קניית רכב מסחרי: כל המידע

קניית רכב מסחרי

קניית רכב מסחרי דורשת מהרוכש להפעיל סט שיקולים מאוד שונה ממי שסתם רוצה להתחדש עם מכונית משפחתית חדשה. רכב מסחרי נועד בדרך כלל לשרת צורך מקצועי כמו הובלה של ציוד, סחורה או פועלים. האופי של הרכב ייגזר מהצרכים המקצועיים.

יש מי שעבורו הרכב המסחרי האידאלי הוא משאית פיק-אפ עם קבינה פתוחה שקל לפרוק ולהעמיס ויש מישהו שדווקא לצרכי העבודה שלו זקוק לרכב יותר קומפקטי עם קבינה סגורה.

רכב על חשבון החברה

בדרך כלל רכב מסחרי גם יהיה רשום על שם העסק, יש לזה היבט מיסויי ויש לזה היבט כלכלי. חשוב להבין כי גם כאשר עסק נמצא בבעלות פרטית, הוא הרבה פעמים יהיה ישות כלכלית נפרדת הרשומה כחברה בע"מ. ההפרדה הזו נועדה למנוע בלבול ולייצר 'חומת אש' בין העסק לבעלים.

המלצנו על 5 רכבים מובילים לחודש מרץ, מעניין לחץ כאן >>

לכן, כאשר רוכשים רכב מסחרי כמו שברולט סוואנה או רנו מאסטר חשוב לממן אותו מתוך חשבון העסק. הדרך לבחון אם הרכישה כדאית, אפשרית ומשתלמת היא גם באמצעות תחשיב העלות תועלת, הלוקח בחשבון את צפי התנהלות החברה.

שברולט סוואנה החדשה

לפעמים בחירה של רכב מקטגוריה מסוימת יכולה להיות בעלת השלכות במישור המיסוי. למשל, טנדרים מסוימים נחשבים בעיני משרד הרישוי כמשאיות.

מצד אחד זה אומר שרק נהג עם רישיון ג' רשאי ויכול לנהוג עליהם. מצד שני, מבחינת הרישום של ההוצאות השוטפות של העסק, חלק ניכר מעלות הרכב נחשב כ'הוצאה מוכרת' וזה שיקול שכדאי לחשוב עליו, ובכל מקרה לבחון פרטנית גם מול רואה החשבון של העסק.

לשקול פתרון ליסינג

אחד הפתרונות החכמים ששוק הרכב הישראלי יודע להציע הוא עסקת ליסינג לרכב מסחרי. כמובן שאפשר לשלב את העסקה בטרייד אין אטרקטיבי במיוחד. מבחינת עסק פתרון כזה עשוי להתגלות כמשתלם במיוחד. רכב הוא 'נכס' שבאופן מובנה מאבד מערכו וממילא כדי לממש אותו צריך למכור אותו, כך שהוא גם לא מגלם נזילות יוצאת דופן.

לכן, הליסינג מאפשר לכם לחסוך את כאב הראש וכאב הלב של 'ירידת הערך'. בעסקת ליסינג משלמים רק על השימוש התקופתי ברכב ויכולים לחסוך את התשלום הגדול שמקנה לכם 'בעלות', בשונה מעסקת ליסינג פרטי שהבעלות עוברת ללקוח, שממילא לא באמת משרתת אתכם. בחשבון הפשוט עסקת ליסינג של רכב מסחרי יכולה להיות מאוד משתלמת עבור רוב העסקים.

ליסינג פרטי ללא מקדמה: כל מה שצריך לדעת >>

לכן, בכל מקרה של רכישה/ליסינג של רכב מסחרי שווה לבדוק מה יש לקבוצות רכב שמתמחות גם במכירה של רכב חדש וגם בליסינג להציע. הרבה פעמים תגלו כי יש בשוק פתרונות מאוד יצירתיים לסיטואציה כזו.

מובילים גם ברכב מסחרי

על רקע זה, אם אתם מעוניינים להצטייד ברכב מסחרי חדש כמו שברולט סילברדו או טויוטה היילקס, אנחנו ממליצים שתפנו לאחד מסניפי קבוצת הרכב 'קפיטל מוטורס'. קבוצת 'קפיטל מוטורס' היא סוג של One stop shop לרכבים חדשים.

טויוטה היילקס החדשה

החברה מחזיקה בקטלוג רכב חדש שהוא המגוון בישראל. מאחר ש'קפיטל מוטורס' פועלת מול כל היבואנים בשוק, בקטלוג שלה תמצאו דגמים של כל היצרנים מכל הקטגוריות. וזה כולל גם רכבים מסחריים, כך שכל אחד מוצא מה שהוא מחפש.

בשונה מסוכנויות אחרות 'קפיטל מוטורס' פועלת הן במגרש הליסינג והן במגרש המכירה הישירה, ומעל לכל היא נחשבת לגורם מספר אחת בישראל בנושאי מימון רכב. המסקנה מתבקשת: צריכים פתרון מקצועי ומשתלם לרכב מסחרי? גשו ל'קפיטל מוטורס'.

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך