SUV חשמלי ומפואר בעל הנעת 4X4, חווית נהיגה עוצמתית, מערך בטיחותי מקיף ואבזור יוקרתי – וויה פרי. תא נוסעים מרווח עם חלון פנוראמי באטימות משתנה, עיסוי במושבים ושורה של 3 מסכים שמקנים חוויה טכנולוגית מתקדמת.
חווית נהיגה
וויה פרי היא מכונית מפוארת מאוד ששמה לעצמה כמטרה להתחרות מול רכבי הפרמיום כמו אאודי E-tron, טסלה מודל X, מרצדס EQE SUV ו-
BMW iX. יש לה מערך מתלי אוויר אדפטיביים עם כוונון שמגביה ומנמיך את הרכב, הנעה לכל ארבעת הגלגלים, הספק כוח מרשים, בידוד רעשים אקוסטי בתא הנוסעים ותפעול כל מערכות הרכב דרך 3 מסכי מגע ברזולוציה גבוהה.
מנוע וסוללה
וויה פרי מגיעה אלינו בגרסה אחת שמצוידת בשני מנועים חשמליים להנעת 4X4 קבועה. ההספק משני המנועים עומד על 489 כוח סוס ומומנט מרבי של 73 קג"מ. את המנועים מזינה סוללה בנפח עצום של 106 קילוואט אשר מספקת טווח נסיעה מרשים עד 500 קילומטרים בין טעינות. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות ובתוספת של מספר שניות בודדות עד למהירות מרבית של 200 קמ"ש. לשליטה נוחה יותר על הספק הכוח של וויה פרי יש מגוון של מצבי נהיגה לכל תנאי הדרך.
מצבי נהיגה
וויה פרי יודעת להתאים את עצמה לכל תנאי הדרך וזה כולל דרכי עפר חלקות בתנאי שלג ובוץ וכן גם לכל מצב רוח לנהיגה בכביש. בכל מצב נהיגה וויה פרי משנה את עצמה בגובה, בקשיחות ואפילו בנראות תא הנוסעים. במצב נהיגה קומפורט למשל, המתלים מגביהים את הרכב ב-10 ס"מ כדי לאפשר מהלך מתלים ארוך יותר שמשפר את רכות הנסיעה. במצב נהיגה פרפורמנס (ספורט) המתלים מנמיכים את הרכב ב-10 ס"מ, המתלים נעשים קשיחים יותר וכך גם ההיגוי ורגישות הדוושות. אך זה לא נגמר בזה, במצב ספורט גם המסכים שעל הדשבורד נעים מעט נמוך יותר לתוך הדשבורד כדי לשפר את שדה הראייה לפנים. בלחיצה על דוושת התאוצה פרי נותנת את מלוא הכוח מצמד המנועים שמשפרים את האחיזה בכביש ומאיצים את הרכב במהירות בלתי נתפשת.
בטיחות ללא פשרות
יחד עם כוח גדול מגיע הצורך בבטיחות. וויה פרי מכילה חבילת בטיחות הכוללת מערכות אוטונומיות מתקדמות. כחלק מהמערכות יש שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, וחנייה אוטומטית. בנוסף לכך יש מערכת לראיית לילה עד למרחק של 150 מטר שיודעת לסמן בלוח המחוונים עבור הנהג את המיקום של הולכי רגל ובעלי חיים בשולי כביש חשוך. זה לא מגיע במקום מערך תאורה מסוג LED אדפטיבית חכמה. כמו כן, לוויה פרי יש גם התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, התרעה על שחכת ילד במושב האחורי ומערכת לניטור הנהג.
ספינת פאר לכביש
המידות של וויה פרי הם מהגדולות ביותר בקטגוריה כאשר בסיס הגלגלים הינו באורך של 3 מטר, האורל הכולל הוא 4.9 מטר, רוחב 1.95 מטר מרווח גחון של 21 ס"מ. המשקל העצמי של פרי הינו 2.4 טון. בגלל שלרכב אין שורת מושבים שלישית (אין 7 מקומות ישיבה) נשאר המון מקום בתא המטען שעומד על נפח של 560 ליטרים.
עיצוב
העיצוב של וויה פרי פותח על ידי סדנת העיצוב האיטלקית ITALDESIGN. היא אחראית על עיצוב רכבי מזראטי, פרארי,
פיאט ועוד. לכן ניתן לראות שבעיצוב החיצוני יש אופי איטלקי שכולל סבכה קדמית גדולה עם רשת מאונכת מסיבית (למרות שזה רכב חשמלי והגריל אטום), יחידות תאורה צרות ואלגנטיות מאחור וידיות נשלפות מהדלתות. בגג יש חלון שמש פנוראמי בעל אטימות בצבע לבן בלחיצת פתור שמעלימה את הצבע ומחזירה אותו להיות שקוף. בתוך תא הנוסעים אין הרגשה שמדובר ברכב סיני והוא מרגיש לא פחות יוקרתי מתא הנוסעים של מרצדס EQS. יש שימוש נרחב בעור איכותי בצבע בהיר ואלמנטים שונים מחומרים מגוונים כמו אלומיניום, עץ ופלסטיק רך ואיכותי.
חוות דעת על וויה פרי
וויה פרי זה רכב SUV חשמלי עוצמתי מאוד שיכול לספק כל חובב נהיגה ובכל תנאי הדרך. תא הנוסעים טכנולוגי במיוחד ובכך נמצאים היתרונות והחסרונות שלו. החיסרון העיקרי הוא ההתמצאות בכל מה שקורה בשלושת המסכים ובהפעלת פונקציות שונות שמצריכות כניסה אל תפריטים שונים מה שמקשה לבצע פעולות (כמו הפעלת אוורור מושבים) תוך כדי הנהיגה. מעבר לכך, אין ספק שהיא עומד בגאווה ובמחיר אטרקטיבי מאוד מול רכבי היוקרה המוכרים לנו מאירופה.