמעותי בצריכה. יתרון נוסף: המנועים מותנעים במהירות ובנוחות רבה. כתוצאה מכך, פונקציית ה-START/STOP כמעט ואינה מורגשת, כמו גם המעבר בין גלישה עם מנוע כבוי לדחיפה עוצמתית עם כוח המנוע. בזמן עמידה, האינטראקציה החכמה של ה-ISG עם המנוע בוכנה מבטיחה זרימה יוצאת דופן. בזכות סוללה חדשה, כוח המנוע החשמלי הוגדל מ-15 ל-17 קילוואט בהשוואה לשאר הסדרות. מומנט הדחיפה הוא 200 ניוטון-מטר. המתחרה שלה בישראל זאת
ב.מ.וו סדרה 4.
היברידי פלאג-אין בפיתוח
מרצדס CLE קופה תוצע גם כרכב
היברידי פלאג-אין במועד מאוחר יותר. במצב נסיעה חשמלי טהור, הרכב יציע טווח רחב מאוד. לדוגמה, בנהיגה חשמלית תינתן עדיפות בנסיעה בכבישים עירוניים. המנוע החזק ביותר הוא המנוע בשישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (M 256 M). השילוב של מגדש טורבו ו-ISG מבטיח העברת כוח מצוינת ללא דיליי. צינורות הפליטה של שלושה צילינדרים כל אחד משולבים במניף פליטה דו-זרמי ומתחברים שוב ישירות לפני הטורבינה. זה מביא ליצירת לחץ דחיסה ומומנט במהירות ובתגובה מהירה בסל"ד נמוך של המנוע. מרצדס-CLE 450 4MATIC מפיק 280 קילוואט (381 כ"ס) ו-500 ניוטון-מטר של מומנט, ובכך משיג ביצועי נהיגה ספורטיביים ביותר. מנוע הבנזין עם ארבעה צילינדרים (M 254) זמין בשני רמות פלט בהשקת השוק: עם 150 קילוואט כ-CLE 200 ו-CLE 200 4MATIC ועם 190 קילוואט כ-CLE 300 4MATIC. הנפח ההתחלתי הוא 2.0 ליטר. במנוע הזה, מרצדס שילבה את כל החידושים של משפחת המנועים המודולרית FAME ביחידה אחת. בין היתר, יש את ציפוי הצילינדר NANOSLIDE®, חידוד הצילינדר CONICSHAPE®, מגדש טורבו עם חיבור זרימה משתנה והטיפול בפליטת הגזים ממוקם ישירות על המנוע. שסתום הכניסה נסגר כבר במהלך מהלך הכניסה, מה שמפחית את טמפרטורת הגז לאחר הדחיסה. זה מביא ליעילות תרמית גבוהה יותר וכך לשימוש יעיל יותר בדלק. בנוסף, מהמנוע של מרצדס CLE קופה נפלטים פחות מזהמים, ובפרט שיעור חנקן החמצן נמוך יותר. גרסת 190 הקילוואט כוללת גם CAMTRONIC עם מתג הרמת שסתומים בשני שלבים.
תמסורת: אוטומטית מתקדמת בעלת 9 הילוכים
תיבת 9G-TRONIC פותחה עוד יותר להתאמת עם ה-ISG ומשמשת בכל דגמי CLE. המנוע החשמלי, האלקטרוניקה של הכוח ומקרר התמסורת הועברו פנימה או על התיבה. החיבורים שנדרשו בעבר אינם נדרשים יותר, מה שמציע יתרונות מבחינת שטח התקנה ומשקל. בנוסף, יעילות התיבה הוגברה. בין היתר, האינטראקציה המיטבית עם משאבת שמן עזר חשמלית אפשרה להפחית את נפח ההספק של המשאבה המכנית ב-30 אחוזים בהשוואה לדגם הקודם - טוב ליעילות. בנוסף, ישנו דור חדש של בקרת תמסורת Fully Integrated עם מעבד מרובה ליבות וטכנולוגיית הרכבה וחיבור חדשה.
המתלים
המתלים של מרצדס CLE קופה החדשה מאפשר הנאה דינמית בנהיגה על כבישים מתפתלים. במקביל, הוא מציע נוחות נהיגה יוצאת דופן במרחקים ארוכים. ההנחיה המדויקת של הגלגלים הקדמיים על ארבעה קישורים תורמת רבות להתנהגות הדינמית.