מקסוס eDeliver 3 – בדקנו את טווח הנסיעה האמיתי

מקסוס-edliver-3 החדש

המסחרית החשמלית החדשה של מקסוס – EDeliver 3 הגיעה לקפיטל מוטורס. היצרן מצהיר על טווח

נסיעה של 240 ק"מ בין טעינות אז לקחנו אותה למבחן דרכים מקיף שכולל נסיעה עירונית ובינעירונית

ומדדנו את טווח הנסיעה האמיתי שלה.

מפרט טכני מקסוס אי-דליבר 3

המידות של ה-EDeliver 3 מעט קטנות יותר מאלו של פולקסוואגן טרנספורטר וגדולות יותר מסיטרואן ברלינגו:

רוחב – 1.78 מ', גובה 1.89 מ', בסיס גלגלים – 2.91 מ' ואורך כולל – 4.55 מ'. המנוע החשמלי נמצא בחזית ומפיק

הספק מרבי של 120 כ"ס ו-26 קג"מ. הסוללה הינה בנפח 52.5 קוט"ש וצריכת החשמל עומדת על 236 וואט שעה לקילומטר. כך

מתקבל נתון, על פי תקן ה-WLTP של 240 ק"מ טווח נסיעה בין טעינות.

הסוללה נתמכת בטעינה מהירה בזמן של 45 דקות מ-20% סוללה עד ל-80%.

 

תת דגם קצר
אחריות 5 שנים עבור הרכב ו-8 שנים עבור הסוללה
תאוצה 0-100 קמ"ש 12 שניות
מהירות מרבית 120 קמ"ש

חווית נסיעה מקסוס EDELIVER 3

נכנסו לרכב כאשר הסוללה מלאה. באמצעות בורר מצבי הנהיגה ניתן לבחור בין מצב חיסכון בחשמל מצב "רגיל", אנחנו בחרנו

במצב הרגיל כמובן. מנהיגה קצרה ברכב אנחנו מגלים שההספק של המנוע החשמלי הוא גבוה מאוד ביחס לוואנים בעלי הספק דומה בהנעת

דיזל בזכות מומנט רב והאמת היא שדוושת ההאצה רגישה מאוד וזה הקשה עלינו לשלוט על מהירות נסיעה קבועה. אחרי שהעברנו למצב

נהיגה ECO השליטה בדוושה הפכה לסלחנית ונוחה יותר. יחד עם זאת, היא מאיצה בעוצמה מעמידה ומתקבלת תחושה

שגם עם משקל רב בתא המטען היא עדיין תאיץ די בקלות. מרגישים היטב רעשי רוח שנכנסים לתוך הרכב אך לא משהו

יוצא דופן בהשוואה לסיטרואן ג'אמפי למשל.

 

מקסוס-edliver-3 החדש

טווח הנסיעה האמיתי של מקסוס E-דליבר 3

יצאנו לכביש בינעירוני שהמהירות בו מוגבלת ל-80 קמ"ש ומהירות הנסיעה הממוצעת שלנו הייתה כ- 70 קמ"ש. אחרי נסיעה של 56 ק"מ

עברנו לכביש מהיר. בשלב הזה הסוללה שלנו עמדה על 78%. המשכנו בנסיעה קצרה במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש ולבסוף

נכנסנו לכביש עירוני, לסביבה המתאימה ביותר עבור ה-EDELIVER, כדי לקבל נתון מדוד בשילוב כל שלושת

סוגי הכבישים ותנאי הדרך. גילינו שבנהיגה בעיר טווח הנסיעה אינו מצטמצם כמעט וניתן לנהוג כל היום בעיר בלי לחשוש

שתיגמר הסוללה. זה מתקבל בזכות מהירות נסיעה נמוכה ועצירות רבות שמטעינות מעט את הסוללה על ידי בלימה רגנרטיבית.

את היום שלנו סיימנו עם 50% סוללה אחרי שנסענו 127 ק"מ. בחישוב פשוט, אם היינו ממשיכים באותו סגנון נהיגה היינו מגיעים

כנראה ל-254 ק"מ. יצא שקיבלנו טווח נסיעה גבוה יותר מזה של תקן WLTP. זאת מפני שגילינו שהם מבצעים את הבדיקה

כאשר הרכב עמוס ב-750 ק"ג נוספים שמקצרים את טווח הנסיעה.

לחץ כאן לרכישת הרכב

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו