טיפים לקנייה של רכב מסחרי

טיפים לקניית רכב מסחרי

רכישת רכב מסחרי בדרך כלל דורשת מהקונה הפעלה של קריטריונים שונים מאוד מאלו שמפעיל מי שקונה רכב פרטי לשימושו האישי. רכב מסחרי הוא בראש וראשונה כלי עבודה וככזה צריך לבחון אותו.

הן בהיבט המקצועי הישיר: האם הרכב שבחרתם אכן מתאים לבצע את מה שדרוש לליבת העסק, והן בבחינה של תפוקה וכדאיות כלכלית: האם הרכב אכן מסייע לעסק להתנהל ולהרוויח, או שאולי הרכישה שלו יוצרת בור תקציבי שרק שמקשה על הניהול של העסק.

לפני שאתם מחליטים על צעד משמעותי כמו קנייה של רכב מסחרי חדש. תעברו על הנקודות והטיפים לקניית רכב מסחרי הבאות לאחר שעברתם על המאמר שפרסמנו לאחרונה עם כל המידע על קניית רכב מסחרי חדש.

 

האם הרכב אמין מספיק?

כשמדברים על אמינות של רכב מסחרי מתכוונים לא רק למוניטין של דגם מסוים, שגם היא נקודה ששווה לתת עליה את הדעת, אלא בעיקר להתאמה למשימות שעל הפרק. למשל, אם הרכב דרוש בעיקר כדי לבצע הובלות של ציוד כבד, יכולת נשיאה והעמסה יהוו שיקול מכריע.

פורד קונקט

אם הרבה מהפעילות מתבצעת בשטח ועל דרכים לא סלולות מומלץ להכניס ל'משוואת האמינות' גם עבירות ועמידות של הרכב בדרכים כאלה, ואולי אפילו לשקול השקעה ברכב מסחרי עם הנעה 4X4. את כל הנתונים האלה תמצאו במפרטי היצרנים ומומלץ להתעמק בהם ולעשות שיעורי בית.

רכישה של רכב מסחרי חדש במימון מלא, שלא תספק לכם את האמינות הבסיסית שהעסק דורש, היא טעות שעסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם לעשות.

 

נוחות היא חלק מהעסק

בהרבה מקרים רכב מסחרי לא משמש רק ככלי עבודה, אלא גם כזירת העבודה המרכזית. עבור עסקים, שהליבה המקצועית שלהם נוגעת בהסעות או הובלות, הרכב המסחרי הוא לפעמים הדבר הכי קרוב ל'משרד', ועבור מי שמבלה ב'משרד' הזה 7 עד 10 שעות ביום, הנוחות האישית היא עניין קריטי שמשליך על בטיחותו ובריאותו.

בהנחה שהרכב המסחרי שאתם מחפשים אמור למלא תפקיד כזה, שימו לב לאבזור שבונה סביבת קבינה נוחה ואל תחסכו באביזרי בטיחות.

כאן המקום לציין שאבזור עשוי להשפיע מאוד על המחיר וחשוב מאוד שתבינו בשלב מוקדם מה כולל המחיר ומה הוא לא כולל. חלק מה"אקסטרות" עשויות להתגלות ככורח מציאות ועלולות לייקר את התהליך. הירידה לרזולוציות האלו צריכה להיות חלק מתהליך השוואת המחירים.

 

השפעה על תזרים העסק

הבעיה הכי גדולה שעסקים קטנים נתקלים בה, כשהם באים לרכוש רכב מסחרי חדש לעסק, היא לרוב במישור הפיננסי. במרבית המקרים, רכב מסחרי הוא ממילא רכב לא זול. מחירו של טנדר איכותי ועוצמתי יכול בקלות לעבור את רף 200,000 השקלים.

מרבית העסקים יתקשו לעמוד בבור כזה שעלול לחסל להם את האובליגו (כלל מסגרת האשראי של העסק) ולייצר בעיות תזרים גדולות. לכן עסק צריך להיזהר לא 'לקפוץ מעל הפופיק' ברכישת רכב מסחרי חדש.

הבשורות הטובות שיש בשוק מימון לרכב החדש תכניות מימון מלא לרכב מסחרי שמאפשרות לרכוש רכב חדש לעסק במימון מלא וללא מקדמה. תוכלי להסתכל בקטלוג העשיר שלנו במגוון רכבים חדשים.

במקום זה תתבצע פריסה ארוכת טווח של תשלומים חודשיים שלא יעמיסו על התזרים השוטף. אופציה נוספת היא לבצע עסקת חכירה (ליסינג פרטי) שגם היא עשויה להיות הרבה יותר משתלמת לעסק.

ההמלצה שלנו, תפנו למומחים של קבוצת הרכב 'קפיטל מוטורס', הם יסייעו לכם לבחור את הרכב האידיאלי לעסק שלכם ולמצוא עבורכם את פתרון המימון האופטימלי.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך