עיצוב מוקפד עד לפרטים הקטנים, חווית נסיעה שקטה במיוחד ואבזור יוקרתי – ג'נסיס G80 החדשה. היא מגיעה עם מנוע טורבו בנזין בהספק של 300 כוח סוס, הנעת 4X4 ומפרט בטיחותי שלוקח את הטכנולוגיה אל הקצה.
עדכונים קטנים אך חשובים
ג'נסיס G80 החדשה עברה מתיחת פנים קלה שכוללת גריל מעודכן בעל סורג כפול, פנסי חזית חדשים בטכנולוגיה מתקדמת יותר, שדרוג מקיף לפגושים מקדימה ומאחורה וגלגלים בעיצוב חדש לגמרי. בתוך תא הנוסעים השינוי הרבה יותר מורגש בעיקר בזכות המעבר למערך טכנולוגי של מסך אחד אורכי המונח על הדשבורד בגודל 27 אינץ', ממשק חדש לשליטה על פונקציות שונות ברכב, מערכת פיקוד מעודכנת לבקרת האקלים ובורר הילוכים חדש.
מנוע וביצועים
המנוע של ג'נסיס G80 החדשה קיבל תוספת כוח וכעת מ-2.5 ליטר הוא מפיק 300 כוח סוס. זה מתקבל מ-4 צילינדרים ומגדש טורבו. המנוע משודך לתיבה אוטומטית מסוג טיפטרוניק המאפשרת גם העברה ידנית בין שמונת ההילוכים שיש בגיר. למנוע אין סיוע חשמלי אבל יש הנעת 4 על 4 מלאה, קבועה. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6 שניות בלבד והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-240 קמ"ש.
חווית הנהיגה בג'נסיס G80 החדשה דומה לזו הקודמת שמאפשרת נהיגה דינאמית – עד גבול מסוים. היא מותאמת יותר לשיוט במהירות גבוה בדומה לרכבי GT. תא הנוסעים שקט מאוד בכל מהירות והמתלים יודעים להתמודד עם השיבושים בכביש באופן כמעט מושלם. המתחרות העיקריות שלה בקטגוריה הן אאודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E-Class. לעומת הגרמניות, ג'נסיס G80 ארוכה ורחבה יותר. אבל, אין לה את אותן יכולות דינאמיות שמאפשרות נהיגה ספורטיבית.
בטיחות
ל-G80 יש מפרט בטיחותי עשיר מאוד וזה זיכה אותה ב-5 כוכבים
במבחן הריסוק האירופי. יש לה מערך של 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית בכל כיוון נסיעה למניעת התנגשות, זיהוי אוטונומי של רוכבי דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירה על מרכז נתיב, אורות גבוהים אשר נדלקים ונכבים באופן אוטומטי, התרעת רכב חולף בעת פתיחת אחת הדלתות והתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי. כמו כן יש לה את מערכות הבטיחות המקוריות של
יונדאי וזה אומר תצוגה של 'שטחים מתים' בעת הצורך בלוח המחוונים וכניסה אוטונומית לחניה.
נוחות ומרווח בתא הנוסעים
ג'נסיס G80 החדשה מציבה את הרף החדש ברכבי יוקרה, עם תא נוסעים שמשדר אלגנטיות ותחושת פנאי יוצאת דופן. העיצוב המוקפד כולל לוח מחוונים מהודר, משטחים רכים למגע וחומרים עשירים ומרשימים, שמקנים תחושת איכות ברמה הגבוהה ביותר. פנים
ה-G80 משדרים יוקרה וסטייל. הסדאן מצוידת בטכנולוגיה מתקדמת, כולל תצוגת OLED מרהיבה, תאורת אווירה מרשימה, תצוגת head-up, ומושבים קדמיים ואחוריים מחוממים וממוזגים. המרחב שמציעה הרכב מרשים: קדימה יש שפע של מקום לרגליים ולראש, בעוד שבחלק האחורי, גם אם פחות מרווח, עדיין יש מקום נרחב לשני נוסעים למצות את החוויה בנוחות. תא המטען מכיל עד 424 ליטרים ובסיס הגלגלים הינו באורך 3 מטר.
טכנולוגיה ומולטימדיה
ג'נסיס G80 החדשה מצוידת במסך OLED ענק בגודל 27 אינץ' הממוקם בחלק העליון של הדשבורד, ומספק חוויית משתמש מרהיבה ומתקדמת. בצידו השמאלי תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי נטול מגע, בעוד שהחלק הימני משמש כממשק אינטואיטיבי למולטימדיה ולמערכות הרכב, המתופעל באופן נוח ומיידי על ידי מגע. בנוסף, המסך ניתן לשליטה גם באמצעות ג'ויסטיק בקונסולה המרכזית, כפתורי הגה ופקודות קוליות. כל ג'נסיס G80 כוללת כסטנדרט את המערכות Android Auto ו-Apple CarPlay אלחוטיים, יחד עם מערכת סאונד פרמיום של מותג Lexicon, להבטחת חוויית שמע עוצמתית ואיכותית.
חוות דעת
ג'נסיס G80 היא סדאן הדגל של היצרנית הקוריאנית. היא מבוססת בחלקה על מכלולים של יונדאי, חברת האם, אך זה לא מורגש באף היבט ברכב. מדובר במכונית סאלון מעוצבת בצורה אלגנטית ומרשימה המשדרת תחושה יוקרתית יותר מהמחיר שלה בפועל. היא מקנה חווית נהיגה ייחודית בזכות שקט מופתי בתא הנוסעים, מנוע עוצמתי בהנעת 4X4 ובטיחות בלתי מתפשרת. אבל, אם אתם מעוניינים במכונית סאלון שמתהדרת בחוויית נהיגה ספורטיבית יותר, לדעתנו, ג'נסיס G80 החדשה היא לא הבחירה הנכונה עבורכם. המתחרות מגרמניה מציעות חווית נהיגה ספורטיבית יותר וכן גם גרסאות קצה המתאימות לנהיגת מסלול (RS5,M5), ואת זה,
ג'נסיס עוד לא יודעת לספק ב-G80 החדשה.