הדגם החדש לחשמלית הנמכרת ביותר באירופה עם הרחבת טווח הנסיעה ובעיצוב משודרג – טסלה מודל 3. מכונית המנהלים פרמיום-טק שהמציאה את הקטגוריה בהנעה אחורית או בהנעת 4X4.
מה חדש בטסלה מודל 3
במבט חטוף קשה לזהות שמשהו השתנה בדגם החדש של טסלה מודל 3. עיקר השינויים הם במערכות ההנעה וכן יש גם קצת עדכונים בעיצוב. החזית יותר חלקה עם יחידות תאורה דקות. מאחור חתימת האור שודרגה עם יחידות תאורה מינימליסטיות. פנים הרכב גם נשאר דומה עם שינויים קלים בשיפור השימושיות בלבד. הסיבה לכך שטסלה לא שינו הרבה בדגם מודל 3 החדשה היא בגלל ההצלחה של הדגם בכל העולם וכן גם בישראל כאשר זאת אחת המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר. וכשיש כזאת הצלחה סוחפת, למה לקחת סיכונים?
מנוע וסוללה
טסלה מודל 3 החדשה משתמשת באותן יחידות הנעה אבל עם שדרוג קל בתוכנה ובחיסכון באנרגיה שמאפשרים טווח נסיעה מוגדל לעומת
הדגם היוצא. יש שתי גרסאות, לאחת מנוע אחורי ולשנייה גם מנוע קדמי להנעת 4X4.
הנעה אחורית
גרסה זו היא גרסת הכניסה. היא מצוידת בסוללה בקיבולת של 57 קוט"ש ומנוע אחורי בלבד. טווח הנסיעה שמתקבל הוא 513 ק"מ בין טעינות. הביצועים של גרסה זו מרשימים מאוד ביחס למתחרות בסגמנט כמו BYD סיל, זיקר 001 ו
אקספנג P7. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת סביב ה-6 שניות והמהירות המרבית היא 201 קמ"ש. כמובן שגרסת ההנעה האחורית כוללת את האפשרות להטענה מהירה תוך 25 דקות בעמדת
סופרצ'ארג'ר של טסלה.
הנעה כפולה
גרסת ההנעה הכפולה היא איננה גרסת Performance אלא גרסת הלונג ריינג' שחוסכת בצריכת החשמל. ולמרות זאת, היא מספקת נתון תאוצה מדהים של 4.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 233 קמ"ש. גרסת ההנעה הכפולה של טסלה מודל 3 מגיע כמובן עם שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן שיחד מייצרים הספק מרבי של 498 כוח סוס. טווח הנסיעה של מודל 3 Long Range הוא 629 ק"מ שמתקבלים מסוללה בקיבולת של 75 קוט"ש בלבד.
רמות גימור, מפרט טכני ואבזור
שתי הגרסות של טסלה מודל 3 מציעות פחות את יותר את אותה רמת אבזור שכוללת כוונון חשמלי מלא למראות, להגה ולמושבים, מסך שליטה מרכזי בגודל 15.4 אינץ' ומסך נוסף למושבים האחוריים, גג זכוכית, אוורור וחימום לכל המושבים, מערכות רדאר מתקדמות לבקרת השיוט המשוכללת של טסלה וזכוכית כפולה בכל השמשות לשמירה על השקט בתא הנוסעים.
תוספות טסלה מודל 3
בהזמנת מודל 3 כל לקוח יכול לבחור את העיצוב הפנימי ואלמנטים בעיצוב החיצוני לפי טעמו האישי. ניתן לבחור את גודל וצורת הגלגלים, צבע הריפוד, סוג וצבע עץ לקונסולה המרכזית וצבע חיצוני בגימורים שונים.
המהפך שיצרה טסלה מודל 3
טסלה היא יצרנית הרכב הראשונה בעולם שהחליטה שהיא משווקת רק רכבים חשמליים והצליחה יותר מכולן. ההבדל בינה לבין יצרניות אחרות שייצרו רכבים חשמליים לפני כעשור הוא שהחזון לא היה רק במטרה למכור רכבים ירוקים למי שחשובה לו שמירה על הסביבה כמו ניסאן ליף ורנו זואי שהיו הנמכרות ביותר אז, אלא לייצר רכב חשמלי איכותי שכולם יירצו. כדי לגרום לכולם לחשוק בטסלה מודל 3, אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברה, יצר רכב שמספק את כל הטוב שרכב מודרני יכול להציע (ביצועים ספורטיביים, נוחות נסיעה, טווח נסיעה ארוך מאוד, טעינה מהירה ומערכות בטיחות מתקדמות) בתג מחיר עממי יחסית. דומה מאוד לאסטרטגיה של אפל כאשר השיקה את האייפון הראשון. לאחר השקת טסלה מודל 3, כל יצרניות הרכב בעולם מיהרו להכריז על דגמים חשמליים שלהן שאמורים להתחרות בטסלה. אך עדיין, בקטגוריה שלה, טסלה זאת היצרנית שמוכרת הכי הרבה רכבים חשמליים במדינות המערב ורק שנייה ל-BYD הסינית במכירות בכל העולם.