טויוטה תתחיל לייצר רכבי יאריס GR H2 עם מנוע בעירה פנימית

Yaris GR H2 1 מבט קדמי

טויוטה השיקה את יאריס GR, שמנוע הבעירה הפנימית שלו פועל על מימן.

מנוע הבעירה הפנימית המשמש בטויוטה יאריס GR H2 הותאם לשימוש במימן נוזלי כמקור דלק.

בשלב זה, עדיין מדובר במכונית מבחן, אך ייתכן שטויוטה תתחיל לייצר מכוניות מסוג זה בזמן הקרוב. 

לא, בהחלט לא מדובר במכונית חשמלית מבוססת תאי דלק כמו טויוטה מיראי, אלא ב GR, בעלת אותו מנוע בעירה פנימית – שעברה להשתמש במימן נוזלי.

כיום מדובר במכונית קונספט המיועדת למטרות ניסוי, והיא משתמשת באותו מנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו המשמש את הקורולה ספורט במרוצים ביפן כיום.

 

יאריס GR H2 עם מנוע בעירה פנימית

כחלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח של מנוע בעירה פנימית, השימוש במימן מציב בפני מהנדסים מספר אתגרים בשל הכימיה השונה של מימן בהשוואה לבנזין.

טויוטה החלה לפתח את המנוע הזה ב-2017. ואם, למשל, אחת הבעיות העיקריות היא שמנוע מבוסס מימן זה מפיק פחות כוח משמעותית בהשוואה לבנזין, טויוטה דיווחה השנה שהצליחה לגרום למנוע הזה לייצר מקסימום דומה הספק של יאריס GR בנזין (272 כ"ס). 

האתגר השני הוא לצמצם עלויות, כי צריך לממן מיכל מימן יקר במקום מיכל דלק זול מאוד.

מדובר באתגר שהחברה מפתחת דרכים ושיטות טכנולוגיות כדי לצלוח אותו.

הרכב קל משקל, והוא יוצר כך כדי לשמור את המימן במצב נוזלי בלחץ גבוה מאוד, שבו יש פליטות NOx נמוכות ופליטות זיהום אחרות נמוכות.

 

Yaris GR H2 1 מבט אחורי

 

מדוע טויוטה עוברת למימן כשכולם מייצרים חשמליות?

כשתעשיית הרכב עוברת בבירור לרכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללות, יש שתי סיבות עיקריות מדוע טויוטה אובססיבית כל כך למימן.

ראשית, ואולי הכי חשוב, יפן בחרה במימן כמקור העיקרי של המדינה לדלק-אפס-פליטה לייצור חשמל ותחבורה. 

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה במדינה, היא חלק בלתי נפרד מהתוכנית של שמירה על האקולוגיה ועל הפחתת זיהום האוויר.

טויוטה מייעדת את הייצור שלה לכל מה שקשור לתחבורה ללא פליטות וזיהום אוויר.

 

כמה קרוב ה-VISION של טויוטה ל-0 זיהום אוויר? 

גם אם נרצה שכל המכוניות החדשות על הכביש ממחר יהיו כלי רכב אפס פליטות, זה לא יהיה אפשרי מכיוון שכושר ייצור הסוללות עבור רכבי EV לא מתקרב ליעד הזה. אפילו בעוד עשור זה עדיין יהיה מורכב. 

יתרה מכך, יש לזכור שלא רק ייצור מצברים מזהם מאוד, אלא שגם יצרני רכב אינם מחויבים להמציא תוכניות למחזור מצברים (רק מסמכים של עקרונות עתידיים).

יחד עם זאת, עדיין, שימוש בדלקים מזהמים אינו פתרון לחברה אפס פליטות.

לדוגמה, אם רשתות הייצור של מדינה מסוימת מבוססות על חלק משמעותי של דלק או פחם, אז במקרה כזה, רכבי EV מזהמים יותר מהיברידיות.

כאשר אלו הם הנתונים, ההיגיון מציע שאנשים לא צריכים להמשיך בגישת השחור-לבן המאפיינת את החברה האנושית הנוכחית.

ולכן הגישה של טויוטה היא להציע מגוון רחב של פתרונות, תוך שימוש במגוון של חלופות לדלקים ופחם ושיטות להפחתת פליטת מזהמים.

 

Yaris GR H2 1 תא נוסעים

 

טויוטה מתקדמת ל-0 זיהום אוויר עם יאריס 2H GR

בסופו של דבר, חשוב לזכור שהעולם לא מתחיל ונגמר באירופה. יש עוד את מזרח אסיה שחייבת ללכת בתלם עם השינויים בתעשיית הרכב, כמו הודו הענקית, דרום אמריקה, מזרח אסיה וכו'.

לאחר שמדינות אלו ואזורים אלו בעולם יישרו-קו עם תוכניות של 0 זיהום אוויר ממכוניות, ייתכן שכולנו נוכל להתקדם לעולם ירוק יותר. 

באזורים רבים בעולם אבל עדיין לא מספיק, יצרניות הרכב צועדות יותר ויותר בכיוון של ייצור מכוניות מבוססות מימן ולא דלק. זאת כחלק מניסיון להפחית את זיהום האוויר ופליטת גזי החממה.

ישנן סיבות רבות לכך שיצרניות רכב נעות לכיוון של ייצור מכוניות מבוססות מימן ולא דלק.

אחת הסיבות היא שמערכות אלו יותר ידידותיות לסביבה. סיבה נוספת היא שעלות הפקת המימן ממקורות מתחדשים צפויה לרדת עם הזמן.

 

מדוע מימן נתפס אקולוגי יותר? 

מכוניות מימן נתפסות כדרך להפחית את זיהום האוויר מכיוון שהן פולטות רק אדי מים ולא פחמן דו חמצני או מזהמים אחרים.

יצרניות הרכב צועדות יותר ויותר בכיוון של ייצור מכוניות מבוססות מימן ולא דלק מכיוון שזו אופציה נקייה ויעילה יותר עבורן.

בנוסף, ככל שהעלות של הטכנולוגיה לייצור מכוניות מבוססות מימן יורדת, לחברות יהיה קל יותר להתקדם לעבר אפשרות זו.

צריכים פרטים נוספים על רכבי יאריס GR H2 ואפשרויות מימון לרכב? פנו כעת לחברת קפיטל מוטורס וקבלו מידע מקיף.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו