משבר הקורונה: היצרנים מקפיאים ייצור

פורש פנמרה

משבר הקורונה לא פסח על עולם הרכב, ולדאבוננו, יצרני הרכבים בעולם מקפיאים פעילויות ייצור רכבים. יחד עם זאת, עדיין תוכלו לרכוש רכבים דרך יבואני הרכב בארץ, שחלקם עובדים במתכונת מכירות חלקית, מכירות אונליין, טלפוניות וכדומה. אז מה קורה בעולם הרכב בימי הקורונה?

רק לאחרונה וכמעט בסמוך לפריצת מגפת הקורונה, חברת BMW עוד הספיקה להשיק דגם חדש (2 גראן קופה), יחד עם חברות רבות אחרות ויצרני רכבים שבשנים האחרונות, משיקים עוד ועוד דגמים חדישים. עולם הרכב עבר תהפוכות לא מעטות בשנים האחרונות, כולל מגמות חדשות בבחינה המכאנית של רכבים. אם בעבר רכבי טורבו היו מעין מוצר אקזוטי, הרי שכיום אחוז ניכר מהרכבים המיוצרים הם בעלי מנועים עם מגדש טורבו. ואם כל כך השתכללנו עם השנים, האם נגיף הקורונה מאיים לקחת אותנו אחורה? אוקי, לא ממש, נסביר מדוע.

 

יצרני רכבים מקפיאים ייצור מכוניות בשל נגיף הקורונה

יצרני הרכבים בעולם מקפיאים את הייצור של המכוניות בעקבות נגיף הקורונה, שהתפרץ בשנת 2020. מאחר וכל הפלנטה עומדת דום לנוכח הנגיף שפקד אותה, הכלכלה נעצרה גם היא במדינות רבות בעולם, מה שהפך את הרכישה של רכבים חדשים לפריבילגיה עבור אנשים רבים. 

אם כך, מתי נזכה לראות ייצור של דגמים חדשים של רכבים בעולם? מסתמן כי כרגע, הצפי המשוערך הוא אינו בקרוב. כנראה שניאלץ להמתין בסובלנות, סביר להניח שלפחות חצי שנה ועד שנה, עד שנתחיל לראות את יצרני הרכבים חוזרים לפעילות מלאה, או לפחות ניכרת. 

 

אז כיצד רוכשים רכבים היום בימי הקורונה?

למזלנו, כולנו חיים כיום בעידן משוכלל ודיגיטלי, מה שמאפשר לכם רכישת רכבים אונליין באינטרנט. מחפשים לקנות רכב באינטרנט? אפשרי דרך הסוכנויות השונות, אך כמובן שיהיה עליכם לוודא טלפונית כי אכן האפשרות הזו מוצעת דרך המשווק שבחרתם. כך יוצא שאם תרצו לרכוש למשל וולוו או הונדה, תוכלו לקבל נסיעת מבחן עד הבית, נציג חברה עד הבית ושירות כמעט מלא. 

בכל מקרה, בין אם מעוניינים לרכוש יונדאי, אלפא רומיאו, מרצדס או כל רכב אחר, יהיה מומלץ לבדוק טלפונית לפני שאתם מגיעים. נכון לתאריך 19.04.2020, חלו שינויים בהגבלות בעקבות נגיף הקורונה, ועולם הרכב לא נשאר מאחור, גם כאן יורגשו הקלות בהגבלות. למשל, רה"מ בנימין נתניהו הכריז במוצ"ש ה-18.04.2020 כי יהיה ניתן להפעיל עסקים אשר ממוקמים במרחב הציבורי (לא קניונים).

 

מה קורה לגבי הקורונה ואירועים מוטוריים מסביב לעולם ובארץ?

יחד עם הקפאת פעילותם של יצרני הרכבים בעולם בגלל נגיף הקורונה, האירועים המוטוריים של תקופתנו גם הם אכן נשארים מבוטלים. מצער, אבל זו התמונה. אם תכננתם לבקר במסלול פצאל או במסלול הנהיגה בבאר שבע (תוכנן בעיקרון אירוע מוטורי ענק שהיה אמור לכלול מרוצי דראג וגם "דריפטינג"), אתם תצטרכו כנראה להמתין עד שנה הבאה, בתקווה שנגיף הקורונה יתנער מעלינו.

 

פירוט יצרניות הרכבים בעולם שהפסיקו פעילות בגלל קורונה

חלק מיצרניות הרכבים בעולם הפסיקו פעילות ייצור רכבים באופן מוחלט בעקבות נגיף הקורונה. זהו נתון שלא נעים לאוזני אף אחד, אך יש חדשות טובות. בעוד שחלק מהיצרניות הקפיאו את פעילותן עד הודעה חדשה, חלק מיצרניות הרכבים בעולם הודיעו כי תיתכן תחילה של ייצור באופן מוגבל יותר בקרוב. 

כך יוצא שאם תרצו לרכוש אסטון מרטין חדשה, תצטרכו להמתין עד הודעת החברה בתאריך 20.04.2020. ייתכן שאסטון מרטין יחזרו לפעילות ייצור, נחזיק אצבעות. מעוניינים לרכוש BMW חדשה, או מחכים לדגם חדש של מיני ורולס רויס? רולס רויס זוהי חברה בריטית, ובריטניה כרגע נמצאת במוקד התפרצות נגיף הקורונה, מה שלא מסמן לנו טובות. רולס רויס הודיעו כי הפעילות של ייצור המכוניות שלהם תושבת החל מהתאריך 23 במרץ ולמשך שבועיים. נמתין לבאות.

 

מה עושות יצרניות הרכבים בכדי כן לשווק רכבים בימי קורונה?

אף אחד מאיתנו לא היה מוכן למגפת הקורונה, גם לא יצרניות הרכבים בעולם. באופן כללי, כל יצרניות הרכבים הודיעו על הקפאת תהליכי הייצור של רכבים, כולל וולוו והונדה, ג'נרל מוטורס, טויוטה, מאזדה וכו'. בעוד שמפעלי וולוו בשוודיה נסגרו כבר ב-26 במרץ, הם נפתחו מחדש בתאריך 14 באפריל. כעת, התמונה של הייצור היא עדיין חלקית וממש לא בשגרה. 

חשוב להבין כי הייצור של מכונית כולל המון שלבים ותהליכים בדרך, מה שאומר בעצם שמפעלים רבים מסביב מקפיאים את פעילותם גם כן. למשל, מפעלים אשר מייצרים גירים ותיבות הילוכים עברו גם הם למתכונת ייצור מאוד מצומצמת. כין ספק שאף אחד לא נשאר חסין מנגיף הקורונה. גם אם אנשים לא נדבקו פיזית בנגיף, חשבון הבנק שלהם נפגע כנראה גם הוא.

 

האם יצרניות יונדאי ומאזדה הקפיאו פעילות ייצור בגלל הנגיף?

בעוד שיצרנית יונדאי הפסיקה את פעילותה לחלוטין וללא כל צפי משוערך לחזרת ייצור, חברת מאזדה דווקא נתנה צפי משוערך לחזרה לפעילות ייצור של מכוניותיה. המפעלים של יונדאי הם בארה"ב, שכרגע סובלת קשות מנגיף הקורונה, וזו הסיבה שכרגע אין צפי משוערך לחזרה לפעילות. 

לעומת יונדאי, חברת מאזדה, שמפעליה נמצאים גם במקסיקו וגם ביפן, הודיעו על חזרה לפעילות ברבעון השני של שנת 2021. אגב, ליצרנית מאזדה קיימים גם מפעלים בתאילנד, שפעילותם הופסקה לזמן קצר וכבר חזרו לפעילות.

 

קונצרן הרכב הכי גדול באירופה משהה פעילות בגלל קורונה

פולקסווגן כיום נחשבת יצרנית הרכב הגדולה ביותר באירופה, וגם היא עצרה את פעילותה בתאריך 19.03.2020. החברה מחזיקה במפעלים במדינות ובערים גדולות בעולם כמו גרמניה (3 מפעלים שם), סלובקיה, ספרד, פולין ועוד. 

פולקסווגן

יצרנית הרכב הגדולה ביותר באירופה. (קרדיט: unsplash.com).

רוצים לרכוש פולקסווגן חדשה, או רכב אחר? מומלץ להשתמש בשירותי האונליין שחברות הרכבים מציעות לכם. תוכלו לקבל שירות כמעט מלא, אך מצומצם ב"ניחוח" שלו. אנחנו מתכוונים לדברים כמו נסיעת מבחן שעדיין אפשרית, אבל היא מתבצעת ברוב החברות ללא נציג מטעם החברה. האמת שזה דווקא נחמד. בכל מקרה, נמתין עד לשנת 2021 בכדי לחזות בפריחה מחדש של עולם ייצור הרכבים. בינתיים, שתהיה בריאות שלה לכולנו. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך