אלפא טונאלה 2024
במחיר התחלתי של 229,000 ₪, אבזור עשיר ועיצוב עוצר נשימה, אלפא רומיאו טונאלה,
המחליפה הלא רשמית של הג'ולייטה, אטרקטיבית מאוד ביחס למתחרות.
מאפיינים
אלפא רומיאו מתגאים במורשת המפוארת שלהם בספורט המוטורי ובעיצוב אומנותי ולא שגרתי לכל הדגמים שלה לאורך ההיסטוריה. אלפא רומיאו טונאלה מתאפיינת בעיצוב חיצוני מרשים, הנעה מיקרו היברידית ואבזור עשיר שכולל ריפודי עור, פנסי מטריקס לד, חישוקי גלגלים בעיצוב החוגה של אלפא רומיאו ובורר מצבי נהיגה DNA המזוהה עם המותג. המתחרות העיקריות של הטונאלה הן
אודי Q3,
לקסוס UX,
וולוו XC40,
ג'יפ קומפאס ו
ב.מ.וו X2.
עיצוב חיצוני
העיצוב של אלפא רומיאו טונאלה 2022 נוצר בהשראת דגמי אלפא רומיאו מיתולוגיים שונים כאשר הגריל הקדמי בצורת משולש נמצא בכל הדגמים של היצרן, פנסי החזית נלקחו בהשראת אלפא זגאטו (SZ) ועיצוב התאורה מאחור מזכיר מאוד את אלפא בררה. קווי המתאר של הרכב מעוגלים וחלקים ללא קצוות מחודדים בכלל וגם קצוות השמשות האחוריים מתעגלים באלגנטיות כלפי מעלה והשמשה האחורית מעוגלת ויחד הן יוצרות צורת קופה ספורטיבית קלאסית.
עיצוב פנימי
גם בפנים הרכב הקו העיצובי של הטונאלה ממשיך לפי המסורת של אלפא רומיאו. ההגה ספורטיבי מאוד ועשוי מכמה סוגי חומרים עם רכות מעודנת באזורי האחיזה ופאדל שיפטינג מאחוריו, לוח המכוונים הדיגיטלי ששומר על צורת השעונים של אלפא, מסך מולטימדיה צף בגודל 10 אינץ', פתחי מיזוג מרכזיים מאסיביים עם גימור אלומיניום ומתגים לשליטה באקלים בסגנון פסנתר. החומרים איכותיים מאוד עם מגוון רחב של טקסטורות עיצוב ויחסית לדגמי אלפא רומיאו מהעבר, הנדסת האנוש מצוינת וטובה יותר מכל מה שהיה קיים עד היום.
יתרונות
היתרון הראשון כמובן זה העיצוב המרגש של הרכב מבפנים ומבחוץ. בנוסף לכך תא המטען הוא מהגדולים בקטגוריה בנפח 550 ליטר. צריכת הדלק הממוצעת היא נמוכה ביחס למכונית ביצועים במימדים שלה – 16.1 ק"מ לליטר לדגם המנוע שמפיק 130 כ"ס. נוחות הנסיעה בעיר ובשיוט רכה מאוד בזכות כיול מתלים לצד הרך לנוחות מרבית בכל סוג של כביש ובדרכי עפר. בנוסף לאלפא רומיאו טונאלה דיפרנציאל מוגבל החלקה לשיפור ההיגוי וביצועי נהיגה בדרכים מפותלות ועיקולים חדים.
חסרונות
החיסרון העיקרי של אלפא רומיאו טונאלה הוא שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין מיקרו היברידי שמפיק רק 130 כ"ס בגרסה הבסיסית ו-160 כ"ס בגרסה הבכירה. הביצועים שמתקבלים אינם ספורטיביים כפי שמצופה מהמותג וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 9.6 או 8.8 שניות בהתאמה. זה נתון אינו מרשים בהתחשב בכך שדגם עממי כמו
יונדאי טוסון עם מנוע 1.6 טורבו בסיסי מציג נתונים מרשימים יותר. אך חשוב להדגיש שמעבר לכך, התחושות בנהיגה דינאמית בהחלט ספורטיביות וההתנהגות מצויינת.