מחפשים רכב מסחרי? קבלו את המרצדס ויטו החשמלית

מרצדס ויטו

אם חיפשם רכב לעסק ואתם מעוניינים גם להוזיל את עלויות דלק אולי כדאי שתחשבו על המרצדס ויטו החשמלית החדשה שעברה לאחרונה מתיחת פנים שכוללת שדרוג מנועים וחבילת בטיחות נוספת. טווח הנסיעה החשמלי? עד 421 ק"מ!

דגם הרכב המסחרי של יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס – המרצדס ויטו, הוא רכב המשויך לקטגוריית רכבי הנוסעים המסחריים המציע תשעה מקומות ישיבה שניתן להסב אותו גם כרכב מסחרי לכל דבר ועניין. 

הגרסה המחודשת שלו לשנת 2020 מגיעה עם יחידת מנוע חשמלית לחלוטין הקרויה eVito וכוללת את מערכת ההנעה החשמלית של דגם ה – EQV המתקדם של מרצדס V קלאס. 

מרצדס ויטו פתוחה

 

יותר מ – 508 אלף יחידות מאז 2014

למרות החזות הדינאמית והמרשימה עם הגריל האנכי וסמל מרצדס המוכר במרכזו, לא ניכרים שינויים מרחיקי לכת בכל הקשור לעיצוב החיצוני שזוכה לו הדגם המחודש. 

לעומת זאת בכל הקשור ליחידות הנעה, תיבות הילוכים ומערכות בטיחות בהחלט ניכר שינוי ושיפור. הויטו של מרצדס החלה את שיווקה לראשונה כבר בשנת 2010 ומאז ועד היום היא זוכה לעדכונים משמעותיים, בעיקר בכל הקשור ליחידות הכוח וטווחי הנסיעה שלה.

למרות שעברו כבר שש שנים מאז הדור הנוכחי, השלישי במספר, של הויטו עד להיום, הצליחה מרצדס למכור מעל ל – 508,000 יחידות מאז רק מדגם זה. כעת מתיחת הפנים המשודרגת כוללת הוספת גרסה חשמלית מעניינת במיוחד.

 

שדרוג משמעותי מתחת למכסה המנוע

אז מה באמת התחדש במתיחת הפנים האחרונה בכל הקשור ליחידות ההנעה ברכב? מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר מוצע עם הספק מרבי של 163 או 190 כ"ס. 

מנוע עם הספק של 239 כ"ס יוצע לאלו שיבקשו ליהנות מגרסת הנוסעים. כל גרסאות המנוע בעלות מנוע קדמי כמו גם מנוע הדיזל בנפח 1.7 ליטר שיוצע בהספקים של 102 או 136 כ"ס. 

באשר לגרסאות המנוע בעלות הנעה אחורית, אלו יסופקו עם תיבת הילוכים אוטומטית תשעה הילוכים. 

 

eVito: גרסה חשמלית חדשה 

אם קיים חידוש אחד עיקרי שראוי לציין בכל הקשור למתיחת הפנים שעברה הויטו בדור הנוכחי שלה מדובר כמובן ביחידת ההנעה החשמלית החדשה שהוטמעה במתיחת הפנים האחרונה. 

הגרסה החשמלית משדרגת באופן משמעותי את הדגם המסחרי של מרצדס וכוללת 204 כ"ס, מונעים בעזרת סוללות ליתיום – יון שמגדילות את טווח הנסיעה באופן משמעותי.

אם בדגם הקודם עמד טווח הנסיעה על 150 ק"מ כעת מדובר על קפיצת מדרגה ותוספת של 271 ק"מ שכעת שמביאים את הוויטו להגיע עד ל – 421 ק"מ בין הטענות.

מדוע מדובר בשינוי מרחיק לכת? מכיוון שרכב מסחרי הפונה לבעלי עסקים כגון הסעות או הובלות וכו' אמור לספק טווחי נסיעה גדולים יותר.

כעת בדגם האחרון, מרצדס בהחלט הצליחה לספק טווח נסיעה מרבי שעומד בטווחי נסיעה סבירים עבור בעלי עסקים, בייחוד עבור אלו שעיקר עיסוקם סובב באזורי הערים הגדולות (אך לא רק).

מצברי הסוללות החשמליות הינם בעלי קיבולת של 90 קילוואט לשעה כאשר הטעינה המרבית שלהם היא עומדת על 110 קילוואט (מעמדה מהירה). 

זמן הטעינה (דרך מטען  בעל טעינה מואצת DC) עומד על 45 דקות ומסוגל לטעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה החשמלית.

המהירות המרבית בגרסה החשמלית עומדת על 140 קמ"ש או 160 קמ"ש בדגם הבכיר יותר ולמעשה אין צורך במהירות גבוהה מזו עבור רכב עבודה. 

 

שינויים בתא הנוסעים

מרצדס ויטו שלאחר מתיחת הפנים האחרונה מגיעה עם שדרוגים נוספים בסביבת הנהג שנועדו להתאים את הרכב המסחרי של מרצדס לכזה שיוכל לספק חווית נסיעה המותאמת לנסיעות ארוכות.

החלק הקדמי ברכב מציע מושב כפול ליד הנהג עם שני שורות מושבים מאחור שכוללות בסך הכול תשעה מקומות ישיבה מרווחים. 

דלת ההזזה להעמסה או העלאת נוסעים מגיעה במרווח של כמעט מטר רוחב (901 מ"מ) ומפתח גובה של כמעט 2 מטר. ניתן לקפל את מושבי השורה השנייה על מנת להקל על ירידה והעלאת נוסעים.  

בין היתר ניתן לקבל כבר ברמת הגימור הבסיסית או בחלק מרמות הגימור הבכירות יותר מושב נוחות לנהג, תאורת תקרה ומערכת חימום, הגה כוח רב תפקודי, מערכת מיזוג אוויר מקורית ומיזוג עם בקרת אקלים לנוסעים מאחור, מערכת שמע  מתקדמת, תא נוסעים מאובזר עם דיפוני צד מקוריים, מערכת בקרת שיוט ומראות חשמליות מחוממות.

בחירה מבין 5 מצבי בלימה: אחת הטכנולוגיות המוטמעות ברכב הן בלימה רגנטיבית (אגירת כוח בלימה) שמאפשרת לנהג הרכב פחות שימוש בדוושת הבלם על מנת להאט.  

מרצדס ויטו

 

חבילת בטיחות מעודכנת

אם נבחן את הוויטו במבט פנים נגלה עיצוב מחודש בקונסולה המרכזית שכוללת מסך מולטימדיה מחודש בגודל שבע אינצ'. 

ניתן לקבל כאופציה גם חבילת בטיחות משודרגת שכוללת בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס משופרת, מראה אחורית דיגיטלית, תיקון סטייה אקטיבי להגה הנהג או מערכת לשמירת מרחק הנהג הכוללת בלימה אוטונומית.

עוד כוללת רמת הבטיחות ברכב מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, כריות אוויר לנהג ולנוסעים מלפנים, מערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים בעת בלימה, מערכת בקרת יציבות, מערכת בקרת משיכה.

שתי מערכות נוספות שבלעדיות ליצרנית הרכב מרצדס ומוצעות בדגם זה הן מערכת לשמירת יציבות במצבים של רוחות צד חזקות ומערכת לניטור ערנות הנהג. 

הדגם החדש צפוי להיות משווק בישראל כבר בחודש אוקטובר השנה. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו