מאזדה 3
אמנם מאזדה היא לא אחת מהיצרניות היפניות הגדולות, אך ההשפעה שלה על עולם הרכב גדולה בהחלט.
היא פעילה כבר משנות העשרים של המאה ה-20 אך פועלת בייצור מכוניות תחת שם זה רק החל משנות השישים.
הפריצה של מאזדה לתודעה הציבורית הגיעה עם רכישת הזכויות במנוע הוואנקל של NSU ובעת שהחלה לייצר דגמים בעלי המנוע.
בשנות השמונים יצרה את המשפחתית 323 שנחלה הצלחה גדולה ביפן ומאזדה גדלה במהירות.
יחד עם זאת, במהלך שנות התשעים היא חוותה משברים שהובילו בסוף לרכישתה של מאזדה על ידי
פורד.
מאזדה גם הייתה היפנית הראשונה שהציעה דגמי רכבים בעיצוב מתקדם ומושך המוכרים לכולנו, מאזדה 6 ומאזדה 3.
בנוסף לעיצוב העדכני, מאזדה ציידה את המכוניות ביכולת דינמית ונהיגה מהנה.
בשנים האחרונות מאזדה יצאה עם דגמים חדשים וקוו עיצובי חדש ובנוסף על כך גם מערכך טכנולוגי חדיש המכונה סקיי אקטיב.
מאמצע שנות התשעים ולמעשה עד לתום העשור הראשון של המאה הנוכחית, הייתה מאזדה למותג הנמכר בישראל וזאת בזכות דגמיה המשפחתיים.
הדור השלישי של המאזדה שלוש נחשף בשנת 2013. העיצוב של המאזדה 3 מזכיר במידה ניכרת את העיצוב של המאזדה 6 החדשה בגרסת הסדאן.
יחידות ההנעה של הדור השלישי בנויות על טכנולוגיית הסקיי אקטיב של מאזדה.
בישראל, מגיעים רכבי המאזדה שלוש עם מנועים בנפח של 2.0 ליטר עם הספק של 165 כ"ס ומנוע בנפח של 1.5 ליטר עם הספק של 120 כ"ס. שני המנועים מגיעים עם תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים.
הדור החדש של
המאזדה גדל ברוחבו וגם בבסיס הגלגלים כך שהנוסעים מקבלים מרווח מחיה משופר.
בשנת 2016, קיבלה המאזדה 3 החדשה מתיחת פנים והוכרז על שינויים מגדולים בדגם וביניהם מפרט הנוחות והבטיחות שעושרו.
עיצוב
כיאה למאזדה, העיצוב החיצוני של המאזדה 3 מרשים. החזית של הדגם בעל מראה עוצמתי וחד וקווי המתאר של המרכב ספורטיביים.
גרסת ההאצ'בק של הדגם הינה בעלת מראה ייחודי בישראל. תא הנוסעים של הדגם מאובזר, מעוצב ואיכותי באופן כללי וזאת על אף שחלק מחומרי הדיפון פשוטים.
תנוחת הנהיגה של הרכב נמוכה ביחס לרכבים אחרים ומרחב המחייה של הנוסעים מאחור פחות טוב מהמתחרים הישירים וזאת על אף שבסיס הגלגלים התארך.
תא המטען הינו בעל גודל ממוצא אך מפתח ההטענה צר יחסית.
ביצועים
הגרסה בעלת המנוע בנפח של 1.5 ליטר עם הספק של 120 כ"ס היא לא מהחזקים בקטגוריה.
יחד עם זאת, בזכות תיבת ההילוכים הרכב מקנה תחושה של זריזות מפתיעה.
כאשר הדגם מצויד במנוע בנפח של 2.0 ליטר הוא חזק בצורה משמעותית. בנוסף, המנוע ניחן בצליל ספורטיבי של מנוע חזק.
צריכת הדלק של שני הרכבים דומה ונחשבת לטובה למדי כאשר במבחני צריכה נמצא כי הם עומדים על יותר מ-12 קילומטר לכל ליטר דלק בנסיעה מאומצת.
בהיצע הישראלי יש לציין כי הגרסה בעלת המנוע בנפח של 2.0 ליטר הינה העיקרית.
התנהגות
הדור החדש של המאזדה 3 הוא אחד מהמשפחתיות הדינמיות יותר מהקטגוריה.
נוחות הנסיעה טובה ואחד מהחסרונות העיקריים הינם שרעשי הכביש יחסית בולטים.