הנעה היברידית משודרגת, מערך בטיחות מורחב ומחיר אטרקטיבי – טויוטה קורולה סטיישן החדשה. גרסת Touring Sports של טויוטה קורולה מציעה מקסימום שימושיות לצד מינימום צריכת דלק.
רקע
טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים. לאור הצלחתה היא שווקה במספר תצורות לאורך הדורות, מקופה 3 דלתות ועד
לגרסת קרוסאובר גדולה. טויוטה קורולה סטיישן, או בשמה הרשמי, קורולה טורינג ספורטס (Touring Sports), נחשפה לראשונה בשנת 2018. היא הגיעה לישראל שנה לאחר מכן והפכה מהר מאוד למכונית סטיישן
הנמכרת ביותר בישראל. בשנת 2024 יצאה גרסה חדשה לאחר מתיחת פנים וכעת היא משווקת בישראל על חשבון גרסת הסדאן, שנכון לרגע זה, אינה נמכרת יותר בישראל. טויוטה קורולה סטיישן, או קורולה TS, מיוצרת באנגליה ומשווקת בעיר לשוק האירופי בו היא זוכה לפופולאריות רבה.
עיצוב
העיצוב החדש של טויוטה קורולה סטיישן מציג את המראה הרחב והנמוך שמקנה תחושה הרבה יותר דינאמית. לקורולה
סטיישן עיצוב פרקטי ומרווח, עם תא מטען גדול בנפח 596 ליטר. המידות הכוללות של הרכב הן: אורך 4,650 מ"מ, רוחב 1,790 מ"מ, גובה 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים 2,700 מ"מ. בתוך תא הנוסעים אין שינויים משמעותיים מלבד שדרוג איכות החומרים של דיפון הדלתות והדשבורד. כמו כן בקורולה סטיישן החדשה תמצאו מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' התומך באנרואיד אוטו ואפל קארפליי לקישור הטלפון הנייד שלכם, מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, זיהוי תמרורים בנסיעה ועוד.
הנעה חסכונית
טויוטה קורולה סטיישן החדשה משווקת בישראל רק עם מערכת היברידית חסכונית במיוחד. המערכת ההיברידית החדשה הינה מדור 5 של טויוטה והיא בעלת שדרוגים נרחבים ביחס לדגם הקודם. יחידת ההנעה בנויה ממנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר לצד מנוע חשמלי אשר יחד מייצרים הספק מרשים של 140 כוח סוס. הסוללה של המנוע החשמלי הפכה לקלה ויעילה יותר ותיבת ההילוכים הרציפה פועלת חלק ושקט יותר מבעבר. טויוטה קורולה סטיישן מאיצה מעמידה למהירות של 100 קמ"ש תוך 9.4 שניות וצריכת הדלק המשולבת הממוצעת שנמדדה על ידי היצרן הינה 21.7 ק"מ לליטר.
שלדה מעודכנת
פלטפורמת TNGA GA-C מספקת לדגם החדש של טויוטה קורולה סטיישן יתרונות דינמיים משמעותיים, כולל שיפורים בארגונומיה של הנהג ובשדה הראייה. היא מציעה מרכז כובד נמוך יותר ב-10 מ"מ, מתלה אחורי רב-קישורי סטנדרטי בכל הדגמים, וגוף קשיח יותר ב-60% הודות לשימוש בברזל בעמידות גבוהה יותר. כל אלו משפרים את היציבות של הרכב, מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה, ומפחיתים רעידות מה שמגביר את תחושת האיכות בנסיעה.
פרקטית מאי פעם
בגרסת Touring Sports הושב תשומת לב מיוחד לחלל הפנים, שעוצב במיוחד
לשוק האירופי, ומציע איכות גבוהה במיוחד. חלל הטעינה המרווח של 598 ליטר כולל מגוון תכונות לפרקטיות ונוחות. מושבים אחוריים ניתנים לקיפול באמצעות ידית שליטה מרחוק ליצירת שטח טעינה שטוח לחלוטין. נוסף על כך, חיישן קkick ללא ידיים מופעל על ידי החלקת רגל מתחת לאזור המרכזי של פגוש האחורי, והפתח שלו הורחב ב-10 מ"מ. מיקום מחדש של בולמי הזעזועים האחוריים אפשר פשטות במבנה דופן המשטח. זה לא רק ממקסם את רוחב שטח הטעינה ומקל על ההעמסה, אלא גם מאפשר כיסי אחסון בדפנות מאחורי תאי הגלגלים משני הצדדים. המשטח עצמו כולל דק בעל שתי רמות (עליון ותחתון), הניתן לפתיחה וסגירה במיקום העליון כמו דלת תלויה מגב מושבי הנוסעים. הוא מותקן כסטנדרט בכל הדגמים, ניתן להפוך אותו עם שטיח בצד העליון וציפוי שרף בצד התחתון לשימוש רטוב או מלוכלך. שטח מתחת לדק הורחב ומצופה בשטיח, עם מפרידי צד ניתנים להסרה. הנוחות משתפרת עוד יותר בזכות תאורת LED לראשונה בעולם בצידי שטח הטעינה, מכסה נשלף ונקודת חיבור לציוד במשקל גבוה.
חוות דעת
החיסרון המרכזי של טויוטה קורולה סטיישן היא היותה רכב משמעם ופשוט. היא לא מציגה שום דבר חדשני או עיצוב תא נוסעים ממכר. הכל בטויוטה קורולה סטיישן החדשה מיועד לפרקטיות ונוחות. כמו כן, יחידת ההנעה ההיברידית עברה חיזוק משמעותי שהוסיף לה יותר כוח סוס ושיפר את צריכת הדלק. טויוטה קורולה סטיישן החדשה זאת הבחירה הבטוחה והחכמה ביותר בעת רכישת רכב סטיישן חדש. אין ספק שמדובר
ברכב משפחתי מומלץ.