עיצוב בולט, תא נוסעים מחודש עם מערך טכנולוגי מתקדם ומנוע טורבו בנזין עוצמתי – יונדאי טוסון החדשה. היא ממשיכה לכבוש את הסגמנט בכל רחבי העולם וכן גם בישראל בזכות עדכון משמעותי הכולל חיסכון בדלק, מולטימדיה חדשה ועיצוב מעודכן.
סקירה כללית
השם טוסון מזכיר מיד את המדבריות של טקסס, ארה"ב. ולמען האמת, זה לא כך במקרה.
יונדאי טוסון מיועדת במיוחד לשוק האמריקאי כאשר שם זה הרכב הנמכר ביותר של היצרנית. יונדאי טוסון החדשה מתמודדת בתחרות קשה במיוחד בסגמנט רכבי פנאי-שטח משפחתיים. כדי להישאר רלוונטית היא צריכה להיות טובה באמת. בסגמנט הזה יש רכבים בעלי הנעה חשמלית,
פלאג-אין, היבריד וטורבו בנזין. נכון לעכשיו, הטוסון מתחרה רק במקצה הטורבו בנזין ולכן היא עודכנה לאחרונה. כעת יש לה מנוע מחודש, שיפור מלא של תא הנוסעים ועיצוב חיצוני מודרני יותר.
מנוע טורבו מעודכן
המנוע שאנחנו מקבלים בישראל יחד עם הטוסון הוא הבסיסי, בנפח 1.6 ליטר טורבו עם 160 כוח סוס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות. בגלל החמרה בתקנות זיהום האוויר יונדאי הוסיפה למנוע הזה מנוע עזר חשמלי בטכנולוגיית מיילד היבריד של 48V וזה גם משפר מעט את הביצועים. יונדאי טוסון החדשה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.8 שניות והמהירות המרבית היא 192 קמ"ש. גם צריכת הדלק הממוצעת שופרה ביחס לדגם הקודם עם צריכה ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר. זה מנוע מסוג T-GDi שמשמש רכבים מקונצרן יונדאי-קיה כבר לא מעט שנים והוא כבר הוכיח את האמינות והאיכות שלו. את אותו המנוע אפשר למצוא ב
קיה ספורטז' ו
ביונדאי קונה.
מתלים ונוחות נסיעה
היא מצוידת במתלי מקפרסון סטנדרטיים כמו שאר הדגמים בקטגוריה שלה. את המתלים של יונדאי טוסון אפשר להשוות לאלה שב
פורד קוגה, רק שבמקרה של הטוסון, ההתמודדות עם שיבושים בנהיגה בכביש עירוני הרבה יותר מוצלחת. עם זאת, הם לא מושלמים ובנהיגה דינאמית, במצבי קיצון כשיש צורך 'לשבור' את ההגה מצד אחד לצד השני לוקח לה זמן מה כדי להתייצב. בנהיגה מהסוג הזה, המתלים של
סקודה קארוק מרגישים מוצלחים יותר. רק בנסיעה במהירות מאוד גבוהה שומעים רעשי כביש ורוח. את המנוע, אם לא תרצו, לא תשמעו. זה אומר שרק בלחיצה עמוקה על הדוושה הימנית, כשהטורים עולים, יחד איתם רעש המנוע. בזכות תיבת הילוכים כפולת מצמדים העברת ההילוכים מתבצעת באופן מהיר במיוחד ללא השהיות וללא קפיצות שמורגשות בתא הנוסעים.
איכות תא הנוסעים
השדרוגים שבוצעו בטוסון בשנת 2024 שיפרו את מגוון החומרים בשימוש. הם רכים וצפופים במקומות החשובים, והגימור טוב יותר בסך הכול, עם כפתורים שפועלים בצורה חלקה ונעימה. אמנם חסר לה את התחושה היוקרתית כמו שיש ב
וולוו XC40 למשל, אך מדובר בשיפור משמעותי. בכל זאת, הוולוו עולה הרבה יותר. יונדאי טוסון מצוידת כעת במסך חדש עבור לוח המחוונים, מסך מרכזי חדש בגודל 12.3 אינץ' עבור המולטימדיה וקישוריות למכשירים ניידים כסטנדרט.
הבטיחות מעל לכל
כרכב משפחתי, יונדאי טוסון החדשה עונה על כל הדרישות המקובלות ואפילו מגדילה עם מערכות מקוריות ברמות הגימור הבכירות. בבסיס, תקבלו 7 כריות אוויר, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות. ברמות הגימור הבכירות תקבלו גם בקרת שיוט אדפטיבית לנהיגה אוטונומית ללא התערבות הנהג, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, זיהוי תנועה חוצה ביציאה מצומת ומערכת למניעת התנגשות בגלישה מחנייה כשלנהג אין שדה ראייה.
מידות משפחתיות
יונדאי טוסון החדשה ממשיכה למצב את עצמה כרכב פנאי משפחתי מוביל עם ממדים מרשימים ושימושיות גבוהה. אורכה של הטוסון עומד על 451 ס"מ, רוחבה 186.5 ס"מ, וגובהה 165 ס"מ, עם בסיס גלגלים נדיב של 268 ס"מ, המספק מרחב פנימי מרשים לנוסעים. תא המטען בנפח 515 ליטרים מציע קיבולת מספקת לשימוש יומיומי, וכאשר מושבי השורה השנייה מקופלים, הנפח גדל ל-1694 ליטרים, מה שמאפשר הובלה של מטענים גדולים יותר.
שימושיות בשטח
בתחום הגרירה, היא מציעה כושר גרירה של עד 750 ק"ג ללא בלמים, ועד 1650 ק"ג עם בלמים, נתון מרשים בקטגוריה. מבחינת תכנון הגחון, מרווח הגחון של 17 ס"מ יחד עם זווית גישה ונטישה המאפשרות גמישות בתנאי שטח קלים. מעבר לכך, אין זמינות לגרסה בהנעת 4X4 או מערכות שטח כלשהן. אבל בזכות צמיגים רחבים ומנוע בעל מומנט של 27 קג"מ היא עדיין מאפשרת נהיגת בשבילים גם כשמצבם אינו אידיאלי ודורש מאמץ.