יחידת הנעה היברידית חדשה בעלת תצורה ייחודית, עיצוב מרשים ויותר מרווח פנימי מבעבר – הונדה HRV החדשה. יש לה כנראה את נוחות הנסיעה הטובה ביותר בקטגוריה אבל יש לזה מחיר.
החל מ-1999
הונדה HRV זה קרוסאובר משפחתי קומפקטי בסגמנט B-SUV. בקטגוריה הזאת אפשר למצוא את ניסאן ג'וק,
שברולט טריילבלייזר ופיג'ו 2008. HRV נמכרה לאורך 3 דורות כאשר יש פער של מספר שנים בין דור לדור שבהן היא לא יוצרה ולא נמכרה בכלל. הדור הראשון שלה פרץ אל השוק בשנת 1999 כאשר המתחרות בקטגוריה היו
סוזוקי ויטרה וטויוטה
ראב 4. הדור הראשון שווק בהתחלה רק כג'יפון 3 דלתות בעל הנעה קדמית. בהמשך נוספו גרסאות בעלות הנעת 4X4 ושתי דלתות נוספות עבור המושבים האחוריים. להונדה HRV היה מנוע V-TEC חזק וחסכוני בהספק של 123 כוח סוס. למעשה, אפשר לומר שזאת הייתה גרסת הקרוסאובר של
הונדה סיוויק.
נוחות על חשבון יכולות שטח
הדור השני של הונדה HRV הושק 7 לאחר הפסקת הייצור של הדור הראשון. הדור השני הפך לפופולארי מאוד בעיקר בקרב בני הגיל השלישי בגלל הדגש המיוחד שהיא קיבלה בכל הקשור לנוחות נסיעה ושימושיות. היא נמכרה בישראל רק בהנעה קדמית ואיבדה את מרבית יכולות השטח שלה לטובת נוחות הנסיעה בכביש. הדור החדש ממשיך באותו אופן כאשר העיצוב נשאר דומה ונוחות הנסיעה הפכה להיות בראש סדר העדיפויות.
יחידת הנעה היברידית חדשה
הונדה HRV החדשה הינה בעלת הנעה היברידית חדשה מבית הונדה. יש לה מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שעובד לצד מנוע חשמלי ויחד הם מספקים 131 כוח סוס ו-25.8 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת של ההנעה ההיברידית הזאת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר. יחידת ההנעה עוברת בתמסורת ישירה אל הגלגלים הקדמיים. הונדה HRV החדשה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 10.6 שניות והמהירות המרבית היא 170 קמ"ש.
בטיחותית יותר
הדגם החדש מציע מגוון מערכות בטיחות ובמבחן הריסוק האירופי הוא זכה ל-4 כוכבי בטיחות. הונדה HRV מצוידת ב-6 כריות אוויר, רדאר לזיהוי הולכי רגל, דו גלגלי, תמרורים וכלי רכב, ופנסי LED חכמים עם אורות גבוהים אוטומטיים. כחלק ממערך הבטיחות האקטיבי יש להונדה HRV החדשה בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית למניעת התנגשות ובקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק מהרכב שמלפנים.
אבזור יוקרתי
הונדה HRV החדשה נמכרת ב-2 רמות גימור כאשר רמת גימור אלגנס היא הבסיסית והמומלצת בגלל שההחזר החודשי שלה נמוך יותר. ברמת גימור זו תקבלו מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ', אפל קארפליי אלחוטי, משטח טעינה לטלפון נייד, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתח יציאה מאחור, חימום למושבים מלפנים, מצלמה אחורית, חיישני חנייה היקפיים, בורר מצבי נהיגה, חלונות מושחרים מאחור וחישוקי גלגלים בקוטר 18 אינץ'.
Advance
רמת הגימור הבכירה מוסיפה עוד אבזור על הקיים בגרסה הבסיסית. יש אבזור משמעותי כמו התרעה על זיהוי כלי רכב בשטח מת, פתיחת חשמלית לתא המטען וריפוד עור למושבים. בנוסף לכך יש אבזור פחות משמעותי כמו פנסי ערפל, חימום להגה וקיפול חשמלי למראות הצד.
יותר מרווחת
הונדה HRV
החדשה הפכה למרווחת יותר ממה שהייתה
בדור הקודם והיא מתקרבת במידות שלה לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. ולמרות זאת, הונדה HRV החדשה מציגה פרופורציות קומפקטיות לנהג העירוני עם אורך של 435.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 261 ס"מ, תוך שמירה על מרווח גחון שימושי של 18.8 ס"מ. נפח תא המטען, שעומד על 335 ליטר במצב רגיל ומתרחב ל-1305 ליטר בקיפול המושבים, מספק גמישות לשימושים שונים. משקל עצמי של 1380 ק"ג מאפשר כושר העמסה של 490 ק"ג, אך הדגם אינו מיועד לגרירה. מידות הצמיגים 225/50R18, מיכל דלק בנפח 40 ליטר ומרווח גחון מספקים יכולות ניידות טובות.
חוות דעת
מחיר הונדה HRV החדשה חוצה אל הטריטוריה של רכבי SUV משפחתיים גדולים ומאובזרים יותר. זה מעלה את השאלה האם היא טובה מספיק כדי להצדיק את זה. בסה"כ זה
קרוסאובר יפה מאוד בעל עיצוב אלגנטי ומרשים ויש לו יחידת הנעה מצוינת המספקת חיסכון בדלק לצד ביצועים טובים. הונדה מתמחה באמינות וחווית שימוש יוצאי דופן ולנו זה נראה כמו עסקה הוגנת – לשלם יותר במעמד הרכישה ואחר כך לשלם הרבה פחות עבור תחזוקה. כמו כן, המוניטין והשם החזק שלה שומר על המחירון שלה גבוה וזה גם מחושב כחלק מהמחיר בגלל שחלק ניכר מעלות הרכישה תחזור אל הרוכש במעמד המכירה או אם יבצע
עסקת טרייד-אין.