טויוטה אוריס
יצרנית הרכבים הגדולה ביותר ואחת משלושת היצרניות הגדולות בעולם היא
טויוטה. על שמה של טויוטה רשומים אייקונים רבים מעולם הרכבים שאת כולם היא ייצרה בפרק זמן קצר.
טויוטה פעילה עוד משנות השלושים של המאה הקודמת כאשר כבר בשנות החמישים היא החלה לפעול גם בשווקים גלובליים.
בשנות השישים היא חשפה את הטויוטה
קורולה הראשונה שהפכה למכונית הנוסעים הנמכרת בישראל ובעולם ורכבים נוספים שזכו לתארים נכבדים. לישראל מיובאת טויוטה החל משנת 1992 על ידי יוניון מוטורוס.
כיום משווק הדור השני של הטויוטה אוריס, המשפחתית הקומפקטית של היצרנית. הדור השני של המכונית נחשף בשנת 2012 בתערוכת הרכבים של פאריז. לעומת הדור היוצא של האוריס, הדור החדש הושק לפני הטויוטה קורולה שעתידה להכיל מכלולים מכאניים זהים. תחילה הדור השני של האוריס הגיעה עם שתי גרסאות של מערכות הנעה.
מנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר עם הספק של 132 כ"ס ויחידת הנעה היברידית הזהה לדור היוצא וגם לפריוס אשר ההספק של הוא של 136 כ"ס. שתי יחידות ההנעה משודכות לתיבת הילוכים רציפה על מנת להטיב עם צריכת הדלק.
הפיתוח של הדור השני של הטויוטה האוריס התחשב בעובדה שתהיה גרסה היברידית ומסיבה זו תא המטען של שתי הגרסאות זהה ועומד על נפח של 360 ליטר לעומת נפח של 310 ליטר בדור הקודם. במהלך שנת 2013, נחשפה גרסת סטיישן אשר ארוכה יותר מהגרסה הרגילה ובעלת תא מטען בנפח גדול יותר.
גרסת הסטיישן הגיעה לישראל במהלך בשנת 2014 אך בגרסה היברידית בלבד. בשנת 2015 הגיעה לישראל הטויוטה האוריס לאחר מתיחת פנים שעברה.
עיצוב והנדסת אנוש
דור
הרכבים החדשים של הטויוטה האוריס הינו בעל עיצוב השונה בתכלית מהדור היוצא. הפעם הוא בעל מראה דינמי ומראה מרשים באופן כללי. תא הנוסעים הינו בעל עיצוב ייחודי ומושך. רמת האבזור של הרכב נאה אך יש לציין כי איכות החומרים של התא פשוט יחסית.
מרחב המחיה של הנוסעים מאחור ומלפנים סביר ונפח תא המטען מספק. גרסת הסטיישן של ההאוריס הינה בעלת תא מטען גדול משמעותית בעל נפח של כ-530 ליטר.
ביצועים
שתי יחידות ההנעה מספקות זריזות מרבית מהדור היוצא והם נחשבים לטובים גם אל מול המתחרות. תיבת ההילוכים הרציפה מספקת חוויית נהיגה טובה גם בעיר וגם בנסיעה בין עירונית אך יש לציין כי בסל"ד גבוה המנוע רועש מעט. תיבת ההילוכים משפיעה רבות גם על תצרוכת הדלק אשר נחשבת לממוצעת בגרסת המנוע בנפח של 1.6 ליטר וכמו כן נחשבת למצוינת לגמרי בגרסה ההיברידית.
התנהגות
ספיגת השיבושים העירונית של האוריס טובה אך בעת שישנם שיבושים גדולים יותר הספיגה פוחתת. בידוד הרעשים של הרכב טוב מאוד אך במהירויות גבוהות ספיגת השיבושים איננה מוצלחת. במכלול, ההתנהגות של הרכב צפויה בעבור הנהג, המכונית מספקת ביטחון ויש לציין כי גרסת הבנזין הינה בעלת אחיזה טובה יותר וזאת בגלל הצמיגים.
סיכום
נקודות החוזקה של האוריס הינה האפשרות לבחור בהנעה היברידית, צריכת הדלק הסבירה או המעולה בהיברידית ושאיכות ההרכבה טובה. לעומת זאת, חסרות מערכות בטיחות מקוריות, היא איננה נוחה במעבר על שיבושים גדולים והחומרים שלה מעט נוקשים.