עיצוב חדש לגמרי, איכות נסיעה משופרת ושמירה על יכולות השטח לאורך כל הדורות – טויוטה לנד קרוזר החדש. לנד קרוזר החדש משלב בין יכולות שטח יוצאות דופן לנוחות וטכנולוגיה מתקדמת. הרכב, המוכר בזכות עמידותו וקשיחותו, מציע כעת חוויית נהיגה נוחה יותר בכביש, לצד יכולות שטח מרשימות.
המורשת של לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר נועד כדי לחצות מדבריות ולטפס לפסגות הכי גבוהות. במשך יותר מ-70 שנה
לנד קרוזר בנה לעצמו מוניטין של רכב שטח בלתי ניתן לעצירה ולעיתים הוא משמש כרכב צבאי או רכב שירות במקומות הכי מאתגרים בעולם. טויוטה לנד קרוזר החדשה
מדור 5 שואפת להמשיך את המסורת אך עם הבטחה להתמקדות נוספת בנוחות תא הנוסעים וביכולות הנהיגה בכביש. זה קורה לאורך הדורות כיוון שהדורות הראשונים של לנד קרוזר היו מאוד קשוחים בחוויה שלהם ולא סיפקו נוחות כמו מתחרות אחרות בקטגוריה.
מנוע וביצועים
בגלל הפופולאריות של הדגם, יש מגוון יחידות הנעה המתפזרות ברחבי העולם. לישראל אנחנו מקבלים רק את גרסת Land Cruiser 250 בעלת מנוע בנפח 2.8 ליטר. זה אותו מנוע דיזל שאנחנו מכירים
מטויוטה היילקס בהספק של 205 כוח סוס ו-51 קג"מ. למעשה, זה אותו מנוע כפי שהיה בדור הקודם רק שהפעם הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות יעילה יותר. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות וניתן לגרור עד 3.5 טון. אם היינו מקבלים אלינו את הגרסה עם 6 צילינדרים היה אפשר להשוות את לנד קרוזר החדשה
לריינג' רובר דיפנדר. אבל עם נתונים כאלה אפשר להשוות אותה לרכבים מעט פשוטים יותר כמו פורד ברונקו ו
ג'יפ רנגלר.
יכולות שטח
טויוטה לנד קרוזר שמר על מבנה 'מרכב על שלדת סולם' כך שהמנוע והמתלים נתמכים על ידי מסגרת נפרדת משאר המרכב. היצרנית טוענת שהשלדה חזקה יותר בכ-50% מזו שהייתה בדור הקודם. המבנה המחודש גם מאפשר תנועת צירים ארוכה יותר וזה כמובן חשוב מאוד עבור נהיגת שטח. חוץ מזה, לטויוטה לנד קרוזר יש כמובן גם הנעת 4X4 קבועה, מצב LOW להילוכי כוח קצרים, צליחה של עד 700 מ"מ, נעילת דיפרנציאלים וניתוק מוט מייצב. כל עוד מצב הדרך לא קיצוני מידי, טויוטה לנד קרוזר יכולה לסייע לעבור את המכשולים על ידי מערכות העזר. במידה ויש מכשולים קשים מידיי היא מאפשרת לך לנתק את הבקרות, לנעול את הדיפרנציאלים, להעביר למצב 'כוח' בתיבת ההילוכים ולהתמודד עם זה בעצמך.
איכות נסיעה
בעקבות השיפור במערכת המתלים טויוטה לנד קרוזר מספקת גם נהיגת כביש נוחה יותר מבעבר. אבל, עדיין מדובר ברכב שמיועד קודם כל לשטח ולכן בנהיגה בכביש מהיר הוא מרגיש קצת קופצני ורעש הצמיגים מצליח לחדור לתוך תא הנוסעים. הוא כן מצליח להראות עליונות בכבישי עפר וחצץ. אפשר לשטח אתו את הדרך במהירות מבלי לשים לב בכלל שאין אספלט מתחת לגלגלים.
אבזור
רכב הפנאי הזה מציע מגוון רחב של תכונות נוחות ובטיחות: מדרגות צד מקלות על הכניסה והיציאה, ומגיני בוץ שומרים על ניקיון הרכב. תא הנוסעים מציע בקרת אקלים אחורית נפרדת לנוחות מקסימלית, וחלון מתרומם טלסקופי בדלת תא המטען מקל על הטעינה והפריקה. מערכת ניקוי למצלמה מבטיחה ראות מיטבית, ומערכת שמע JBL עם 14 רמקולים מספקת חווית שמע עשירה. בנוסף, הרכב מצויד במערכת ניקוי פנסים קדמיים, חלונות אחוריים כהים, מערכת ניטור מצבי שטח ובורר סוגי שטח להתמודדות עם כל תנאי דרך. מוט מייצב בעל מנגנון ניתוק משפר את יכולות השטח, וזיכרון למראות הצד מאפשר התאמה אישית. שורת המושבים השלישית חשמלית מקלה על הגישה לשורה השלישית, ומראה מרכזית מבוססת מצלמה משפרת את שדה הראייה האחורי. עיצובו המודרני של הרכב מושלם עם צביעה דו-גוונית.
בטיחות
מערכות הבטיחות של
טויוטה לנד קרוזר מגנות על הנוסעים באמצעות 9 כריות אוויר, מבנה עמיד לפגיעות, ונקודות עיגון למושב בטיחות לילדים. בזמן הנהיגה, מערכות אלקטרוניות עוזרות לשמור על שליטה על הרכב, למנוע התנגשויות, ולהתריע על סכנות אפשריות. המערכות מזהות הולכי רגל, שומרות על מרחק בטוח מהרכב שלפניך, ומסייעות לך לשמור על נתיב הנסיעה. בנוסף, המערכת מתריעה על עייפות, מזהה תמרורים, ומספקת תכונות נוספות לשיפור הבטיחות שלך ושל הנוסעים.