אופל אסטרה החדשה 2024
הדור השישי הגיע לישראל ברמת גימור אחת מאובזרת מאוד, עיצוב חיצוני נוסטלגי ובולט מאוד ומחיר תחרותי בסגמנט המשפחתיות – אופל אסטרה החדשה 2022.
מה חדש באופל אסטרה 2024
האסטרה החדשה עברה מהפך כחלק מהמעבר של חברת אופל לידי תאגיד סטלנטיס. בעיצוב החיצוני עושה הומאז' לאופל קדט משנות ה-80 עם קווי מתאר ריבועיים ומחודדים. מתחת לעיצוב מסתתרת
פיג'ו 308 החדשה. ההבדל העיקרי ביניהן מלבד עיצוב הוא שאת האסטרה מייצרים במפעלי אופל המקוריים בגרמניה. כרגע לישראל היא מגיעה רק בתצורת האצ'בק 5 דלתות ויחידת הנעה אחת שעליה עוד נפרט.
עיצוב חיצוני ואבזור אופל אסטרה החדשה
העיצוב החיצוני של האסטרה החדשה שונה לחלוטין מהדור הקודם. היא עוצבה בהשראת אופל קדט משנת 1979. אפשר לראות את הדמיון די בקלות כשמסתכלים על משולש הפלסטיק עם החריצים מאחורי החלונות האחוריים והחרטום השטוח שיוצרים הגריל וגופי התאורה. קל יותר לזהות אותה כאופל אסטרה דווקא בחלק האחורי על גופי התאורה, יש להם את אותה חתימת אור כמו לאופל אינסיגניה. כחלק מרשימת האבזור של האסטרה החדשה ניתן למנות את כל מערכות הבטיחות המתקדמות מלבד בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. באבזור הטכנולוגי של הרכב יש מסך מגע מרכזי בגודל 10 אינץ' עם קישור אלחוטי לאפל ואנדרואיד, בקרת אקלים עם פתחי יציאה מאחור, חישוקי גלגלים גדולים ומעוצבים, גג פנוראמי, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי ופנסי חזית מסוג מטריקס לד.
רמות גימור אופל אסטרה
לישראל האסטרה החדשה מגיעה רק ברמת גימור אחת – GS Line. זאת רמת האבזור הבכירה ביותר והיא מגיעה בצבע סטנדרטי לא שגרתי: צהוב מטאלי מוזהב עם גג שחור. רמת הגימור הזאת משלבת גימורים ספורטיביים בעיצוב הרכב שכולל מראות צד מחוממות בצבע שחור, דוושות אלומיניום, צביעה דו-גונית למרכב, גימורים חיצוניים מושחרים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, בורר מצבי נהיגה, גלגל הגה מחומם, העברת הילוכים עם פאדל-שיפטינג וכניסה והנעה ללא מפתח. הדור החדש ניצב בתחרות מול
פורד פוקוס ST-Line,
מאזדה 3 ו
סיאט לאון FR.
מנוע וביצועים
המנוע הנו בנפח 1.2 ליטרים, 3 צילינדרים עם מגדש טורבו. המנוע מפיק 130 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ו-23.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית-טיפטרוניק עם 8 הילוכים ומשם הכוח עובר לגלגלים הקדמיים.
תאוצה 0-100 קמ"ש – 9.7 שניות
מהירות מרבית – 210 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת – 16.9 ק"מ לליטר
חוויית נהיגה אופל אסטרה 2023
לאסטרה כיול מתלים נוקשה מעט אך הוא אינו פוגע בנוחות הנסיעה, הספיגה של השיבושים מצוינת. בנסיעות ארוכות אפשר ליהנות ממערכת המולטימדיה עם עברית מלאה ותפעול נוח, בידוד רעשים מצוין ואחיזת כביש גבוהה. בכבישים עירוניים ההיגוי חד ומדויק ותנוחת הישיבה נוחה מאוד עם ראות טובה החוצה שמאפשרים תמרון מאוד גבוה בחניות ורחובות צרים. יחד עם צריכת דלק מצוינת היא מספקת חווית נהיגה טובה וחסכונית מאוד.