היכרות ראשונה עם ברלינגו חשמלית 2025

ברלינגו חשמלית

במרץ 2024 החל השיווק של סיטרואן ברלינגו חשמלית החדשה. למעשה עדיין מדובר בדור השלישי של הברליגנו אבל עם עיצוב חדש לחלוטין ושדרוג ניכר בתא הנוסעים. סיטרואן ברלינגו החדשה משתמשת באותו מנוע חשמלי בהספק של 100 קילוואט וסוללה בקיבולת של 50 קוט"ש.

סיטרואן ברלינגו 2025
עם עיצוב חדש לחלוטין ושדרוג ניכר בתא הנוסעים סיטרואן ברלינגו החדשה משתמשת באותו מנוע חשמלי

עדכון חיצוני משמעותי?

סיטרואן E-ברלינגו עברה ריענון חשוב, פעם נוספת, בדור השלישי שלה. מסחרית העבודה הנמכרת ביותר בישראל משמשת את רוב העסקים הזקוקים לטנדר קטן. היא מציעה אבזור בטיחותי נדיב, תא נוסעים מאובזר בכל הדרוש וחווית נסיעה נוחה מאוד. כל אלו לצד מחיר נמוך ואפשרויות רחבות לרכישה כולל ליסינג מימוני לעסקים, מימון מלא וטרייד-אין. העיצוב החיצוני החדש הוא קו העיצוב המעודכן של סיטרואן עבור רכבי הקרוסאובר וה-SUV שלה. ראינו חזית כמעט זהה בסיטרואן C3 החדשה. מעבר לכך, המידות נשארו כמעט זהות ואין שינויים משמעותיים בחלק האחורי או בצד הרכב. מי שכבר נוהג בברלינגו דור 3, כנראה לא ירגיש בהבדל בין הדגמים.

סיטרואן ברלינגו חשמלית
המידות נשארו כמעט זהות ואין שינויים משמעותיים בחלק האחורי או בצד הרכב

שדרוג תא הנוסעים

השיפור העיקרי (והחשוב יש לומר) בתא הנוסעים זה איכות החומרים. ברלינגו חשמלית 2025 מרגישה איכותית יותר ונראה שהיא מכוונת אל אלו המעוניינים להשתמש בברלינגו שלהם גם כרכב פרטי. כמו כן גם המסכים גדלו באופן ניכר. מסך הנהג (לוח מחוונים דיגיטלי) כעת גדול יותר ובעל רזולוציה גבוהה ממה שראינו עד כה בגדמי ברלינגו. אך מעבר לכך, הכל נשאר בדיוק כפי שאנחנו אוהבים וזה כולל את שפע תאי האחסון, מזגן עוצמתי בשליטה דיגיטלית, בורר הילוכים אלקטרוני, משענות יד נפרדות לנהג ולנוסע, 3 מושבים גדולים מאחור וכו'.

ברלינגו חשמלית
ברלינגו חשמלית 2025 מרגישה איכותית יותר

יחידת הנעה וסוללה

סיטרואן ברלינגו חשמלית החדשה משתמשת באותה יחידת הנעה שפגשנו בשנת 2020. זאת אותה יחידת כוח שמשמשת את כל רכבי סטלנטיס החשמליים מאופל קורסה החשמלית ועד לג'יפ אוונג'ר החשמלי. מדובר במנוע חשמלי הנמצא מקדימה מעל הסרן הקדמי ומחובר בתמסורת ישירה לגלגלים הקדמיים. המנוע מייצר הספק מרבי של 100KW שהם 136 כוח סוס. את המנוע החשמלי של סיטרואן ברלינגו מזינה סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש. 235 קילומטר זה הטווח המרבי שהיא מאפשרת לפי תקן WLTP מטעינה לטעינה. את הטווח הצנוע יחסית מכסה האפשרות להטעין כ-350 קילומטר לשעה בעמדת טעינה מהירה. זה אומר פחות מ-25 דקות לטעינה מלאה של הסוללה. נוסף על כך, יש אפשרות לטעינת מכשירים חשמליים חיצוניים דרך שקע הטעינה (V2L). פתרון שימושי מאוד גם לעבודה וגם עבור קמפינג בסוף השבוע.

ברלינגו החדשה
הכל נשאר בדיוק כפי שאנחנו אוהבים וזה כולל את שפע תאי האחסון

סיטרואן ברלינגו דור 3

הדור השלישי של סיטרואן ברלינגו הוצג בשנת 2018. עליו מבוססים 4 דגמים נוספים (כמעט כל קטגורית המסחריות הקטנות) וזה כולל את פיג'ו פרטנר (שכבר לא נמכרת בישראל), אופל קומבו, טויוטה פרואייס סיטי ופיאט דובלו. ההצלחה של ברלינגו החלה מהדור הראשון בזכות מתכון פשוט וגאוני. הם לקחו את סיטרואן ZX (מכונית משפחתית) ושמו לה מרכב גבוה ומרווח יותר. כך בעצם קיבלנו את הסגמנט הפופולארי שמאפשר נוחות נסיעה של רכב משפחתי ושימושיות של רכב מסחרי. הדור השלישי משתמש באותו מתכון והוא מגיע בהנעת טורבו דיזל לצד ההנעה החשמלית באותה רמת הספק. נכון לרגע זה, סיטרואן ברלינגו החשמלית זו המסחרית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל.

לא הראשונה בהנעה חשמלית

סיטרואן ברלינגו חשמלית קיימת עוד מהדור הראשון, משנת 1998. אז היא הייתה מיועדת רק עבור השוק האירופי (בעיקר לצרפת) עבור חברות ומוסדות שהיו צריכים רכב תפעולי בהנעה חשמלית. אז היא הייתה מסוגלת לנוע כמה קילומטרים בודדים בין טעינות ואפשר להניח שזאת הייתה המסחרית החשמלית הראשונה בעת המודרנית. גם בדור השני הייתה גרסה חשמלית לסיטרואן ברלינגו והיא כבר הייתה מסוגלת לנוע כמה עשרות קילומטרים בין טעינות וההספק עלה ל-68 כוח סוס. זה היה מספיק לעבודה בתוך תחומי העיר אבל לא כחלופה ראויה לרכב משפחתי.

סיטרואן ברלינגו חשמלית

הסוף של גרסת הדיזל?

עכשיו סיטרואן הצהירו שייתכן והדור השלישי הוא האחרון להיות מונע בדיזל. סיטרואן רוצה שהדור הרביעי יהיה רק בהנעה חשמלית ו/או פלאג-אין היבריד. ההשערה שלנו היא שיש שתי סיבות לכך שסיטרואן מוכנים לקחת צעד כזה גדול ולעבור לרכב מסחרי חשמלי בלבד:
1. ייתכן ולסיטרואן יש טכנולוגיית הנעה חדשה בשרוול שתאפשר לברלינגו להיות אטרקטיבית יותר במחיר ולהציע טווח נסיעה רחב בהרבה. המשמעות היא שכל הדגמים שמבוססים על הברלינגו יקבלו את אותה טכנולוגיה וגם הם יצטרכו לוותר על הנעת הדיזל והבנזין. מהלך כה משמעותי יכול לשלול מסיטרואן את ההצלחה בתחום המסחריות הקטנות או להביא לתוצאה הפוכה – לגרום לסיטרואן להיות אפילו דומיננטית יותר ולשמור על המונופול שלה בתחום.
2. האפשרות השנייה היא שלדעתנו סיטרואן לא באמת מעוניינים לוותר על גרסת הדיזל. הם מצהירים על כך רק בשביל להגדיל את היקף המכירות של הדור הנוכחי. לגרום לקהל הלקוחות שמעוניין רק בגרסת הדיזל לקנות עכשיו בטענה שבעתיד לא תהיה אפשרות כזאת.

סיטרואן ברלינגו דור 2
סיטרואן ברלינגו דור 2

מחיר סיטרואן ברלינגו חשמלית 2025

אנחנו מעריכים שהמחיר של סיטרואן ברלינגו חשמלית תשמור על אותו מחיר בשנת 2025 כמו בדור הנוכחי – 180,000 שקלים. הדבר היחיד שיכול להשפיע על המחיר זאת עליית המס על רכבים חשמליים בישראל. לאחר שביצענו נסיעת מבחן לברלינגו החשמלית הופתענו לגלות שמדובר ברכב מסחרי נוח, שימושי, מרווח ומאובזר שאכן יכול לשמש כרכב משפחתי לכל דבר. יחד עם האפשרות לטעינה מהירה של כ-200 ק"מ תוך 20 דקות כמעט ואין מגבלה על טווח הנסיעה מאחר ומרבית הנסיעות בישראל הן עד 150 ק"מ לכיוון (המרחק מאשדוד לחיפה למשל הוא 150 ק"מ) וזה בהחלט נראה מספיק לכל צורך. למידע נוסף על ברלינגו חשמלית 2025 או על רכישת הדגם הנוכחי חייגו עכשיו 3580* וקבלו ייעוץ חינם מצוות המומחים של קפיטל מוטורס.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו